Traci "Wprost" i "Przekrój", Gazeta Polska w górę o 145 proc.
Na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników opinii znalazła się w sierpniu br. "Polityka" - najwięcej zyskały “Gazeta Polska” (145 proc.) i “Gość Niedzielny” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) w sierpniu 2010 roku wyniosło 150 051 egz. i było wyższe o 0,5 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) ze sprzedażą na poziomie 137 332 egz. (wzrost o 6,5 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 134 926 egz., notując 5,7 proc. wzrost sprzedaży.
Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 110 676 egz., który w sierpniu br. zmniejszył sprzedaż o 8 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.
Na szóste miejsce spadł (w dół o 27 proc.) tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 145 proc.).
sierpień | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Polityka | 192 644 | 150 051 | 198 308 | 149 309 |
Gość Niedzielny | 200 508 | 137 332 | 189 200 | 128 831 |
Newsweek Polska | 206 953 | 134 926 | 189 302 | 127 637 |
Wprost | 170 793 | 110 676 | 178 789 | 120 102 |
Gazeta Polska | 100 514 | 60 850 | 58 588 | 24 740 |
Przekrój | 87 200 | 48 857 | 102 191 | 66 738 |
Przewodnik Katolicki | 40 012 | 27 215 | 31 604 | 28 130 |
Przegląd | 68 100 | 23 228 | 68 100 | 23 379 |
Tygodnik Powszechny | 38 326 | 22 035 | 39 937 | 22 851 |
|
||||
2010 | sierpień | lipiec | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Polityka | 192 644 | 150 051 | 190 145 | 143 038 |
Gość Niedzielny | 200 508 | 137 332 | 200 122 | 132 652 |
Newsweek Polska | 206 953 | 134 926 | 189 987 | 114 404 |
Wprost | 170 793 | 110 676 | 170 685 | 106 827 |
Gazeta Polska | 100 514 | 60 850 | 95 022 | 63 579 |
Przekrój | 87 200 | 48 857 | 85 000 | 47 262 |
Przewodnik Katolicki | 40 012 | 27 215 | 40 010 | 27 838 |
Przegląd | 68 100 | 23 228 | 68 100 | 24 270 |
Tygodnik Powszechny | 38 326 | 22 035 | 38 461 | 19 875 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w sierpniu 2010 r. zanotowała wzrost o 11 proc. i sprzedała się w ilości 395 642 egz.
sierpień | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 521 324 | 395 642 | 473 372 | 355 169 |
Forum | 30 144 | 17 523 | 33 007 | 19 565 |
2010 | sierpień | lipiec | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 521 324 | 395 642 | 519 395 | 376 390 |
Forum | 30 144 | 17 523 | 30 161 | 17 086 |
Dołącz do dyskusji: Traci "Wprost" i "Przekrój", Gazeta Polska w górę o 145 proc.