SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP Info liderem stacji informacyjnych. Polsat News stracił co czwartego widza

Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w styczniu 2015 roku zostało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Stacja zanotowała też największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Polsat News, którego widownia spadła aż o jedną czwartą.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w styczniu br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,14 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 48,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł kanał TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,89 proc., po wzroście o 0,70 proc.

Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 1,03 proc. udziału, po spadku o 14,17 proc.

Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 0,88 proc., o 24,14 proc. niższym, niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu i pierwszy od tak bardzo dawna.

TVN24 Biznes i Świat, nadający od stycznia ub.r., zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału wyniósł 0,25 proc.(rok wcześniej nie był monitorowany).

Dwa oczka niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,10 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). To zdecydowanie mniej niż np. w listopadzie ub.r., gdy telewizja ta miała 0,15 proc. udziału. Jej udział spadł, mimo że w styczniu br. poszerzyła zasięg o sieć Multimedia Polska.

Udział ostatniego Polsat News 2 w styczniu br. wyniósł zaś 0,09 proc, czyli o 28,57 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca ub.r., a nazwę musiał zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

styczeń 2014

styczeń 2015

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP INFO

154 973

2,12%

232 441

3,14%

TVN24

209 420

2,87%

213 920

2,89%

TVP Regionalna

87 345

1,20%

76 007

1,03%

Polsat News

84 776

1,16%

65 414

0,88%

TVN24 Biznes i Swiat

-

-

18 625

0,25%

Superstacja

14 427

0,20%

15 438

0,21%

TV Republika

-

-

7 534

0,10%

Polsat News 2 (Polsat Biznes)

4 897

0,07%

6 978

0,09%

Wirtualnemedia.pl


Największy udział (4,17 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 25,60 proc.

Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla stycznia br.), których średni udział wyniósł 3,14 proc. (wzrost o 9,41 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 0,97 proc. (- 21,14 proc.).

Grupy kanałów

TVP

242 318

3,32%

308 448

4,17%

TVN

209 420

2,87%

232 545

3,14%

Polsat

89 673

1,23%

72 392

0,97%

 

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych było TVN24 z wynikiem 2,27 proc., po wzroście o 1,79 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVP Info (1,19 proc. udziału, wzrost o 50,63 proc. - największy w rankingu). Natomiast na trzecią lokatę spadł Polsat News (0,68 proc.; w dół o jeszcze bardziej, bo o 25,27 proc.).

W tej grupie Polsat News 2 i Telewizja Republika osiągnęły po 0,06 proc. udziału, ale to ta pierwsza stacja miała minimalnie wyższą średnią widownię.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,50 proc. udziału, po wzroście o 12,11 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

styczeń 2014

styczeń 2015

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN24

64 826

2,23%

66 915

2,27%

TVP INFO

23 075

0,79%

35 141

1,19%

Polsat News

26 498

0,91%

20 125

0,68%

TVP Regionalna

15 463

0,53%

16 552

0,56%

TVN24 Biznes i Swiat

-

-

6 877

0,23%

Superstacja

3 013

0,10%

1 984

0,07%

Polsat News 2 (Polsat Biznes)

1 987

0,07%

1 881

0,06%

TV Republika

-

-

1 742

0,06%

Wirtualnemedia.pl

Grupy kanałów

TVN

64 826

2,23%

73 792

2,50%

TVP

38 538

1,32%

51 693

1,75%

Polsat

28 485

0,98%

22 006

0,74%

Dołącz do dyskusji: TVP Info liderem stacji informacyjnych. Polsat News stracił co czwartego widza

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czas na zmiany
Jskos nie dziwi mnie ostatnie miejsce Polsat news. Juz dawno mowilismy ze czas zmienic szefa czyli pana Ch....
0 0
odpowiedź
User
OCZYWISTE
Naturalny spadek Polsat News - brak pomysłu na Polsat News 2 powoduje że oba kanały (PN i PN2) kanibalizują się, no i katastrofa Republiki - spadek widowni przy powiększaniu zasięgu, czyli efekt braku pomysłów marketingowych oraz a może przede wszystkim nudna, gazeto-polska agitacja non stop.
0 0
odpowiedź
User
obserwator
TV Republika nie da się oglądać bo jest zbyt agresywna w przekazie politycznym. Podobnie z TVN 24. Dlatego też nie dziwi mnie to że TVP INFO zyskuje na oglądalności.
0 0
odpowiedź