SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko “Poradnik Domowy” rośnie, sprzedaż “Naj” poniżej 100 tys. egz.

“Poradnik Domowy” to jedyny miesięcznik poradnikowy dla kobiet, który zanotował w październiku ub.r. wzrost sprzedaży. Największe spadki dotknęły z kolei tytuły G+J: “Naj Magazyn”, którego sprzedaż spadła poniżej 100 tys. oraz “Claudię”.

Liderem zestawienia zostały wydawane przez Grupę Burda “Dobre Rady”. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika w październiku 2011 roku wyniosła 438 711 egz. po spadku o 1,72 proc. w porównaniu z październikiem 2010 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł magazyn “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem poszła w dół o 10,77 proc. do 415 191 egz. Tytuł ten obecnie ma cenę 2,20 zł, zaś w październiku 2010 roku kosztował 1,99 zł.

Na podium znalazł się także “Poradnik Domowy” (Agora), którego wynik poszedł do góry o 19,68 proc., czyli najbardziej w zestawieniu. W dziesiątym miesiącu sprzedał się on w liczbie 386 461 egz. Teraz magazyn ten kosztuje 1,99 zł, natomiast w październiku 2010 roku jego cena wynosiła 2,90 zł.

“Poradnik” zepchnął na czwarte miejsce “Kobietę i Życie” (Wydawnictwo Bauer), której sprzedaż spadła o 11,20 proc. do 373 491 egz. W grudniu ub.r. wydawca zwolnił dotychczasową redaktor naczelną tego tytułu Beatę Dzięgielewską (więcej na ten temat).

Najwięcej w rankingu stracił zajmujący ostatnie, siódme miejsce “Naj Magazyn” (G+J Polska). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. poszła w dół o 34,69 proc. i wyniosła 99 922 egz. Drugi największy spadek odnotowała plasująca się oczko wyżej “Claudia” (także G+J) - jej wynik zmalał o 21,78 proc. i wyniósł 172 404 egz.

Wirtualnemedia.pl październik
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Dobre Rady 438 711 446 408
Świat Kobiety 415 191 465 313
Poradnik Domowy 386 461 322 915
Kobieta i Życie 373 491 420 616
Olivia 197 198 197 198
Claudia 172 404 220 409
Naj Magazyn 99 922 152 992


Porównując dane z października ub.r. do danych z września ub.r. widać, że najwięcej straciła “Claudia” (22,32 proc.), a największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się może “Olivia” (Marquard Media Polska, + 23,44 proc.). 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP październik wrzesień
Tytuł Sprzedaż ogółem
Dobre Rady 438 711 463 607
Świat Kobiety 415 191 451 386
Poradnik Domowy 386 461 382 900
Kobieta i Życie 373 491 414 197
Olivia 197 198 159 747
Claudia 172 404 221 931
Naj Magazyn 99 922 118 974


 

Dołącz do dyskusji: Tylko “Poradnik Domowy” rośnie, sprzedaż “Naj” poniżej 100 tys. egz.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nicky Santoro
Skoro Oliwka przegoniła nawet Klaudię, to już chyba wszystko jasne. Zaobserwowano inwazję reklamówek gieplusjotowskich w edekpresie i za granicą u bałera.
0 0
odpowiedź
User
dziunia
niech zgadnę - a teraz będzie relaunch Naja i Claudii. Za 4 mln.
0 0
odpowiedź
User
Ramon Vega
Masz rację dziunia. Jeden i drugi relaunch już się "szyje". Dysk przenośny pierwszej relaunchowniczki wyrabia pełne 7200 obr/min.
0 0
odpowiedź