SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” i „Wysokie Obcasy Extra” najchętniej czytane

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce. Natomiast na czele dwumiesięczników znajdują się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 12,14 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,47 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,07 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,01 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,15 proc. respondentów (wzrost o 0,67 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym i ogrodniczym.

Miesięczniki 15-75

grudzień 2013 : maj 2014

grudzień 2012 : maj 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

12,14%

11,47%

Claudia

9,07%

9,06%

Cztery Kąty

8,15%

7,48%

Focus

7,43%

7,41%

Murator

7,24%

7,20%

Kobieta i Życie

7,17%

6,51%

Mój Piękny Ogród

7,01%

5,65%

Poradnik Domowy

6,71%

6,92%

Przepisy Czytelników

6,52%

5,43%

Przyślij Przepis!

6,41%

6,13%

Świat Kobiety

6,17%

5,87%

Dobre Rady

5,95%

5,88%

Skarb

5,77%

-

National Geographic

5,65%

5,00%

Komputer Świat

5,47%

5,63%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,09%

4,84%

Olivia

5,06%

5,48%

Świat Wiedzy

5,01%

4,54%

Avanti

4,78%

4,96%

Działkowiec

4,26%

3,35%

Glamour

4,25%

4,08%

Pani

3,85%

3,82%

Świat Zdrowia

3,68%

3,97%

Moje Mieszkanie

3,26%

2,45%

Mamo To Ja

3,12%

3,59%

Dom & Wnętrze

3,11%

2,63%

CD Action

3,03%

2,98%

CKM

2,95%

2,85%

Wysokie Obcasy Extra

2,78%

-

Zwierciadło

2,76%

2,33%

Focus Historia

2,70%

2,08%

Cosmopolitan

2,64%

2,65%

Elle

2,63%

2,55%

Joy

2,61%

2,56%

Moje Gotowanie

2,43%

2,24%

Moda na Zdrowie

2,37%

1,93%

TopGear

2,36%

1,94%

Uroda

2,35%

1,73%

Auto Motor i Sport

2,32%

2,40%

Przepis na Zdrowie

2,32%

1,87%

Auto Świat Poradnik

2,31%

1,69%

M jak mieszkanie

2,30%

1,99%

Ładny Dom

2,26%

1,79%

PC Format

2,20%

2,27%

Playboy

2,14%

2,23%

Świat Motocykli

2,12%

1,77%

Dobre Wnętrze

2,12%

1,81%

Men's Health

1,95%

1,67%

PC World

1,93%

1,76%

Zdrowie

1,92%

1,65%

Przepis na Ogród

1,79%

1,33%

National. Geographic. Traveler

1,71%

1,60%

Gotuj Krok po Kroku

1,69%

1,16%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,67%

1,69%

Logo

1,65%

1,83%

Kuchnia

1,58%

1,40%

Twoje Dziecko

1,57%

1,62%

Forbes

1,45%

1,22%

Burda

1,44%

1,13%

Wróżka

1,33%

1,25%

Dziecko

1,32%

1,71%

Vita

1,19%

0,97%

Chip

1,08%

1,24%

Auto Świat 4x4

1,07%

-

Bravo Girl

1,07%

1,03%

InStyle

1,01%

1,09%

Twój Maluszek

0,99%

1,23%

Podróże

0,95%

0,74%

Weranda

0,95%

0,58%

Cała Ty

0,94%

-

M jak Mama

0,90%

1,02%

Shape

0,84%

0,64%

Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping)

0,82%

0,61%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,80%

0,70%

Architektura-Murator

0,69%

0,46%

Harper's Bazaar

0,69%

-

Voyage

0,59%

0,64%

Twist

0,52%

0,82%

Sukces

0,49%

0,77%

Fun Club

0,49%

0,46%

Żagle

0,39%

0,37%

PBC po raz pierwszy zaprezentowało też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej wszystkie miesięczniki z czołowej piątki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Miesięczniki 16-59

grudzień 2013 : maj 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

12,92%

Claudia

9,69%

Cztery Kąty

8,75%

Focus

8,41%

Murator

7,82%

Kobieta i Życie

6,12%

Mój Piękny Ogród

6,55%

Poradnik Domowy

6,26%

Przepisy Czytelników

6,60%

Przyślij Przepis!

