SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN: Polsce potrzebna jest kampania informacyjna na temat DVB-T

Dyrektor ds. technicznych TVN Tomasz Berezowski powiedział, że bez dużej kampanii informacyjnej proces wprowadzania cyfrowej telewizji naziemnej (DVB-T) w Polsce nie jest możliwy.

- Dla powodzenia procesu cyfryzacji nie jest istotne, co znajdzie się na dwóch pierwszych multipleksach, o których ciągle się dzisiaj dyskutuje. TVN chce uczestniczyć w procesie cyfryzacji, ale nie jest pewien jego powodzenia w dzisiejszej formie - powiedział na wczorajszej konferencji "Krajobraz rynku telewizyjnego po cyfrowej rewolucji mediów" zorganizowanej przez Optimum Media OMD Tomasz Berezowski.

W konferencji wzięli udział regulatorzy konkursu Urząd Komunikacji Elektronicznej i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz najważniejsze podmioty ubiegające się o uczestnictwo w procesie, czyli Telewizja Polska i TVN.

- Polsce potrzebny jest organ podobny do Digital UK - wezwał Berezowski, odwołując się do rynku brytyjskiego, będącego na etapie przechodzenia na nadawanie cyfrowe. Koniec transmisji analogowej przewidziano tam na lata 2008-2012.

Digital UK jest odpowiedzialny za komunikację z obywatelami Wysp Brytyjskich na temat całkowitego wyłączenia nadawania analogowego i przejścia na cyfrowe (tzw. switch-offu). W maju 2006 roku rozpoczęła się tam siedmioletnia kampania informacyjna, na którą przeznaczono 200 mln funtów, będąca największą w historii kampanią publiczną na terenie tego kraju.

- Digital UK posiada doskonale zorganizowaną siatkę pracowników, którzy dla powodzenia całego procesu, docierają niemal do każdego domu na Wyspach - mówił Berezowski.

Informacje o procesie cyfryzacji dostępne są również za pomocą specjalnej strony internetowej, gdzie można poznać dokładną datę wyłączenia nadajników analogowych na swoim terenie oraz otrzymać informacje na temat najdogodniejszych punktów zakupu niezbędnych urządzeń do odbioru telewizji cyfrowej (tzw. settopboxów).

Model finansowania takiego organu zakłada 30 proc. środków pochodzących od nadawców uczestniczących w procesie. 70 proc. pochodzi z budżetu państwa i z dotacji Unii Europejskiej.

TVN tym samym reaguje na zarzuty, że opóźnia proces cyfryzacji, zwlekając razem z Polsatem ze złożeniem wniosków o zmianę rezerwacji częstotliwości na pierwszy multipleks (z nadawania analogowego na cyfrowe). Obie stacje wg UKE i KRRiT maję tworzyć zawartość programową pierwszego multipleksu będącego odtworzeniem aktualnej oferty analogowej.

- Nie ma obowiązku uczestnictwa we wprowadzaniu DVB-T, jednak 1 grudnia ostatecznie kończymy negocjacje na temat multipleksu pierwszego i rozpoczynamy konkurs na multipleks drugi - powiedziała wczoraj Anna Streżyńska, prezes UKE. - Jeżeli do tego czasu obie stacje nie złożą wniosku, wolne częstotliwości rozgospodarujemy pomiędzy Telewizję Polska i TV Puls, posiadające takie wnioski.

Dołącz do dyskusji: TVN: Polsce potrzebna jest kampania informacyjna na temat DVB-T

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl