„Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników w Polsce
W okresie od kwietnia do września br. wśród miesięczników liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od kwietnia do września 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,88 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,65 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,26 proc., która zanotowała wzrost o 0,13 pkt. proc.
>>> „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,96 proc. pytanych (spadek o 0,49 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,14 proc., czyli o 0,81 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, ogrodniczym i kulinarnym.
Miesięczniki |
kwiecień 2013 : wrzesień 2013 |
kwiecień 2012 : wrzesień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
11,88% |
11,65% |
Claudia |
9,26% |
9,13% |
Cztery Kąty |
7,96% |
8,45% |
Focus |
7,14% |
7,95% |
Murator |
6,98% |
7,30% |
Poradnik Domowy |
6,93% |
7,25% |
Mój Piękny Ogród |
6,47% |
5,35% |
Kobieta i Życie |
6,30% |
6,73% |
Dobre Rady |
6,27% |
5,66% |
Przyślij Przepis! |
6,15% |
5,62% |
Świat Kobiety |
5,99% |
5,53% |
Przepisy Czytelników |
5,85% |
5,57% |
Komputer Świat |
5,68% |
5,62% |
Olivia |
5,44% |
5,31% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,30% |
4,78% |
National Geographic |
5,30% |
4,88% |
Avanti |
4,96% |
4,80% |
Świat Wiedzy |
4,93% |
4,13% |
Glamour |
4,77% |
3,92% |
Świat Zdrowia |
3,75% |
3,00% |
Pani |
3,74% |
3,59% |
Działkowiec |
3,68% |
4,60% |
Mamo To Ja |
3,12% |
4,10% |
Moje Mieszkanie |
2,95% |
2,62% |
CD Action |
2,95% |
2,88% |
Dom & Wnętrze |
2,75% |
2,61% |
Auto Motor i Sport |
2,73% |
2,44% |
Moje Gotowanie |
2,70% |
2,40% |
Elle |
2,67% |
2,22% |
Cosmopolitan |
2,63% |
2,79% |
CKM |
2,62% |
2,98% |
Joy |
2,61% |
2,97% |
Skarb |
2,56% |
- |
Focus Historia |
2,45% |
2,02% |
M jak mieszkanie |
2,32% |
2,03% |
TopGear |
2,31% |
1,72% |
PC Format |
2,26% |
2,47% |
Zwierciadło |
2,16% |
2,32% |
Uroda |
2,13% |
2,05% |
Auto Świat Poradnik |
2,11% |
1,85% |
Przepis na Zdrowie |
2,08% |
1,45% |
Playboy |
2,05% |
1,97% |
Ładny Dom |
1,97% |
1,68% |
Świat Motocykli |
1,90% |
1,95% |
Moda na Zdrowie |
1,87% |
1,72% |
Dobre Wnętrze |
1,85% |
1,68% |
Logo |
1,81% |
1,91% |
Kuchnia |
1,77% |
1,46% |
PC World |
1,77% |
1,78% |
Zdrowie |
1,71% |
1,80% |
National. Geographic. Traveler |
1,68% |
1,46% |
Men's Health |
1,64% |
1,74% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,58% |
1,48% |
Przepis na Ogród |
1,52% |
1,27% |
Dziecko |
1,48% |
1,82% |
Forbes |
1,47% |
1,12% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,37% |
0,92% |
Twoje Dziecko |
1,37% |
1,96% |
Burda |
1,25% |
1,25% |
Chip |
1,25% |
1,47% |
InStyle |
1,19% |
1,02% |
Bravo Girl |
1,14% |
1,28% |
Wróżka |
1,11% |
1,31% |
Twój Maluszek |
1,03% |
1,34% |
M jak Mama |
1,00% |
1,30% |
Vita |
0,95% |
1,00% |
Podróże |
0,84% |
0,78% |
Harper's Bazaar |
0,81% |
- |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,81% |
- |
Voyage |
0,76% |
0,64% |
Shape |
0,76% |
0,80% |
Hot Moda & Shopping |
0,68% |
0,69% |
Weranda |
0,64% |
0,77% |
Twist |
0,64% |
0,83% |
Sukces |
0,60% |
0,70% |
Architektura-Murator |
0,58% |
0,49% |
Żagle |
0,45% |
0,52% |
Fun Club |
0,41% |
0,48% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytanym pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od kwietnia do września 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,23 proc. pytanych (w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten się nie zmienił).
Dwumiesięczniki |
kwiecień 2013 : wrzesień 2013 |
kwiecień 2012 : wrzesień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,23% |
2,23% |
Auto Świat 4x4 |
1,97% |
1,77% |
Sól i Pieprz |
0,78% |
1,06% |
Elle Decoration |
0,63% |
0,57% |
Weranda Country |
0,33% |
0,34% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2012 roku do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków i w okresie od kwietnia 2013 roku do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od kwietnia do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od kwietnia do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników w Polsce