SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN Media podało zasady sprzedaży reklam na 2024 rok

Biuro reklamy TVN Media, które obsługuje stacje należące do grupy TVN oraz kanały zewnętrzne ogłosiło właśnie zasady sprzedaży oferty reklamowej obowiązuje w 2024 roku. Negocjacje zamyka już 15 marca, kiedy to mija termin podpisania tzw. umów rocznych, które są premiowane dodatkowymi rabatami. Do najważniejszych wprowadzonych zmian należą m.in. zmodyfikowane progi w poszczególnych klastrach, nowe progi wydatków dla negocjowania indywidualnych rabatów, czy lekka modyfikacja grup rozliczeniowych w wybranych pakietach. 

Biuro reklamy TVN Media opublikowało właśnie politykę handlową na 2024 rok. Nie ma w niej dotychczasowego pakietu Multiscreen, który łączył TVN (90 proc. emisji ) i Playera (10 proc. emisji). Zachowano dotychczasową, a wprowadzoną w ub.r., grupę rozliczeniową 20-54 lata.

Od 1 marca br. zmieniono skład pakietu TVN Max+. Dotychczas obejmował on TVN (60 proc. emisji) i TVN7 (40 proc.). Teraz w jego skład wchodzą kanały TVN i TVN7 (98 proc. emisji) i serwisy VOD w ofercie Digital (2 proc. emisji).

Nowością jest też Segment TVN składający się z produktów: zakup cennikowy TVN, zakup cennikowy TVN 7, pakiet
TVN MAX+.

Tyle samo grup handlowych, ale inne progi

W polityce handlowej na 2024 rok utrzymano dotychczasowy podział reklamodawców na 11 grup, jednak zmodyfikowano nieco progi wydatków dla każdego z nich. Są to reklamodawcy: rozwojowi (wydają do 2,5 mln zł rocznie w kanałach z oferty TVN Media – wcześniej do 2,25 mln zł), kluczowi (siedem grup z wydatkami od 2,5 mln zł do 20 mln zł – w ub.r. do 19 mln zł) i strategicznych (trzy grupy z wydatkami od 20 do 29  mln zł i więcej – w ubiegłym roku do 27,5 mln zł).

W 2024 roku obowiązują nowe stawki CPP dla wszystkich grup reklamodawców. Są wyższe niż w roku ubiegłym.
W przypadku pakietu TVN Max+ (składa się z TVN i TVN7 oraz serwisów VOD w ofercie digital), CPP dla klienta rozwojowego wynosi obecnie od 2910 zł do 4080 zł ( w ub.r. było od 2720 zł do 3815 zł, a dla strategicznego wydającego powyżej 29 mln zł – od 2015 zł do 2610 zł ( w ub.r.: od 1735 zł do 2250 zł).

Z oferty Premium TV wycofano pakiet Mężczyzna Premium, pozostały pakiety Kobieta Premium, Miasta Premium i Młodzi Premium. W dwóch pierwszych zmieniono grupy rozliczeniowe: z 20-49 lat na 20-54 lata.
W ramach poszczególnych pakietów nadal brane są pod uwagę kolejno tylko: kobiety z miast powyżej 50 tys. mieszkańców, wszyscy z miast powyżej 50 tys. mieszkańców i młodzi z miast powyżej 50 tys. mieszkańców (nadal są to osoby w wieku 13-34).

Nowy poziom rabatów inwestycyjnych

W polityce handlowej na 2024 rok podwyższono rabaty inwestycyjne dla wybranych klastrów. Wynoszą one dla TVN: 31 proc. (w ub.r. 28 proc.) dla klientów rozwojowych i od 35 proc. do 43 proc. dla klientów wydających rocznie do 14,5 mln zł. 

Tym samym obniżono próg wydatków dla rabatów negocjowanych indywidualnie. W ub.r. było to możliwe w przypadku reklamodawców wydających powyżej 27, 25 mln zł. Teraz rabaty można negocjować przy wydatkach wyższych niż 14,5 mln zł.

