WP.pl wyprzedziła Onet, Interia przez OLX.pl. WhatsApp mocno w górę (Gemius/PBI z października)
W październiku br. Grupa Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Facebook w naszym kraju, a portal WP.pl wyprzedziła pod tym względem Onet.pl. Duży wzrost odwiedzalności zanotowała aplikacja WhatsApp.
Strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 26,39 mln realnych polskich użytkowników (to 94,01 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), wykonując 6,74 mld odsłon. W porównaniu z wrześniem straciły 183 tys. odwiedzających, zyskując 510,6 mln odsłon.
Grupa Wirtualna Polska zanotowała w zeszłym miesiącu 21,26 mln użytkowników i 2,95 mld odsłon (wobec 20,97 mln odwiedzających i 2,83 mld odsłon we wrześniu), wyprzedzając w tej pierwszej statystyce Facebooka, który miał w polskim internecie 21,03 mln użytkowników i 3,27 mld odsłon (miesiąc wcześniej zanotował 21,16 mln użytkowników i 2,57 mld odsłon).
W serwisach i aplikacja Ringier Axel Springer Polska 20,81 mln internautów wykonało 2,11 mld odsłon, a w przeglądarkowej wersji YouTube’a 18,79 mln odwiedzających wygenerowało 835,3 mln odsłon. Grupa Interia.pl przy 18,62 mln użytkowników miała 1,4 mld odsłon, a Grupa Allegro.pl - 17,57 mln użytkowników i 2,08 mld odsłon.
Grupa Polska Press zanotowała 17,45 mln odwiedzających i 742,4 mln odsłon (we wrześniu miała 16,72 mln użytkowników i 700,9 mln odsłon), dzięki czemu pod względem odwiedzających wyprzedziła Grupę OLX, która w minionym miesiącu miała 16,85 mln użytkowników i 4,4 mld odsłon).
Wśród nadawców telewizyjnych liderem jest Grupa TVN, której serwisy i aplikacje zanotowały 12,42 mln użytkowników i 304,4 mln odsłon. Niżej są Grupa Cyfrowy Polsat (9,79 mln odwiedzających i 157,6 mln odsłon) oraz Grupa TVP (7,09 mln użytkowników i 96 mln odsłon).
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,1 mln, z czego 23,1 mln korzysta z sieci na komputerach, a 23,9 mln na smartfonach i tabletach.
Na Google.com w zeszłym miesiącu 25,72 mln polskich internautów wykonało 5,79 mld odsłon, a na Google.pl 14,07 mln internautów wygenerowało 877,8 mln odsłon.
WP.pl zanotowała 17,13 mln użytkowników i 1,9 mld odsłon (wobec 16,53 mln odwiedzających i 1,83 mld odsłon we wrześniu), dzięki czemu wyprzedziła w tym pierwszym wskaźniku Onet, który miał 16,89 mln użytkowników i 1,44 mld odsłon (miesiąc wcześniej zanotował 16,95 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon).
Interia.pl z 13,51 mln odwiedzających jest nad OLX.pl (13,18 mln), przy czym ten drugi serwis zanotował dwa razy więcej odsłon (1,56 mld wobec 750,5 mln).
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 21,6 mln użytkowników (76,95 proc. zasięgu) i 3,03 mld odsłon.
YouTube z 16,56 mln odwiedzających i 546 mln odsłon pod względem zasięgu był przed Facebookiem (16,42 mln użytkowników i 1 mld odsłon). Natomiast Grupa Wirtualna Polska (15,05 mln odwiedzających i 1,38 mld odsłon) w obu statystykach wyraźnie wyprzedzała Ringier Axel Springer Polska (13,91 mln użytkowników i 893,5 mln odsłon), a Grupa Allegro.pl (11,56 mln użytkowników i 728,6 mln odsłon) przed Grupą Interia.pl (10,92 mln użytkowników i 482,1 mln odsłon).
Na Google.com na komputerach 20,51 mln polskich internautów wygenerowało 2,43 mld odsłon, a na Google.pl 11,44 mln odwiedzających wykonało 555,6 mln odsłon.
Ta druga domena pod względem liczby użytkowników została wyprzedzona przez Allegro.pl (11,56 mln odwiedzających i 728,9 mln odsłon) i WP.pl (11,48 mln użytkowników i 982,5 mln odsłon).
Dołącz do dyskusji: WP.pl wyprzedziła Onet, Interia przez OLX.pl. WhatsApp mocno w górę (Gemius/PBI z października)