SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Vogue Polska” sprzedaje się w 82,7 tys. egz., z czego 6 tys. w prenumeracie

Średnia sprzedaż pierwszych pięciu numerów miesięcznika „Vogue Polska” wynosiła 82 742 egz., z czego 76 723 egz. sprzedawało się w kioskach i salonach prasowych, a 6 019 w prenumeracie - podała wydająca pismo spółka Visteria.

Bohaterki okładki pierwszego numeru "Vogue Polska" Bohaterki okładki pierwszego numeru

Dane o sprzedaży pierwszych pięciu numerów „Vogue Polska” pochodzą z audytu przeprowadzonego na zlecenie Ringier Axel Springer Polska (który odpowiada za dystrybucję i sprzedaż internetową pisma) przez firmę Polinvest Audit. „Vogue Polska” nie został zgłoszony do stałej kontroli w ZKDP.

„Vogue Polska” zadebiutował w połowie lutego br. Visteria podała, że pierwszy numer magazynu sprzedał się w prawie 181 750 egz. (z czego ok. 10 tys. z prenumeracie). Skoro średnia sprzedaż pięciu wydań wyniosła 82 742 egz., oznacza to, że każde z kolejnych czterech sprzedało się średnio w ok. 58 tys. egz. A jeśli z 10 tys. prenumerat na początku średnia z pięciu wydań wyniosła 6 019 egz., można domniemywać, że część prenumeratorów wykupiła kwartalną prenumeratę i nie przedłużyła jej.

Cena egzemplarzowa magazynu wynosi bez zmian 16,90 zł. Od piątego wydania nakład „Vogue Polska” został zmniejszony do 115 tys. egz. Piąty numer był dostępny w sprzedaży przez dwa miesiące - w lipcu i sierpniu.

Debiutowi polskiej edycji „Vogue’a” towarzyszyło duże zainteresowanie mediów - w ciągu tygodnia od pojawienia się w sprzedaży pierwszego numeru ukazało się prawie 11 tys. publikacji o piśmie których wartość ekwiwalentu reklamowego to 11,6 mln zł (według danych Instytutu Monitorowania Mediów).

Według danych Kantar Media cennikowe wpływy reklamowej z pierwszych trzech numerów magazynu wyniosły 32,21 mln zł.

Zmiany w zespole „Vogue Polska”

Dwa miesiące temu trwającą ponad rok współpracę z Visterią jako konsultant do spraw wydawniczych „Vogue’a” zakończył Łukasz Modelski. Jednocześnie Bartosz Gorzejewski objął w firmie funkcję szefa rozwoju produktu Vogue.pl, a Adam Kaczyński - szefa produkcji.

Z kolei na początku lipca br. Hanna Rydlewska awansowała na stanowisko dyrektora działu internetowego „Vogue Polska”, a do redakcji Vogue.pl dołączyli Barbara Czyżewska, Anna Konieczyńska-Dobrosielska i Mateusz Golis.

Redaktorem naczelnym „Vogue Polska” jest Filip Niedenthal, a dyrektor zarządzającą Visterii - Justyna Markiewicz. Spółka została założona przez Katarzynę Kulczyk.

W środę ukazuje się grudniowy numer „Vogue Polska”. Magazyn liczy 300 stron, a bohaterką okładki jest brytyjska top modelka Edie Campbell.

Dołącz do dyskusji: „Vogue Polska” sprzedaje się w 82,7 tys. egz., z czego 6 tys. w prenumeracie

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dr Abinka
A gdzie są dane sprzedaży potwierdzone przez ZKDP?
0 0
odpowiedź
User
g.
A gdzie są dane sprzedaży potwierdzone przez ZKDP?


"Vogue Polska” nie został zgłoszony do stałej kontroli w ZKDP."
Zdanie dosłownie z pierwszego akapitu, kaman.
0 0
odpowiedź
User
ja
Tak, a na Allegro to co się nie sprzedało chodzi za dychę.
0 0
odpowiedź