Nowością jest ograniczenie dodatkowych rabatów dla klientów, którzy negocjują opusty indywidualnie. Nie będą mogli korzystać z rabatu za udział opcji zakupu zakupu cennikowego, z rabatu cennikowego z tytułu udziału w Segmencie TVN oraz z rabatów agencyjnych i bezpośrednich.

Zachowano wprowadzony dwa lata temu rabat dla wydatków w TVN7. Podwyższono go dla klientów wydających do 14,5 mln zł. Dotychczas rabaty przy takim poziomie inwestycji wynosiły od 32 proc. do 44 proc. Teraz wynoszą od 35 proc. do 45 proc. Ci, którzy wydają więcej otrzymają rabat od 47 proc. do 62 proc.

Podwyższono poziom wydatków dla dotychczasowych klastrów negocjacyjnych: z 36-46 mln zł do 38 – 48 mln zł i z 46 mln zł + na 48 mln zł +. Reklamodawcy z takimi budżetami mogą negocjować warunki handlowe indywidualnie na podstawie zawartej z TVN Media umowy rocznej (obejmującej wydatki na kampanie reklamowe, kwoty zafakturowane tytułem wkładu sponsorskiego i/lub tytułem wynagrodzenia za usługi lokowania produktu, łącznie w segmencie TVN, Premium TV i Digital).

Dodatkowe rabaty lekko zmodyfikowane

Oprócz rabatów inwestycyjnych, podobnie jak w latach poprzednich, przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką będą: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny i dla reklamodawcy rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w Segmencie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy oraz rabat za zawarcie umowy rocznej.

Rabat dla reklamodawcy rozwojowego przewidziano dla firmy, która zadeklaruje minimalny udział wydatków rocznych netto dla Segmentu TVN w stosunku do wydatków rocznych netto na rynku TV w wysokości minimum 50 proc.  Reklamodawca ten otrzyma rabat w wysokości do 7 proc. wartości wydatków poniesionych na zakup – na poziomie takim, jak w ub.r.

Klient, który do 15 marca 2024 roku podpisze z TVN Media umowę roczną na wydatki w TVN i/lub w Premium TV, otrzyma dodatkowo 4 proc. zniżki. Rabat za umowę roczną nie obejmuje reklamodawców strategicznych.

Rabat za zakup bezpośredni w TVN Media wynosi – podobnie jak przed rokiem - 15 proc., na tym samym poziomie utrzymano rabat agencyjny - maksymalnie 15 proc.

Nowością jest rabat za udział zakupu w Segmencie TVN. Otrzymuje go reklamodawca, który  zadeklaruje i zrealizuje minimalny udział wydatków na kampanię reklamową netto w segmencie TVN w stosunku do jego
wszystkich wydatków na kampanię reklamową w Segmencie TVN i Segmencie Premium TV w wysokości minimum 50 proc. W takiej sytuacji może otrzymać do 3 proc. rabatu.

Podobnie jak co roku, także i obecnie premiowany jest 100 proc. zakup z cennika. Jego wysokość uzależniona jest od poziomu wydatków i jest inna dla każdego z klastrów. 

Gdy klient zdecyduje się na zakup całości czasu reklamowego z cennika, może liczyć (w zależności od poziomu wydatków) na rabat od 32 proc. do 38 proc. ( w ub.r. było to od 30 do 38 proc. ). Z rabatów tych nie skorzystają jednak klienci wydający rocznie więcej niż 14,5 mln zł.

TVN Media zamyka proces negocjacji na ten rok 15 marca - to ostateczny termin na podpisanie umów rocznych.

Dołącz do dyskusji: TVN Media podało zasady sprzedaży reklam na 2024 rok

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ziko
dobrze, że w marcu a nie w połowie roku jak Moradziecki zmiany w podatkach "dobrego wału"
1 1
odpowiedź
User
ziko
dobrze, że w marcu a nie w połowie roku jak Moradziecki zmiany w podatkach "dobrego wału"
1 1
odpowiedź
User
ziko
dobrze, że w marcu a nie w połowie roku jak Moradziecki zmiany w podatkach "dobrego wału"
0 1
odpowiedź