TVP1 i Polsat na czele oglądalności w jesiennej ramówce. TVN z największym spadkiem w czołówce (raport)
W tegorocznej jesiennej ramówce na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Spory spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca pierwszego na trzecie. Zaś w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku należało do TVP1, która awansowała z miejsca trzeciego. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększył się o 10,95 proc. i wyniósł 12,46 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,20 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego wynik w porównaniu do jesiennej ramówki ub.r. zmalał o 13,81 proc. do 11,05 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.
Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,78 proc. udziału; w dół o 4,25 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,93 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2014 roku do 44,49 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,64 proc., po wzroście o 34,81 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.
W top 10 znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,50 proc.; wzrost o 26,35 proc.), TVN24 (3,35 proc.; do góry o 20,07 proc.), TVN7 (3,21 proc.; - 7,76 proc.), TV Puls (2,93 proc.; - 7,57 proc.) i Puls 2 (1,56 proc.; + 4,70 proc.).
Wszyscy 4+ |
01.09-30.11.2014 r. |
01.09-30.11.2015 r. |
|
Lp. |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
1 |
TVP1 |
11,23% |
12,46% |
2 |
Polsat |
12,71% |
12,20% |
3 |
TVN |
12,82% |
11,05% |
4 |
TVP2 |
9,17% |
8,78% |
5 |
TVP INFO |
2,70% |
3,64% |
6 |
TV4 |
2,77% |
3,50% |
7 |
TVN24 |
2,79% |
3,35% |
8 |
TVN7 |
3,48% |
3,21% |
9 |
TV Puls |
3,17% |
2,93% |
10 |
TV Puls 2 |
1,49% |
1,56% |
11 |
TTV - Twoja Telewizja |
1,30% |
1,51% |
12 |
TVP Seriale |
1,33% |
1,44% |
13 |
Polsat 2 |
1,61% |
1,38% |
14 |
TV6 |
1,03% |
1,29% |
15 |
Polsat News |
0,97% |
1,14% |
16 |
TVP Rozrywka |
0,94% |
1,06% |
17 |
TVP Regionalna |
1,01% |
1,03% |
18 |
Stopklatka |
0,71% |
0,84% |
19 |
Polsat Sport |
0,55% |
0,79% |
20 |
Polo TV |
0,64% |
0,77% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział w okresie od 1 września do 30 listopada br. wyniósł 13,72 proc., po stracie o 2,14 proc.
Na drugie miejsce spadł TVN. Jego wynik zmniejszył się o 9,60 proc. do 13,18 proc. - najbardziej w top 10.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,39 proc udziału; do góry o 5,93 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,59 proc., w dół o 0,65 proc.).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 23,27 proc. do 3,92 proc.
Wszyscy 16-49 |
01.09-30.11.2014 r. |
01.09-30.11.2015 r. |
|
Lp. |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
1 |
Polsat |
14,02% |
13,72% |
2 |
TVN |
14,58% |
13,18% |
3 |
TVP1 |
7,92% |
8,39% |
4 |
TVP2 |
7,64% |
7,59% |
5 |
TV4 |
3,18% |
3,92% |
6 |
TVN7 |
3,38% |
3,61% |
7 |
TV Puls |
3,83% |
3,52% |
8 |
TVN24 |
2,12% |
2,42% |
9 |
TV Puls 2 |
1,63% |
1,85% |
10 |
TTV - Twoja Telewizja |
1,51% |
1,78% |
11 |
TVP Seriale |
1,37% |
1,67% |
12 |
TVP INFO |
1,05% |
1,64% |
13 |
TV6 |
1,19% |
1,60% |
14 |
Polsat 2 |
1,69% |
1,33% |
15 |
Polo TV |
0,94% |
1,19% |
16 |
TVP Rozrywka |
0,88% |
1,05% |
17 |
Stopklatka |
0,74% |
0,89% |
18 |
Polsat News |
0,79% |
0,87% |
19 |
TVN Style |
0,92% |
0,84% |
20 |
ATM Rozrywka |
0,90% |
0,80% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat na czele oglądalności w jesiennej ramówce. TVN z największym spadkiem w czołówce (raport)
Czyli stara partia sterowala wynikami stacji?!