SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN jedną trzecią mniej z reklam, w górę TVP i TVN7, liderem Polsat (TOP 10)

W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Aż o 32 proc. zmalały przychody TVN, a mimo niewielkiego spadku liderem został Polsat. Duży wzrost osiągnął natomiast TVN7, zyskały też TVP1 i TVP2.

Od stycznia do czerwca br. cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (bez autopromocji i rabatów udzielanych przez stacje) wyniosły 8,1 mld zł, o 125,9 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 1,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w I kwartale br. faktyczne nakłady reklamowe w telewizji (według szacunków Starlinka) wyniosły 831,7 mln zł, o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym 2014 roku wzrosną o 2,1 proc. (więcej na ten temat).

W I półroczu wśród czołowych kanałów spadek cennikowych wpływów reklamowych zanotowały tylko TVN i Polsat. Przychody pierwszego kanału zmalały aż o 624,4 mln zł, czyli o 32,5 proc. Tak duży spadek wynika częściowo z nowej polityki sprzedażowej, wprowadzonej przez biuro sprzedaży stacji z początkiem br. (przeczytaj o tym więcej).

>>> TVP1, TVP2, Polsat i TVN ze spadkami w I półroczu, w czołówce tylko TV Puls na plusie

Z kolei Polsat cennikowo zarobił o 103,2 mln zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 6,3 proc.). Pozostałe z głównych kanałów - TVP1 i TVP2 zanotowały natomiast niewielkie wzrosty. Wpływy pierwszego zwiększyły się o 24,9 mln zł (czyli o 2,6 proc.), a drugiego - o 30,7 mln zł (4 proc. w górę).

W efekcie cennikowe przychody czterech głównych stacji zmalały z 5,28 mld zł do 4,607 mld zł, czyli o 672 mld zł (to 12,7 proc. w dół). Ich udział w rynku zmniejszył się z 64,2 proc. do 56,9 proc.

Pozostałe kanały z czołowej dziesiątki zarobiły z reklam więcej niż przed rokiem. Zdecydowanie największy wzrost zanotował TVN7, którego przychody podskoczyły o 38,8 mln zł (to 26 proc. w górę).

Cennikowe wpływy Discovery Channel wzrosły o 19,7 mln zł (czyli o 10,2 proc.), TVN24 - o 13,4 mln zł (6,2 proc. w górę), Disney Channel - o 11,9 mln zł (wzrost o 7,5 proc.), AXN - o 9 mln zł (4,2 proc. w górę), a TV4 - o 4,1 mln zł (czyli o 2,3 proc.).

>>> Ranking stacji tematycznych: na czele TVP Info, TVN24, TVP Seriale i TTV

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI.2013

I-VI.2014

POLSAT

1 627 270 973 zł

1 524 103 182 zł

TVN

1 919 377 642 zł

1 294 979 656 zł

TVP 1

958 224 283 zł

983 100 609 zł

TVP 2

774 148 327 zł

804 856 341 zł

TVN 24

216 472 734 zł

229 904 063 zł

AXN

212 894 620 zł

221 865 269 zł

DISCOVERY CHANNEL

193 682 515 zł

213 377 959 zł

TVN 7

148 882 158 zł

187 651 932 zł

TV 4

177 718 083 zł

181 834 263 zł

DISNEY CHANNEL

157 957 025 zł

169 891 548 zł

monitorowane stacje razem

8 227 853 990 zł

8 101 984 322 zł

Dołącz do dyskusji: TVN jedną trzecią mniej z reklam, w górę TVP i TVN7, liderem Polsat (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
???
Szkoda, że to nie oznacza redukcji etatu Babci z Polsatu i Dziadka z TVN. Bez nich byłoby świeżej i ciekawiej. Tak sądzę…
0 0
odpowiedź
User
!!!
Jedna babcia wystarczy za stado półgłówków Komorowskiego z tvp.
0 0
odpowiedź
User
Wow
Ale rośnie tym półgłówkom więc chyba mądrzejsi od ciebie?
0 0
odpowiedź