Wavemaker: dzieci oglądają dłużej tv, nie ubyło reklam w tv. Aflofarm na czele, najwięcej reklam żywności
Z raportu opracowanego przez Wavemaker (GroupM) wynika, że odkąd dzieci - w związku z epidemią COVID-19 - nie chodzą do szkoły, dłużej oglądają telewizję. Wzrosła też liczba użytkowników VOD. Niektórzy reklamodawcy tv zmniejszyli wydatki na reklamę (Aflofarm, Lidl), a inni je zwiększyli (USP, Polpharma). W ciągu dwóch pierwszych tygodni marca nie zmalało wypełnienie bloków reklamowych w telewizjach.
Analitycy Wavemaker przeanalizowali aktywności reklamowe marketerów w telewizji i w internecie w okresie od 2 do 15 marca br. Porównano dane obu tych tygodni (od 12 marca nieczynne są szkoły i przedszkola).
Z analiz tych wynika, że w tym okresie szukaliśmy głównie domowej rozrywki, co znajduje odbicie w rosnącej popularności mediów wideo - głównie telewizji.
W omawianym okresie zwiększył się czas oglądania telewizji - najmocniej w grupie 4-12 lat. W pierwsze dwa dni „bez szkoły” (12 i 13 marca) dzieci w tym wieku oglądały telewizję o 45 proc. dłużej niż w te same dni tydzień wcześniej.
Eksperci Wavemaker podkreślają, że nie zaobserwowali w marcu spadku wypełnienia reklamami głównych kanałów tv, co może się m.in. wiązać z polityką kar za anulowane zlecenia.
Swoje kampanie zintensyfikowali producenci żywności (początek okresu przedświątecznego), inne duże sektory pozostają dość stabilne.
Analitycy Wavemaker wskazują na spadkowy trend w farmacji - w ich ocenie wynika głównie ze zmniejszonych (planowo lub nie) wydatków na telewizję Aflofarmu, największego reklamodawcy z segmentu.
Ścisła czołówka największych reklamodawców tv była taka sama dla okresów: 5-8 marca i 12-15 marca br. Byli to Aflofarm, Ferrero i Lidl (pod względem GRP w grupie All 16-49). Wszystkie trzy firmy zmniejszyły nieznacznie nakłady na reklamę w tv w tym drugiem okresie względem pierwszego. Wydatki zwiększyły natomiast USP Zdrowie, Polsat, Nestle i Polpharma.
Najwięcej na reklamę w tych okresach wydawały firmy z kategorii żywność, leki/produkty zdrowotne i sprzedaż.
Polkomtel, Grupa Ceneo i LPP wydają najwięcej
W czołówce największych reklamodawców display w okresie 2-8 marca byli: Polkomtel, Grupa Ceneo i LPP. W tygodniu 9-15 marca marketerzy ci zamienili się miejscami: LPP, Grupa Ceneo, Polkomtel.
Z kolei do największych reklamodawców wideo w internecie należeli Netflix, TVN i PepsiCo (2-8 marca) i Netflix, TVN, Rossmann (9-15 marca).
Dołącz do dyskusji: Wavemaker: dzieci oglądają dłużej tv, nie ubyło reklam w tv. Aflofarm na czele, najwięcej reklam żywności