SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Walk Creative przy spadku wpływów o 34 proc. zwiększyła zysk

Agencja reklamowa Walk Creative w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 34,3 proc. do 11,27 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 136,4 do 376 tys. zł. W ramach tarcz kredytowych otrzymała 1,44 mln zł pożyczek od Polskiego Funduszu Rozwoju.

Wpływy Walk Creative od innych podmiotów z grupy Walk zmalały rok do roku z 732,9 do 403,1 tys. zł.

W ub.r. agencja kontynuowała obsługę sieci sklepów Vision Express, przygotowała dla niej kilka kampanii. Jesienią 2019 roku zaczęła odpowiadać za komunikację Belveder Vodka, natomiast straciła obsługę, reklamową Volkswagen Samochodów Dostawczych.

1,44 mln zł z tarcz kredytowych

Wydatki operacyjne Walk Creative zmalały o 36,5 proc. - z 16,84 do 10,7 mln zł. Nakłady na usług obce spadły z 14,38 do 8,98 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,71 do 1,32 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 96,7 do 70,9 tys. zł.

Nakłady na zużycie materiałów i energii skurczyły się z 506,6 do 161,2 tys. zł, natomiast koszty amortyzacji wzrosły ze 149,1 do 159,5 tys. zł.

Po wybuchu epidemii agencja oszczędziła 36,2 tys. zł dzięki umorzeniu przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS. Ponadto wzięła w ub.r. 1,3 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy kredytowej, a w styczniu br. - dalsze 137,2 tys. zł. Uzyskała też 7,4 tys. zł dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 59,2 do 68 tys. zł, a koszty finansowe spadły z 54,2 do 39,7 tys. zł.

Zysk na kapitał zapasowy

W efekcie wyniki rentowności Walk Creative poszły znacząco w górę. Zysk sprzedażowy wzrósł z 305,7 do 567,6 tys. zł, zysk operacyjny - z 246,5 do 500,8 tys. zł, zysk brutto - ze 192,8 do 461,9 tys. zł, a zysk netto - ze 136,4 do 376 tys. zł.

90 proc. udziałów Walk Creative ma spółka Walk, a 10 proc. - Radosław Maciorowski. W drugiej połowie lipca wspólnicy zdecydowali, że zeszłoroczny zysk agencji zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: Walk Creative przy spadku wpływów o 34 proc. zwiększyła zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl