SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN 24 przyciąga ludzi po studiach, a TVP Info - po podstawówce

TVP Info i Polsat News to stacje informacyjne, które miały w listopadzie br. większy udział w rynku niż rok wcześniej  - straciła TVN 24. Kanał ten pozostaje jednak liderem wśród osób wykształconych, zaś TVP Info wygrywa wśród widzów po podstawówce.
 

Stały lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacja TVP Info kolejny miesiąc z rzędu pnie się do góry. W zeszłym miesiącu przyciągała średnio codziennie 270 tys. widzów, czyli o 3,25 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r., a jej udział w rynku wzrósł z 4,03 proc. do 4,08 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Spadek widowni o 11,89 proc. zanotowała natomiast konkurencyjna TVN 24, którą w listopadzie  br. oglądało 145 tys. widzów, a o 0,06 pkt. proc. spadł udział tej stacji w rynku i wyniósł 2,19 proc.

Tradycyjnie największy wzrost dotyczył znajdującego się na pozycji trzeciej najmłodszego kanału w zestawieniu, czyli Polsat News. Każdą jego minutę w listopadzie br. oglądało średnio 19 tys. widzów, czyli o 72,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział stacji wzrósł z 0,17 proc. do 0,29 proc.

Z kolei czwarta w rankingu Superstacja straciła w listopadzie br. widzów - jej oglądalność spadła bowiem 7,33 o proc. do 10 tys. osób, a udział w rynku zmniejszył się z 0,17 proc. do 0,15 proc. 
 

Wszyscy 4+
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR %
TVP Info październik 2009 273 458 4,43%

listopad 2008 260 816 4,03%

listopad 2009 269 295 4,08%

TVN 24 październik 2009 172 123 2,79%

listopad 2008 164 427 2,54%

listopad 2009 144 883 2,19%

Polsat październik 2009 22 034 0,36%
News listopad 2008 11 264 0,17%

 
listopad 2009 19 431 0,29%

Superstacja październik 2009 11 033 0,18%

listopad 2008 11 036 0,17%

listopad 2009 10 227 0,15%

Wśród kanałów biznesowych, oglądalność TV Biznes spadła w zeszłym miesiącu o 24,25 proc. do  2 tys. widzów, zaś jej udział zmalał z 0,05 proc. do 0,04 proc. Gorzej radził sobie konkurencyjny kanał TVN CNBC Biznes, którego widownia zmalała aż o 46,61 proc. do 1 tys. osób, a udział spadł aż o 0,03 pkt proc. do 0,02 proc..

TVN CNBC październik 2009 1 440 0,02%
Biznes listopad 2008 3 477 0,05%

listopad 2009 1 628 0,02%

Liderem oglądalności wśród osób z wykształceniem wyższym był w listopadzie br. kanał TVN 24 z udziałem na poziomie 5,44 proc. Wynik ten był jednak o 0,66 pkt. proc. niższy niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajmowała stacja TVP Info z 4,27 proc. udziału (wzrost o 0,29 pkt proc.). Kanał informacyjny telewizji publicznej był natomiast liderem zarówno wśród widzów z wykształceniem średnim i podstawowym, wyprzedzając tam komercyjnego konkurenta.

Wszystkie pozostały stacje informacyjne oraz biznesowe, podobnie jak TVN 24, miały największy udział wśród widzów po studiach, niższy wśród widzów z wykształceniem średnim i najniższy wśród tych, którzy ukończyli jedynie podstawówkę.

  Wykształcenie
podstawowe średnie wyższe
Stacja Miesiąc Rok SHR % SHR % SHR %
TVP Info listopad 2008 4,27% 4,59% 3,98%

listopad 2009 4,68% 3,98% 4,27%

TVN 24 listopad 2008 1,55% 3,52% 6,10%

listopad 2009 1,44% 2,90% 5,44%

Polsat listopad 2008 0,19% 0,21% 0,11%
News listopad 2009 0,30% 0,33% 0,36%

Superstacja listopad 2008 0,13% 0,21% 0,33%

listopad 2009 0,13% 0,19% 0,28%

TV Biznes listopad 2008 0,03% 0,04% 0,04%

listopad 2009 0,02% 0,04% 0,07%

TVN CNBC listopad 2008 0,02% 0,03% 0,33%
Biznes listopad 2009 0,01% 0,03% 0,08%

 


Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych w listopadzie br.

 

TVN 24

Wszyscy 4+
Program Data Godz. AMR SHR %
FAKTY PO FAKTACH 23-11-2009 19:25 577 800 3,76%
SZKLO KONTAKTOWE /PROG. PUBL. POL./ 18-11-2009 22:00 441 533 4,00%
BANKIER PRAWDZIWA HISTORIA PETERA VOGLA /FILM DOK.POL./ 01-11-2009 20:09 433 727 2,63%
24 GODZINY /MAG.INFO.POL./ 05-11-2009 21:20 432 595 2,98%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./ 12-11-2009 20:01 424 255 2,69%
ROZMOWA Z GOSCMI W STUDIU 01-11-2009 21:00 397 891 2,52%
SERWIS INFORMACYJNY 05-11-2009 16:36 382 426 3,79%
ZEGNAJ NRD! /FILM DOK.POL./ 08-11-2009 12:20 373 682 3,48%
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./ 29-11-2009 11:38 372 239 3,64%
DEBATA /PROG.PUBLIC./ 08-11-2009 13:17 366 976 3,34%
MICHAEL JACKSON Z BLISKA /FILM DOK.ANG./ 01-11-2009 12:24 344 534 4,25%
POLSKA I SWIAT /MAG.INF.POL/ 16-11-2009 20:26 341 111 1,98%
PROSTO Z POLSKI /PROG. INFO./ 30-11-2009 17:10 314 953 2,57%
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/ 01-11-2009 09:33 313 176 4,35%
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./ 08-11-2009 10:54 312 218 3,14%

 

TVP Info

Wszyscy 4+
Program Data Godz. AMR SHR %
TELEKURIER 26-11-2009 21:28 1 135 330 7,25%
RAPORT Z POLSKI /PROGR.INFO/ 11-11-2009 17:27 1 129 817 7,99%
TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY 04-11-2009 21:42 998 154 7,24%
TRANSMISJA OBRAD SEJMU 04-11-2009 22:04 828 835 6,40%
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE 18-11-2009 21:58 820 328 6,10%
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM /PROGR. PUBL./ 08-11-2009 21:24 779 832 4,53%
MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./ 26-11-2009 20:54 709 443 4,39%
RELACJA NA ZYWO 09-11-2009 20:52 696 171 4,21%
PRYWATNE SLEDZTWA /SER.DOK.FAB.POL./ 28-11-2009 20:22 676 052 4,52%
BIZNES PORADNIK /PROG.EKON.POL./ 28-11-2009 17:27 624 874 5,13%
MINAL DZIEN /PROG.INFO.POL./ 18-11-2009 22:32 599 245 4,99%
PLANETA WEDLUG KRETA /CYKL REP.POL./ 15-11-2009 09:24 591 300 9,19%
STUDIO WSCHOD /PROG.PUBL./ 07-11-2009 16:23 590 181 5,92%
FORUM /PROG.PUBLICYSTYCZNY/ 27-11-2009 20:52 588 914 3,73%
OBYWATELKA DOROTKA /REP.POL./ 08-11-2009 20:20 588 454 3,39%

 

