W Wielkanoc widzowie wybrali TVP1 i jej hity. Polsat wyprzedził TVN
Podczas tegorocznej Wielkanocy Polacy oglądali telewizję o 7 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, która wyemitowała też najchętniej oglądane pozycje w tych dniach. Wśród głównych stacji wzrost zanotował tylko Polsat, sporo stracił zaś TVN.
Najchętniej oglądaną pozycją programową między 19 a 21 kwietnia br. był serial „Ranczo”, który w TVP1 w Wielkanoc obejrzało 5,77 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Drugie miejsce zajęła emitowana w Jedynce przed „Ranczem „ „Prognoza pogody” (4,23 mln), a na podium znalazł się też pokazany jeszcze wcześniej „Sport” (3,97 mln). Czwarte miejsce należało z kolei do „Wiadomości” (3,7 mln), również nadanych w TVP1 w niedzielny wieczór.
Ogółem w zestawieniu 10 topowych pozycji Jedynka umieściła aż siedem programów. Po jednym miejscu zajęły pozostałe główne stacje, czyli TVP2, Polsat i TVN.
|
Wszyscy 4+ |
|||||
Program |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ |
TVP1 |
20-04-2014 |
20:28 |
21:12 |
5 767 091 |
35,60% |
PROGNOZA POGODY |
TVP1 |
20-04-2014 |
20:15 |
20:18 |
4 225 168 |
27,27% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
20-04-2014 |
20:04 |
20:12 |
3 996 151 |
26,43% |
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
20-04-2014 |
19:30 |
19:57 |
3 697 770 |
25,63% |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
21-04-2014 |
17:00 |
17:15 |
3 417 507 |
31,71% |
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./ |
TVP2 |
21-04-2014 |
20:06 |
20:31 |
3 341 170 |
21,37% |
KAROL PAPIEŻ KTÓRY POZOSTAŁ CZŁOWIEKIEM /FILM BIOGR../ |
TVP1 |
21-04-2014 |
20:23 |
22:49 |
3 223 941 |
21,53% |
TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO /PROGR.ROZR.POL./ |
Polsat |
19-04-2014 |
22:10 |
0:02 |
2 853 028 |
27,39% |
FAKTY |
TVN |
21-04-2014 |
19:00 |
19:21 |
2 823 229 |
21,91% |
NIETYKALNI /FILM KOM.DRA.FRAN./ |
TVP1 |
20-04-2014 |
21:27 |
23:15 |
2 754 537 |
20,83% |
Również i w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało do serialu „Ranczo” z widownią na poziomie 2,04 mln osób. Druga lokata przypadła już jednak show „Twoja twarz brzmi znajomo”, które w Wielką Sobotę w Polsacie obejrzało 1,4 mln widzów. Na podium znalazł się jeszcze film „Karol - Papież, który pozostał człowiekiem” (TVP1) z widownią rzędu 1,29 mln osób.
W tym rankingu znalazło się sześć programów TVP1 i po dwa z anten Polsatu oraz TVN.
|
16-49 |
|||||
Program |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ |
TVP1 |
20-04-2014 |
20:28 |
21:12 |
2 042 575 |
30,48% |
TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO /PROGR.ROZR.POL./ |
Polsat |
19-04-2014 |
22:10 |
0:02 |
1 401 047 |
28,44% |
KAROL PAPIEŻ KTÓRY POZOSTAŁ CZŁOWIEKIEM /FILM BIOGR../ |
TVP1 |
21-04-2014 |
20:23 |
22:49 |
1 287 343 |
19,67% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
20-04-2014 |
20:04 |
20:12 |
1 263 988 |
21,12% |
PROGNOZA POGODY |
TVP1 |
20-04-2014 |
20:15 |
20:18 |
1 241 436 |
20,15% |
NIETYKALNI /FILM KOM.DRA.FRAN./ |
TVP1 |
20-04-2014 |
21:27 |
23:15 |
1 188 036 |
19,19% |
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
20-04-2014 |
19:30 |
19:57 |
1 178 350 |
20,93% |
FAKTY |
TVN |
21-04-2014 |
19:00 |
19:21 |
1 120 578 |
22,41% |
X FACTOR /PROG.ROZR.POL./ |
TVN |
19-04-2014 |
20:00 |
21:55 |
1 002 563 |
17,27% |
SZTOS 2 /FILM KOM POL./ |
Polsat |
21-04-2014 |
20:05 |
22:14 |
1 002 091 |
15,07% |
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 12,80 proc. Stacja ta zanotowała jednak spadek o 12,51 proc. względem ubiegłorocznych Świąt.
Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 10,79 proc., który zanotował wzrost o 7,04 proc. Kolejne miejsca zajęły: TVP2 (9,47 proc., - 17,58 proc.) i TVN (9,12 proc., - 20,63 proc.). W pierwszej dziesiątce największy wzrost zanotowała TV Puls, będąca na miejscu piątym. Jej udział poszedł do góry aż p 43,65 proc. do 4,41 proc.
Wszyscy 4+ |
SHR % |
|
Stacja |
30.03-01.04.2013 |
19.04-21.04.2014 |
TVP1 |
14,63% |
12,80% |
Polsat |
10,08% |
10,79% |
TVP2 |
11,49% |
9,47% |
TVN |
11,49% |
9,12% |
TV PULS |
3,07% |
4,41% |
TV4 |
3,77% |
3,38% |
TVN7 |
4,13% |
3,06% |
TVP INFO |
2,83% |
2,16% |
TVN24 |
2,38% |
2,07% |
TVP Seriale |
1,29% |
1,79% |
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem został Polsat, którego udział wyniósł 12,64 proc. po wzroście o 10,78 proc. Z pierwszego na drugie miejsce spadł TVN (11,04 proc. udziału, spadek o 17,43 proc.), a trzecia była TVP1 (9,52 proc., - 11,19 proc.).
16-49 |
SHR % |
|
Stacja |
30.03-01.04.2013 |
19.04-21.04.2014 |
Polsat |
11,41% |
12,64% |
TVN |
13,37% |
11,04% |
TVP1 |
10,72% |
9,52% |
TVP2 |
10,60% |
8,16% |
TV PULS |
3,46% |
4,93% |
TV4 |
4,10% |
3,82% |
TVN7 |
4,09% |
3,49% |
TVP Seriale |
1,42% |
1,91% |
TVN24 |
1,82% |
1,56% |
Polo TV |
1,15% |
1,45% |
Na reklamy podczas Świąt najwięcej wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - jej wydatki w okresie od 19 do 21 kwietnia br. wyniosły 12,88 mln zł. Drugie miejsce zajął koncern Unilever (5,23 mln zł), a trzecie – operator Orange (5,05 mln zł).
19-04-2014 - 21-04-2014 |
|
Korporacja |
Wydatki w PLN |
AFLOFARM |
12 882 211 |
UNILEVER |
5 226 455 |
ORANGE SA |
5 052 815 |
P4 |
4 408 267 |
MASPEX WADOWICE |
4 361 229 |
PEPSICO |
4 316 145 |
NESTLE |
4 249 769 |
PROCTER & GAMBLE |
4 135 551 |
LOREAL |
3 329 084 |
US PHARMACIA INC. |
3 032 174 |
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin i 29 sekund, czyli o 7 minut i 2 sekundy krócej niż rok wcześniej. W 2013 roku w czasie Wielkanocy panowały jednak zdecydowanie niższe, zimowe temperatury, podczas gdy w tym roku pogoda była ciepła i wiosenna.
Dołącz do dyskusji: W Wielkanoc widzowie wybrali TVP1 i jej hity. Polsat wyprzedził TVN