SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UKE nie chce ujawniania w billingach numerów z zakresu „116”

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej stwierdził, że udostępnianie przez operatorów informacji o połączeniach pod darmowe numery, wśród których są telefony wsparcia dla osób doświadczonych przemocą, może stanowić zagrożenie dla użytkowników. UKE rekomenduje nieujawnianie połączeń z numerami z zakresu „116” w billingach.

Prezes UKE przedstawił stanowisko dotyczące wykazywania w billingach i wykazach usług połączeń z bezpłatnymi numerami z zakresu „116”. Jak zaznaczono, konieczna jest zmiana dotychczasowej praktyki wykazywania w billingach numerów tego typu.

Zgodnie z decyzjami Komisji Europejskiej, numeracja „116” wykorzystywana jest na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym. W Polsce działają m.in. telefon wsparcia emocjonalnego (116 123), telefon zaufania dla dzieci (116 111 czy numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci (116 000). Połączenia z tego zakresu są bezpłatne.

UKE zaznacza, że podejście dostawców usług jest niejednolite i numery z zakresu „116” pojawiają się w billingach. Prezes urzędu podkreśla, że konieczna jest zmiana „dotychczasowej praktyki i podjęcie przez dostawców usług odpowiednich działań, które doprowadzą do tego, że bezpłatne połączenia z numerami z zakresu 116 nie będą wykazywane”.

Zagrożenie dla korzystających z pomocy

Zdaniem prezesa UKE, „w szczególności w przypadku, gdy mamy do czynienia z telefonami wsparcia dla osób doświadczonych przemocą, niezbędne jest zachowanie pełnej dyskrecji i poufności komunikacji”. Udostępnianie tego typu połączeń „może stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników korzystających z tego rodzaju pomocy i wsparcia”.

„Nieujawnianie w billingach i wykazach usług podstawowych informacji na temat ich kontaktu z numerami wsparcia jest bardzo ważne to minimalizowanie potencjalnych negatywnych konsekwencji dla najmłodszych użytkowników, ofiar przemocy, które zdecydowały się na kontakt z numerami 116... Założeniem kontaktu z numerem wsparcia, telefonem zaufania jest dostępność dla osób szukających pomocy i anonimowość. Mając na uwadze doświadczenie życiowe, różne sytuacje i położenie osób, które pomocy i wsparcia szukają, anonimowość w sposób oczywisty powinna przekładać się na nieujawnienie tego rodzaju połączeń w wykazach usług i billingach” - podkreśla UKE.

Prezes UKE rekomenduje wobec powyższego „nieujawnianie przez dostawców usług w wykazach wykonanych usług i billingach połączeń z numerami bezpłatnymi z zakresu 116”.

Dołącz do dyskusji: UKE nie chce ujawniania w billingach numerów z zakresu „116”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
a jak to chcą rozwiązać z historią połączeń w telefonie?
Jak jest przemoc jest też kontrola, w bilingi rzadko kto się bawi
0 0
odpowiedź