„Twój Styl” liderem pism luksusowych w 2013, „Harper’s Bazaar” trzeci od końca (raport)
W 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Wzrost zanotował tylko „Shape”, a najwięcej stracił „InStyle”. "Harper’s Bazaar" zadebiutował w rankingu na trzecim od końca miejscu.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w 2013 roku wyniosła 215 801 egz., po spadku względem 2012 roku o 4,66 proc.
Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 120 395 egz. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 22,43 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Joy” (Marquard Media Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 19,06 proc. i wyniosła 91 582 egz.
Dopiero 11. miejsce zajął nowy magazyn o modzie „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska), który ukazuje się od lutego 2013 roku. Średni sprzedażowy wynik tego pisma wyniósł 36 951 egz.
Jedynym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Shape” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu jednak spadł z miejsca dwunastego na trzynaste. Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zwiększyła się bowiem o 18,61 proc. i wyniosła 34 519 egz.
Z kolei najwięcej stracił „InStyle” (Grupa Burda), który w zestawieniu zajął miejsce dziesiąte. Średni wynik tego miesięcznika wyniósł 56 438 egz., po spadku o 18,82 proc.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Twój Styl |
215 801 |
226 354 |
Avanti |
120 395 |
155 215 |
Joy |
91 582 |
113 155 |
Cosmopolitan |
88 814 |
93 368 |
Glamour |
88 663 |
97 222 |
Pani |
86 041 |
97 429 |
Zwierciadło |
84 403 |
92 135 |
Hot Moda & Shopping |
69 716 |
83 813 |
Elle |
63 282 |
69 488 |
In Style - Edycja Polska |
56 438 |
69 523 |
Harpers Bazaar |
36 951 |
- |
Uroda |
35 686 |
43 718 |
Shape |
34 519 |
29 102 |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem pism luksusowych w 2013, „Harper’s Bazaar” trzeci od końca (raport)