Wirtualna Polska zwiększyła przewagę nad Onetem, w górę YouTube i Cda.pl (Megapanel z grudnia)
W grudniu ub.r. Grupa Wirtualna Polska miała podobny zasięg jak w listopadzie, natomiast Grupa Onet-RASP zanotowała spory spadek, tak samo jak Grupa Interia.pl, Grupa Gazeta.pl, Grupa Polska Press i Grupa ZPR Media. Duże wzrosty osiągnęły natomiast m.in. YouYube, Gry.pl, Cda.pl i Ceneo.pl.
Strony Google w grudniu ub.r. odwiedziło 23,23 mln polskich realnych użytkowników, czyli 95,1 proc. wszystkich internautów w naszym kraju, a Facebooka - 19,37 mln, 79,3 proc. wszystkich. Z kolei YouTube miał 18,95 mln użytkowników, o 338,4 tys. więcej niż miesiąc wcześniej - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius.
Serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały minimalnie mniej odwiedzających niż w listopadzie, przy czym ich przewaga zasięgowa nad Grup Onet-RASP wzrosła, ponieważ witryny tej drugiej straciły 363,8 tys. użytkowników. Do wyników Grupy WP nie dodano jeszcze statystyk przejętych przez nią w drugiej połowie grudnia stron Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl.
Spore spadki liczby użytkowników z miesiąca na miesiąc zanotowały też Grupa Interia.pl (o 295,2 tys.), Grupa Gazeta.pl (o 239,6 tys.), Wikipedia.org (o 1,03 mln), Grupa Polska Press (o 500,9 tys.), Grupa ZPR Media (o 418 tys.), Grupa TVN (o 674,6 tys.) i Mozilla.org (o 2,1 mln).
Za to Grupa Ceneo.pl zyskała 249,4 tys. użytkowników, Cda.pl - 343,2 tys., a Gry.pl - 626,5 tys.
Porównywanie danych z tymi z listopada ub.r. jest mało miarodajne, ponieważ w maju ub.r. zmodyfikowano metodykę Megapanelu (w efekcie czego większość stron zanotowała kilkunastoprocentowe wzrosty liczby użytkowników), a czołowi polscy wydawcy w ciągu roku przejęli mniejsze serwisy.
W rankingu obejmującym strony objęte audytem site-centric Grupa Onet-RASP wyprzedza Grupę Wirtualna Polska, ponieważ do wyników tej drugiej wskutek niepełnego oskryptowania nie dodano statystyk stron FinansowySupermarket.pl, ABCzdrowie.pl, Domodi.pl i TestWiedzy.pl.
Adres Google.pl odwiedziło o 182,1 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a Google.com - o 191,1 tys. mniej.
Onet.pl stracił w skali miesiąca 578,9 tys. odwiedzających, WP.pl - 340,6 tys., Interia.pl - 188 tys., a Gazeta.pl - 59,3 tys. Wśród serwisów e-commerce wzrosty zanotowały Allegro.pl (o 9,4 tys. użytkowników) i Ceneo.pl (o 241,1 tys.), a spadek - OLX.pl (o 420,2 tys.).
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska zwiększyła przewagę nad Onetem, w górę YouTube i Cda.pl (Megapanel z grudnia)