Tylko kanały informacyjne Polsatu zyskały w sierpniu widzów
W sierpniu br. większą widownię niż rok wcześniej miały dwie stacje informacyjne: Polsat News i TV Biznes, natomiast w dół poszła oglądalność TVP Info, TVN 24, Superstacji i TVN CNBC Biznes.
Lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacja TVP
Info, przyciągała w zeszłym miesiącu średnio codziennie
287,8 tys. widzów, czyli o 2,08 proc. mniej niż w analogicznym
miesiącu ub.r., a jej udział w rynku spadł z 5,87 proc. do 5,76
proc. Podobny spadek zanotowała też TVN 24 - jej
widownia zmniejszyła się o 3,14 proc. do 157,3 tys. osób, a udział
zmalał o 0,09 pkt proc. do 3,15 proc. TVP info i TVN 24 miały też w
sierpniu niższe widownie niż w lipcu, a w tym ujęciu większy spadek
zanotowała stacja informacyjna z Grupy TVN (wniósł on 9,82 proc.) -
wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla
Wirtualnemedia.pl.
Wzrost zanotował znajdujący się na pozycji trzeciej Polsat
News, który w sierpniu br. oglądało średnio 18,8 tys.
widzów, czyli aż o 61,56 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział
stacji wzrósł z 0,23 proc. do 0,38 proc. Dalej jednak kanał ten ma
ponad osiem razy mniejszą widownią niż konkurencyjna TVN 24, przy
zasięgu technicznym mniejszym jedynie dwa razy (szczegółowe dane o
zasięgach na dole).
Z kolei czwarta w rankingu Superstacja straciła w
sierpniu br. relatywnie najwięcej widzów ze wszystkich kanałów
informacyjnych. Jej oglądalność bowiem spadła o 31,35 proc. i
wyniosła zaledwie 8,2 tys. widzów, a udział w rynku zmniejszył się
z 0,24 proc. do 0,16 proc. Warto też podkreślić, że rok temu
Superstacja i Polsat News cieszyły się niemal tak samą
widownią.
Wśród kanałów biznesowych, podobnie jak w
poprzednich miesiącach, zyskała TV Biznes - jej widownia wzrosła w
sierpniu br. o 14,78 proc. do 2,2 tys. osób, ale udział w rynku
pozostał na tym samym poziomie wynoszącym 0,04 proc. W dół znów
poszła oglądalność TVN CNBC Biznes, która zmalała o 25,71 proc. do
1,7 tys. widzów, spadł też udział w rynku tego kanału - z 0,04
proc. do 0,03 proc. Warto jednak dodać, że stacja ta miała w
sierpniu br. wyższą aż o 36,05 proc. widownię niż w lipcu
br.
Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych w
sierpniu br.
Dołącz do dyskusji: Tylko kanały informacyjne Polsatu zyskały w sierpniu widzów