SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O 57 minut krócej oglądaliśmy telewizję w Wielkanoc. Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli” hitem

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 57 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, a najwięcej widzów zgromadziły takie pozycje, jak Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”, „Fakty” oraz „Stulecie Winnych”.

Andrea Bocelli w koncercie „Cud Życia - Koncert Wielkanocny”; fot. TVP Andrea Bocelli w koncercie „Cud Życia - Koncert Wielkanocny”; fot. TVP

Między 3 a 5 kwietnia br. najchętniej oglądaną pozycją programową był koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”, który w wielkanocną niedzielę w TVP1 obejrzało 3 mln widzów, co przełożyło się na 21,32 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Kilka godzin po emisji widowiska prezes TVP Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze poinformował, że „Cud Życia” obejrzało 4 mln widzów (w peaku - przyp. red.). - Dziękuję Maestro i jego staffowi, kreacji i produkcji TVP, orkiestrze Filharmonii Podlaskiej, chórowi WOK za stworzenie, a Widzom Telewizji Polskiej - za wspólne przeżycie tego wspaniałego wydarzenia duchowo-artystycznego - skomentował.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 kwietnia na antenie stacji obejrzało 2,61 mln widzów (18,39 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,52 mln widzów (emisja 5 kwietnia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 10 na ostatniej pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,89 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).

Podium uzupełnia kolejny odcinek serialu „Stulecie Winnych”. Produkcję w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 2,57 mln widzów (16,49 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazł się jeszcze powtórkowy koncert „Krzysztof Krawczyk - całe moje życie”, który w TVP1 obejrzało 2,41 mln osób. Początkowo stacja w tym miała pokazać film „Miszmasz, czyli Kogel-mogel 3”, ale ze względu na śmierć Krawczyka ramówka została w trybie nagłym skorygowana.

Wśród 10 najpopularniejszych programów Jedynka umieściła siedem tytułów, a po jednej pozycji nadano w TVN, TVP2 i Polsacie.

„Król Lew” na czele w 16-49

W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce też należało do filmu Polsatu „Król Lew”, który w poniedziałkowym prime-time zgromadził 962 tys. widzów i miał 17,41 proc. udziału w rynku.

Druga lokata przypadła „Faktom” z widownią w TVN na poziomie 927 tys. osób, a podium uzupełnia pokazany w Polsacie dziennik „Wydarzenia” (750 tys. widzów).

W tym rankingu pięć pozycji zajęły audycje pokazane w Polsacie, trzy - w TVP1, a dwie - w TVN.

TOP 10 programów w grupie wiekowej 16-59.

Liderem TVP1

Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była TVP1 z udziałem na poziomie 10,27 proc., która względem ubiegłorocznych Świąt zanotowała spadek o 0,77 proc.

Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 7,09 proc., wyższym o 3,05 proc. Stacja awansowała z trzeciego miejsca.

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2 (6,54 proc.; + 19,13 proc.). Oczko niżej znalazł się TVN, który przed rokiem był drugi (5,97 proc.; - 16,39 proc.).

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był Polsat, którego udział wyniósł 9,20 proc., po wzroście o 2,91 proc.

Na reklamy w telewizji podczas Świąt najwięcej wydała firma Sanofi - jej wydatki w okresie od 3 do 5 kwietnia wyniosły 7,87 mln zł. Drugie miejsce zajęła spółka Iliad Group (7,33 mln zł), a trzecie należało do Grupy Polsat (6,98 mln zł).

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 9 minut i 18 sekund, czyli o 57 minut i 20 sekund krócej niż rok wcześniej (w tym roku względem poprzedniego Wielkanoc wypadła 1 tydzień wcześniej, ale rok temu rozpoczynała się pandemia COVID-19 - wówczas na terenie Polski miał miejsce tzw. twardy lockdown).

Dołącz do dyskusji: O 57 minut krócej oglądaliśmy telewizję w Wielkanoc. Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli” hitem

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Poldek
Tragedia... Nadal średnio ponad 5 godzin oglądania pudła w święta. Święta to czas dla bliskich, czy to rodziny, czy to przyjaciół. Owszem czasem warto i coś razem obejrzeć, ale średnio 5 godzin dziennie? To 15 godzin w 3 dni wolne zazwyczaj od pracy.
0 0
odpowiedź
User
Lolik
Rok temu byl lockdown, ale w tym roku pogoda nie sprzyjała. Ciekawe jak wypadł streaming...
0 0
odpowiedź
User
Olok
Hmmm. Ja przestałem praktycznie oglądać tv. Szczególnie kanały ogólnodostępne,a wiecie co jest najfajniejsze w tym wszystkim? Jestem zdrowy,od znajomych ,czy na ulicy dowiaduje się o tym co znowu wymyślili politycy cowidiotą...
0 0
odpowiedź