TV Republika śrubuje wynik. Wydarzenia 24 pokonały TVP Info w grupie 16-59
Niezmiennie liderem widowni wśród stacji informacyjnych jest kanał TVN24 – tak było też w lipcu 2024 roku. Na drugie miejsce - po ogromnym wzroście - awansowała Telewizja Republika. Spory spadek TVP Info skutkował tym, że w grupie komercyjnej 16-59 kanał ten został wyprzedzony przez Wydarzenia 24.
Średni dobowy udział TVN24 w lipcu 2024 roku wyniósł 5,50 proc., po wzroście analogicznego okresu rok wcześniej o 0,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika, która zanotowała 3,92 proc. udziału w rynku po gigantycznym wzroście o 4800 proc., największym w zestawieniu.
Ten wzrost to skutek przejścia do stacji widzów TVP Info, po wyłączeniu sygnału tego kanału w grudniu ub.r., a potem zmianie jej formuły. Nałożyło się na to dołączenie stacji do ósmego multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, co nastąpiło w połowie lipca br.
Polsat News ze spadkiem, Wydarzenia 24 ze wzrostem
Podium uzupełnia Polsat News. W lipcu br. kanał miał 1,51 proc. udziału, po spadku względem lipca 2023 roku o 11,17 proc.
Czwarte miejsce zajął kanał TVP Info. Chociaż stacja starała się przyciągnąć widzów wydaniami specjalnymi dot. Euro 2024 i igrzysk olimpijskich, to nie ustrzegła się kolejnego w ostatnich miesiącach spadku widowni. Jej udział zmalał względem lipca ub.r. o 74,95 proc. i wyniósł 1,32 proc.
Kanał Wydarzenia 24, który w styczniu br. zwiększył zasięg naziemny, przechodząc z MUX-4 na MUX-1, zanotował z kolei wzrost udziału z 0,79 proc. do 1,04 proc.
TVN24 liderem też w grupie komercyjnej
Wśród widzów w wieku od 16 do 59 lat udziały kanałów informacyjnych były niższe niż w grupie 4+. Liderem tutaj też była stacja TVN24, notująca jednak spadek z 3,77 proc. do 3,57 proc
Na drugie miejsce awansowała TV Republika po wzroście o 4650 proc. Jej udział wyniósł 1,9 proc.
Trzeci był kanał Polsat News, którego wynik zmalał z 1,36 proc. do 1,09 proc.
W tej grupie czwarte miejsce zajął kanał Wydarzenia 24 z 0,86 proc. udziału. Wyprzedził on TVP Info, którego udział wyniósł 0,75 proc.
Sukces Wydarzeń 24 utwierdza nas w przekonaniu, że trafnie zdefiniowaliśmy i codziennie realizujemy potrzeby widzów. Cieszymy się, że widzowie nas oglądają – skomentował ten wynik Piotr Witwicki, dyrektor Pionu Informacji i Publicystyki Telewizji Polsat.
Dołącz do dyskusji: TV Republika śrubuje wynik. Wydarzenia 24 pokonały TVP Info w grupie 16-59
Brawo, REPUBLIKA🇵🇱!