Tylko „Wprost” i „Gość Niedzielny” na minusie w I kwartale. Rekord „Tygodnika Powszechnego”
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w I kwartale 2016 roku wyniosła 135 075 egz. Było to o 5,38 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 1,07 proc. do 120 499 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w I kwartale br. wyniosła 119 451 egz., po wzroście o 5,03 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 295 egz., po wzroście o 5,54 proc. Oczko niżej (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 13,31 proc. do 58 987 egz.
Największym wzrostem, wynoszącym 16,06 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 306 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w I kwartale br. wyniósł zaledwie 28 408 egz., czyli mniej aż o 44,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
194 763 |
135 075 |
135 075 |
208 239 |
142 752 |
142 752 |
-5,38% |
Polityka |
166 886 |
120 567 |
120 499 |
172 792 |
119 244 |
119 223 |
1,07% |
Newsweek Polska |
190 103 |
119 551 |
119 451 |
171 240 |
113 839 |
113 726 |
5,03% |
W Sieci |
151 016 |
78 307 |
78 295 |
153 458 |
74 187 |
74 185 |
5,54% |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 063 |
67 912 |
58 987 |
125 457 |
60 984 |
52 059 |
13,31% |
Gazeta Polska |
99 673 |
40 734 |
40 401 |
110 086 |
36 921 |
36 413 |
10,95% |
Wprost |
96 330 |
96 950 |
28 408 |
126 453 |
120 025 |
50 978 |
-44,27% |
Tygodnik Powszechny |
40 493 |
21 630 |
21 306 |
39 538 |
18 761 |
18 357 |
16,06% |
Przegląd |
51 000 |
16 610 |
16 610 |
51 000 |
16 958 |
16 958 |
-2,05% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
457 907 |
288 584 |
288 584 |
468 198 |
295 888 |
295 888 |
-2,47% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Wprost” i „Gość Niedzielny” na minusie w I kwartale. Rekord „Tygodnika Powszechnego”
Przeoczenie podłej zmiany !