6,65%

Świat Kobiety

6,54%

Dobre Rady

5,66%

Skarb

6,61%

National Geographic

6,32%

Komputer Świat

6,18%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,83%

Olivia

5,52%

Świat Wiedzy

5,35%

Avanti

5,67%

Działkowiec

3,50%

Glamour

4,87%

Pani

3,83%

Świat Zdrowia

3,20%

Moje Mieszkanie

3,61%

Mamo To Ja

3,74%

Dom & Wnętrze

3,27%

CD Action

3,34%

CKM

3,61%

Wysokie Obcasy Extra

2,83%

Zwierciadło

2,71%

Focus Historia

2,80%

Cosmopolitan

3,18%

Elle

2,90%

Joy

3,03%

Moje Gotowanie

2,41%

Moda na Zdrowie

2,09%

TopGear

2,80%

Uroda

2,43%

Auto Motor i Sport

2,69%

Przepis na Zdrowie

1,96%

Auto Świat Poradnik

2,64%

M jak mieszkanie

2,63%

Ładny Dom

2,41%

PC Format

2,50%

Playboy

2,60%

Świat Motocykli

2,49%

Dobre Wnętrze

2,32%

Men's Health

2,38%

PC World

2,29%

Zdrowie

1,58%

Przepis na Ogród

1,59%

National. Geographic. Traveler

1,90%

Gotuj Krok po Kroku

1,68%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

2,02%

Logo

2,00%

Kuchnia

1,48%

Twoje Dziecko

1,81%

Forbes

1,66%

Burda

1,55%

Wróżka

1,40%

Dziecko

1,56%

Vita

1,20%

Chip

1,23%

Auto Świat 4x4

1,20%

Bravo Girl

1,06%

InStyle

1,17%

Twój Maluszek

1,14%

Podróże

1,00%

Weranda

1,05%

Cała Ty

0,86%

M jak Mama

1,08%

Shape

1,04%

Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping)

0,95%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,80%

Architektura-Murator

0,79%

Harper's Bazaar

0,80%

Voyage

0,68%

Twist

0,47%

Sukces

0,49%

Fun Club

0,39%

Żagle

0,38%

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,96 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.

Dwumiesięczniki 15-75

grudzień 2013 : maj 2014

grudzień 2012 : maj 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

3,96%

-

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,04%

2,13%

Auto Świat 4x4

1,78%

1,50%

Sól i Pieprz

0,79%

0,84%

Women's Health

0,77%

-

Elle Decoration

0,56%

0,65%

Weranda Country

0,36%

0,31%

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwumiesięczniki 16-59

grudzień 2013 : maj 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

3,97%

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,33%

Auto Świat 4x4

2,04%

Sól i Pieprz

0,76%

Women's Health

0,93%

Elle Decoration

0,63%

Weranda Country

0,43%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2012 do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków i w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku na losowej próbie 21 362 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 966 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W grudniu 2013 roku nie był badany miesięcznik „Cała Ty”, w okresie od stycznia do maja 2014 roku - „PC World” i „Vita”, od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, od grudnia do kwietnia 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od marca do maja 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a w maju 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4”.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Wysokie Obcasy Extra” najchętniej czytane

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ha, ha, ha ludziska chyba kradną mniej sprzedające się tytuły
Jeśli pierwszy tytuł sprzedaje się w większym nakładzie niż drugi, to który ma więcej czytelników? Z badań wynika, że ten drugi.
0 0
odpowiedź
User
Wyjaśniak
1 egzemplarz może czytać kilka osób. Sprzedaż to jedno, badanie czytelnictwa dwa.
0 0
odpowiedź
User
selena
a jednak czytają...
0 0
odpowiedź