TVP1 i TVP2 mocno w dół w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie 16-49
W lutym br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat, który wyprzedził TVN. Największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem lutego 2014 roku zmniejszył się o 15,83 proc. i wyniósł 12,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z czwartej na drugą pozycję awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 3,62 proc. do 11,16 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się TVN. Jego wynik to 10,83 proc., po spadku o 7,12 proc.
Natomiast z drugiego na czwarte miejsce spadła TVP2 (9,48 proc.; w dół o 18,56 proc. - najbardziej w rankingu). Należy jednak pokreślić, że w lutym 2014 roku TVP1 i TVP2 pokazywały relacje z igrzysk olimpijskich, co dało tym stacjom bardzo dobre wyniki oglądalności.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 49,17 proc. w lutym 2014 roku do 44,18 proc. w lutym 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,43 proc. (bez zmian w porównaniu do lutego 2014 roku).
Z siódmego na szóste miejsce awansował konkurencyjny kanał TV Puls (3,22 proc.; wzrost o 12,98 proc.). Zaś na siódme miejsce spadła stacja TVP Info, która rok wcześniej była szósta. Jej wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - bowiem o 11,89 proc. do 3,20 proc.
Wszyscy 4+ |
01.02-28.02.2014 r. |
01.02-28.02.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVP1 |
1 062 161 |
15,10% |
914 189 |
12,71% |
2 |
Polsat |
757 876 |
10,77% |
802 307 |
11,16% |
3 |
TVN |
820 291 |
11,66% |
778 784 |
10,83% |
4 |
TVP2 |
818 818 |
11,64% |
681 528 |
9,48% |
5 |
TVN7 |
235 144 |
3,34% |
240 524 |
3,34% |
6 |
TV PULS |
200 339 |
2,85% |
231 321 |
3,22% |
7 |
TVP INFO |
201 179 |
2,86% |
229 976 |
3,20% |
8 |
TV4 |
177 669 |
2,53% |
218 997 |
3,05% |
9 |
TVN24 |
193 592 |
2,75% |
202 441 |
2,82% |
10 |
Puls 2 |
98 601 |
1,40% |
125 207 |
1,74% |
11 |
Polsat2 |
111 503 |
1,58% |
105 590 |
1,47% |
12 |
TVP Seriale |
94 642 |
1,35% |
98 582 |
1,37% |
13 |
TTV - Twoja Telewizja |
94 505 |
1,34% |
97 474 |
1,36% |
14 |
TV6 |
64 345 |
0,91% |
88 043 |
1,22% |
15 |
TVP Rozrywka |
56 979 |
0,81% |
78 844 |
1,10% |
16 |
TVP Regionalna |
78 117 |
1,11% |
70 449 |
0,98% |
17 |
Polsat News |
75 312 |
1,07% |
70 209 |
0,98% |
18 |
Stopklatka |
- |
- |
64 977 |
0,90% |
19 |
Nickelodeon |
46 794 |
0,67% |
60 033 |
0,83% |
20 |
Polo TV |
54 602 |
0,78% |
58 075 |
0,81% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,30 proc., po wzroście o 8,57 proc. Spadek odnotował TVN, który spadł na pozycję drugą. Jego wynik zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,22 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,57 proc udziału; spadek aż o 27,62 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,20 proc., w dół o 17,17 proc.).
W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 25,08 proc. do 3,99 proc.
Wszyscy 16-49 |
01.02-28.02.2014 r. |
01.02-28.02.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
336 535 |
12,25% |
375 010 |
13,30% |
2 |
TVN |
349 656 |
12,73% |
344 665 |
12,22% |
3 |
TVP1 |
325 061 |
11,84% |
241 582 |
8,57% |
4 |
TVP2 |
271 772 |
9,90% |
231 328 |
8,20% |
5 |
TV PULS |
87 470 |
3,19% |
112 571 |
3,99% |
6 |
TV4 |
63 721 |
2,32% |
96 078 |
3,41% |
7 |
TVN7 |
86 390 |
3,15% |
89 162 |
3,16% |
8 |
TVN24 |
63 690 |
2,32% |
62 730 |
2,22% |
9 |
Puls 2 |
38 504 |
1,40% |
56 767 |
2,01% |
10 |
TTV - Twoja Telewizja |
39 155 |
1,43% |
45 950 |
1,63% |
11 |
TV6 |
27 174 |
0,99% |
43 562 |
1,54% |
12 |
TVP Seriale |
43 398 |
1,58% |
40 953 |
1,45% |
13 |
Polsat2 |
42 773 |
1,56% |
40 950 |
1,45% |
14 |
TVP INFO |
33 923 |
1,24% |
36 854 |
1,31% |
15 |
Polo TV |
30 202 |
1,10% |
34 955 |
1,24% |
16 |
Eska TV |
30 466 |
1,11% |
31 091 |
1,10% |
17 |
Stopklatka |
- |
- |
27 103 |
0,96% |
18 |
TVP Rozrywka |
20 326 |
0,74% |
26 896 |
0,95% |
19 |
TVN Style |
22 548 |
0,82% |
24 401 |
0,87% |
20 |
ATM Rozrywka |
21 690 |
0,79% |
22 320 |
0,79% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 mocno w dół w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie 16-49