Superstacja

Wszyscy 4+
Program Data Godz. AMR SHR %
PUSZKA PARADOWSKIEJ /PROG.PUBL./ 15-11-2009 13:10 76 627 0,68%
ROZMOWA DNIA /PROG.PUBL.POL./ 11-11-2009 10:42 75 036 0,79%
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ 07-11-2009 16:15 74 855 0,73%
BEZ KOMENTARZA /REP./ 15-11-2009 16:08 56 023 0,44%
RAPORT /PROG.PUBL./ 22-11-2009 02:00 52 550 2,97%
NIE MA ZARTOW /PROG.PUBL.POL./ 12-11-2009 21:43 51 083 0,39%
TEKSTY I KONTEKSTY /PROG.PUBLIC.POL./ 13-11-2009 15:37 48 423 0,64%
TYDZIEN ZLECIAL /PROG.PUBL./ 15-11-2009 15:38 47 334 0,38%
JEDNYM OKIEM /REP./ 01-11-2009 20:53 47 164 0,29%
INFORMACJE 10-11-2009 12:16 39 753 1,02%
FINAL DNIA /SERWIS INFORMACYJNY/ 12-11-2009 22:42 38 172 0,51%
SLON A SPRAWA POLSKA /PROG. PUBLIC./ 15-11-2009 18:40 35 225 0,22%
GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./ 20-11-2009 21:38 34 845 0,25%
DOOKOLA SWIATA /PROG.INFO.POL./ 01-11-2009 21:40 34 493 0,25%
ZWIERCIADLO TYGODNIA /PROG.PUBL./ 27-11-2009 19:42 33 513 0,22%

 

Polsat News

Wszyscy 4+
Program Data Godz. AMR SHR %
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./ 25-11-2009 19:16 141 240 0,95%
WYDARZENIA 24-11-2009 18:50 120 728 0,84%
INFORMACJE 01-11-2009 16:00 117 503 1,16%
INTERWENCJA EXTRA /MAG.REP.POL./ 06-11-2009 19:30 106 865 0,72%
OSTATNIA INSTANCJA /MAG.REPORT.POL./ 28-11-2009 17:37 99 536 0,79%
POLSKA MAGAZYN REPORTEROW KRAJOWYCH /MAG.REP.POL./ 08-11-2009 22:18 94 941 0,75%
BIZNES INFORMACJE /PROGR.INFO./ 02-11-2009 16:30 83 849 0,86%
NIE DAJ SIE FISKUSOWI /PROG.PORAD.POL./ 28-11-2009 16:43 78 588 0,69%
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/ 01-11-2009 09:32 76 721 1,07%
GRAFFITI /PROG.PUBL.POL./ 02-11-2009 18:17 68 162 0,49%
SPORT /SERWIS SPORT./ 16-11-2009 22:43 66 080 0,69%
RELACJA NA ZYWO 08-11-2009 14:35 64 124 0,56%
GIELDA KOMENTARZY /PROG.PUBLIC.POL./ 25-11-2009 15:36 63 419 0,95%
ENCYKLOPEDIA ZDROWIA /PROG.PORAD.POL./ 15-11-2009 14:43 59 018 0,48%
POSIEDZENIE KOMISJI SLEDCZEJ DS. AFERY HAZARDOWEJ 18-11-2009 16:10 55 822 0,63%

 


 

Stacja Zasięg techniczny w listopadzie br. w proc.
TVP Info 94,8
TVN 24 51,6
Superstacja 42,3
TV Biznes 39,5
TVN CNBC Biznes 28,4
Polsat News 23,6


 

Dołącz do dyskusji: TVN 24 przyciąga ludzi po studiach, a TVP Info - po podstawówce

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
stasiek głupi
DOBRE- i ci 'mądrzy' czyli mający papierek dyslektycy, są mądrzejsi od słuchania jadu nienawiści i tej propagandy optymistycznej z twN / 24 h ? I wybierają PO która sprzyja aferzystom i zlodziejom ? Wolę zagłosować na PiS aby rozliczyła wreszcie tę nierozliczoną agendę moskiewską WSI co ostatnio okradła Radio Maryją.
0 0
odpowiedź
User
Jan
tvn 24 oglądają emeryci, ludzie wykształcenie pracują i nie maja czasu na oglądaniu bajdurzenia ciągle o tym samym!
0 0
odpowiedź
User
tress
g...uzik prawda.Ja jestem po studiach i oglądam info a nie tvn24 gdzie za plecami prowadzących odbywają się pielgrzymki pracowników a szum/hałas tła jest jak na Marszałkowskiej
0 0
odpowiedź