TP SA stawia na komórki i internet
Grupa Telekomunikacja Polska SA chce poprawić wyniki finansowe przez zwiększenie swojego udziału w najszybciej rozwijających się segmentach rynku telekomunikacyjnego: telefonii komórkowej i szerokopasmowego dostępu do internetu połączonego z usługami dodanymi.
Wynika z 3-letniej strategii rozwoju zaprezentowanej we wtorek przez spółkę.
"TP wchodzi właśnie w nowy cykl rozwoju i jestem przekonany, że będziemy w stanie zapewnić najwyższą jakość obsługi klientów oraz atrakcyjny zwrot z inwestycji dla akcjonariuszy dzięki pozycji najchętniej wybieranego dostawcy usług telekomunikacyjnych, medialnych i rozrywkowych, świadczonych w oparciu o najnowocześniejsze technologie przy uwzględnieniu efektywności ekonomicznej" - powiedział prezes TP SA Marek Witucki.
TP SA ocenia, że do 2010 roku wartość polskiego rynku usług telekomunikacyjnych wyniesie 40,2 mld zł w stosunku do 38,4 mld zł w ub. roku. Przy czym wartość rynku usług telefonii stacjonarnej spadnie o ponad 10%, a telefonii komórkowej - wzrośnie o 3,8%. Coraz większą wartość mają mieć usługi multimedialne i dodane.
Obecny spadek przychodów firma tłumaczy m.in. działaniem regulatora rynku. Dlatego chce zmniejszyć zależność od rynku regulowanego i do 2010 roku ponad połowę przychodów osiągać na rynkach nie podlegających działaniom regulacyjnym.
TP SA zamierza zwiększać swój udział w rosnących segmentach rynku dzięki sprzedaży usług wiązanych (np. pakiet telefonii stacjonarnej, internetu, telefonii komórkowej oraz np. usługa typu video on demand). Do 2010 liczba klientów korzystających tylko z jednej z trzech głównych usług TPSA (telefonia komórkowa, stacjonarna, dostęp do internetu) ma spaść o 38%. Liczba klientów kupujących dwie usługi ma w tym czasie wzrosnąć o 40%, a trzy - aż o 50%.
Żeby osiągnąć te cele, TPSA chce np. zwiększyć swoją sieć sprzedaży do 450 w pełni kontrolowanych placówek.
Innowacyjne usługi, które chce rozwijać firma to m.in.: mobilna telewizja, usługi finansowe, VIP, VoD i inne. Roczny wzrost CAGR z usług innowacyjnych ma wynieść 40-50%. Ważną rolę w internetowej strategii firmy ma odegrać portal Wirtualna Polska.
Do 2010 roku oszczędności na działalności operacyjnej mają wynieść 10%. Firma chce je osiągnąć dzięki automatyzacji procesów biznesowych, podniesieniu kwalifikacji pracowników, optymalizacji wydatków.
Z prezentacji przedstawionej przez firmę wynika, że może ona dokonać akwizycji firm polskich i z regionu Europy Środkowej. Warunkiem jest jednak utrzymanie ratingu TP SA i dobre wyniki operacyjne przejmowanego podmiotu.
W I poł. br. grupa miała 1013 mln zł zysku wobec 1049 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 8947 mln zł wobec 9205 mln zł.
Dołącz do dyskusji: TP SA stawia na komórki i internet