SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP VOD zrównał się z Disney+. Duży spadek SkyShowtime i Polsat Box Go (TOP 15)

Netflix ma niezmiennie ponad 10 mln polskich użytkowników i połowę udziału w rodzimym rynku streamingu wideo jeśli chodzi o czas korzystania. W listopadzie duże wzrosty osiągnęły CDA Premium, UPC TV Go i Viaplay, a TVP VOD dogoniła Disney+. Za to udział SkyShowtime skurczył się o 60 proc.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netfliksa odwiedza ponad jedna trzecia polskich internautów. W listopadzie platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapnel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund. Osiągnęła nieco powyżej połowy (50,27 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze wszystkich witryn streamingowych wideo.

Na około trzy godziny przyciągnęły internautów platformy dwóch nadawców telewizyjnych. Player (TVN Warner Bros. Discovery) zanotował 2,96 mln użytkowników, 2 godziny, 55 minut i 55 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego, 9,98 proc. zasięgu oraz 8,36 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo, a TVP VOD - 2,85 mln internautów, 3 godziny, minutę i 47 sekund średniego czasu, 9,62 proc. zasięgu oraz 8,33 proc. udziału w łącznym czasie.

Po trzy godziny na TVP VOD i Playerze

Ponad dwie godziny każdy z odwiedzających spędzał na trzech zagranicznych platformach. Na Disney+ zajrzało 3,55 mln internautów (11,96 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 26 minut i 28 sekund, co dało 8,34 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

HBO Max miał 2,95 mln użytkowników, 9,96 proc. zasięgu, 2 godziny, 15 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania oraz 6,42 proc. udziału w łącznym czasie, zaś na ukraińskiej platformie Megogo każdy z 455,2 tys. internautów (1,53 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 2 godziny, 33 minuty i 25 sekund, zapewniając 1,12 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Canal+ online odwiedziło 2,36 mln internautów (7,95 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 36 minut i 2 sekundy, co dało 3,64 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu. Znacznie mniejszy udział (3,18 proc.) zanotował Polsat Bo Go, w którym każdy z 1,71 mln użytkowników (5,76 proc. zasięgu) spędził przeciętnie godzinę, 55 minut i 51 sekund. Z kolei platforma UPC TV Go przyciągnęła 374,4 tys. internautów (1,26 proc. zasięgu), średnio na godzinę, 45 minut i 17 sekund.

SkyShowtime mniej popularny od Viaplay, Megogo i Sweet.TV

Na kilku platformach internauci spędzali zwykle nieco ponad godzinę. Prime Video odwiedziło 2,56 mln użytkowników (8,63 proc. zasięgu), korzystając średnio przez godzinę, 11 minut i 43 sekundy, co dało 2,95 proc. udziału w łącznym czasie spędzonym na platformach streamingowych.

CDA Premium zanotowało 1,57mln użytkowników, 5,3 proc. zasięgu, godzinę, 9 minut i 3 sekundy spędzone średnio przez internautę oraz 1,74 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania, a Pilot WP - 1,47 mln odwiedzających, 4,94 proc. zasięgu, godzinę, 4 minuty i 28 sekund przeciętnego czasu i 1,52 proc. udziału w łącznym czasie. Na koniec września br. CDA Premium miało 564,4 tys. sprzedanych subskrypcji, o 26,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czytaj też: Netflix i Prime Video mają najbardziej lojalnych subskrybentów

Oferującą głównie transmisje sportowe Viaplay - która niedawno zapowiedziała, że wycofa się z Polski nie do 2024, ale do połowy 2025 roku - odwiedziło 809 tys. internautów (2,72 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 6 minut i 3 sekundy, co dało 0,86 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania. Natomiast Sweet.TV przyciągnęła 700,2 tys. użytkowników (2,36 proc. zasięgu) średnio na godzinę, 9 minut i 40 sekund i osiągnęła 0,78 proc. udziału w łącznym czasie.

Obecną u nas od lutego br. platformę SkyShowtime co prawda odwiedziło 1,47 mln internautów (4,95 proc. zasięgu), ale każdy spędził na niej średnio jedynie 25 minut, co przełożyło się na 0,59 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania. Na dole rankingu jest vod.pl, który od prawie roku, po przejęciu od Ringier Axel Springer Polska przez TVN Warner Bros. Discovery, działa w nowej odsłonie - jako witryna z bezpłatnymi treściami. W listopadzie przyciągnął 1,22 mln użytkowników (4,11 proc.), każdego przeciętnie na 17 minut i 29 sekund, osiągając 0,34 proc. udziału.

W porównaniu z październikiem na Netfliksie liczba internautów poszła w górę o 160,5 tys. (1,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 17 minut i 44 sekundy (5,5 proc.). W konsekwencji jego udział w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wzrósł o 1,33 pkt proc., czyli 2,7 proc.

