Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie sprzedaży kioskowej po trzech kwartałach
Większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 281 874 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 7,98 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 138 434 egz., notując spadek o 4 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 8,39 proc. i wyniosła 97 981 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,37 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 7,20 proc. do 19 642 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. zmalał o 19,13 proc. do 1 074 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
285 149 |
285 149 |
281 874 |
3 062 |
309 759 |
309 758 |
306 310 |
3 223 |
Super Express |
140 012 |
139 292 |
138 434 |
858 |
145 894 |
145 174 |
144 200 |
973 |
Gazeta Wyborcza |
161 897 |
143 302 |
97 981 |
43 382 |
177 515 |
158 620 |
106 953 |
49 427 |
Przegląd Sportowy |
29 576 |
29 576 |
28 656 |
554 |
31 560 |
31 560 |
30 594 |
595 |
Gazeta Polska Codziennie |
20 174 |
20 163 |
19 642 |
211 |
18 823 |
18 754 |
18 322 |
167 |
Dziennik Gazeta Prawna |
50 642 |
43 185 |
8 588 |
24 142 |
53 684 |
44 935 |
9 938 |
25 813 |
Rzeczpospolita |
54 873 |
54 753 |
8 380 |
35 310 |
56 712 |
56 152 |
7 923 |
38 561 |
Puls Biznesu |
11 864 |
10 133 |
1 577 |
5 623 |
13 270 |
10 580 |
1 657 |
6 170 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
4 892 |
4 525 |
1 074 |
1 485 |
5 321 |
4 752 |
1 328 |
1 572 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie sprzedaży kioskowej po trzech kwartałach