Netflix niezmienne wyprzedza konkurentów o ponad pięć długości. Z pozostałych platform jedynie trzy osiągnęły poziom 8 proc. Ten pułap przekroczyła TVP VOD, w której liczba odwiedzających zwiększyła się o 158,8 tys. (5,9 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 9 minut i 25 sekund (4,9 proc.), co przełożyło się na wzrost zasięgu z 7,73 do 8,33 proc.

Czytaj też: Podwyżki na platformach subskrypcyjnych pod lupą UOKiK. Amazon już zmienia zasady

Udział Playera zmalał o 0,31 pkt proc. do 8,36 proc., bo liczba użytkowników zmniejszyła się o 19,1 tys. (0,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego o 18 minut i 8 sekund (9,3 proc.). Z kolei Disney+ przy spadku o 192 tys. internautów (5,1 proc.) i minimalnym wydłużeniu się średniego czasu korzystania (o 6 sekund, czyli 0,1 proc.) osiągnął wzrost udziału o 0,13 pkt proc. do 8,34 proc.

Dużo krócej na Polsat Box Go, Sweet.TV i SkyShowtime

Na HBO Max ubyło 1,6 tys. internautów (0,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 19 minut i 59 sekund (12,8 proc.), przez co jego udział zmalał o 0,47 pkt proc. (6,8 proc.). Canal+ online stracił 183,2 tys. internautów (7,2 proc.), minutę i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,9 proc.) oraz 0,09 pkt proc. udziału (2,4 proc.).

Znacznie mocniej zmalały wyniki kilku innych witryn. Na Polsat Box Go liczba odwiedzających zmniejszyła się o 37,4 tys. (2,1 proc.), 41 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania (26,4 proc.) oraz 0,94 proc. udziału (22,8 proc.) w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

Sweet.TV zanotował spadek o 15,9 tys. użytkowników (2,2 proc.), 29 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (29,4 proc.) oraz 0,28 pkt proc. udziału (26,4 proc.). Z kolei udział SkyShowtime skurczył się aż o 60,4 proc. - z 1,49 do 0,59 proc., bo na platformie ubyło 61,4 tys. internautów (4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego - o 39 minut i 52 sekundy (61,5 proc.).

Czytaj też: Globalna liczba subskrypcji SVoD wzrośnie do 1,8 mld. Netflix liderem

Na Prime Video przy wzroście użytkowników o 338,2 tys. (15,2 proc.) przeciętny czas korzystania zmalał o 22 minuty i 46 sekund (24,1 proc.), w konsekwencji udział zmniejszył się o 0,2 pkt proc. (6,3 proc.).

Wzrosty CDA Premium i UPC TV Go

Za to CDA Premium zyskało 216,8 tys. internautów (16 proc.) oraz 4 minuty i 26 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (6,9 proc.). Dzięki temu udział platformy w całkowitym czasie korzystania ze streamingu poszedł w górę o prawie jedną trzecią - z 1,31 do 1,74 proc.

Viaplay zyskała 84,9 tys. użytkowników (11,7 proc.), 18 sekund przeciętnego czasu korzystania (0,5 proc.) oraz 0,15 pkt proc. udziału (21,1 proc.). Zaś platforma UPC TV Go osiągnęła wzrost udziału o 0,13 pkt proc., czyli 26 proc., bo chociaż liczba internautów zmalała na niej o 61,2 tys. (14,1 proc.), to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 28 minut i 41 sekund (37,4 proc.).

Czytaj też: Czy „Morderczynie” i inne seriale Viaplay znalazły swoją widownię na Netfliksie?

Nieznacznie zwiększyły się udziały Pilota WP i Megogo. Pierwsza platforma zanotowała spadek liczby użytkowników o 119,7 tys. (7,5 proc.) oraz wzrost średniego czasu korzystania o minutę i 56 sekund (3,1 proc.) oraz 0,03 pkt proc. udziału (2 proc.), natomiast na drugiej przy wzroście o 38,4 tys. internautów (9,2 proc.) i spadku przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 19 minut i 59 sekund (11,5 proc.) udział zwiększył się o 0,04 pkt proc. (3,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: TVP VOD zrównał się z Disney+. Duży spadek SkyShowtime i Polsat Box Go (TOP 15)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Komu to chcecie wcisnąć?
Od dawna wiadomo że VOD i GO bryluje w streamingu.
Rozumiem nagonkę na TVP ale piszcie prawdę lub wcale.
Komu chcecie wcisnąć kit, że płatna platforma ma więcej widzów niż darmowe z dostępem do tyłu produkcji?
12 15
odpowiedź
User
2PaC
Skoro SkyS w kółko kasuje i dodaję to samo... zamiast robić rotavje tytułów to nic dziwnego.
14 0
odpowiedź
User
dh
Skoro SkyS w kółko kasuje i dodaję to samo... zamiast robić rotavje tytułów to nic dziwnego.


Po tych tłumaczeniach maszynowych już się nie podniosą. Sam właśnie zrezygnowałem, a miałem od początku.
13 0
odpowiedź