„Wprost” o 55 proc. w dół. Spada sprzedaż „Newsweeka” i „Polityki”
W lipcu br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a zdecydowanie najwięcej stracił „Wprost”. Zyskał jedynie „Przegląd”.
Na czele rankingu tygodników opinii znalazł się „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca drugiego. Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2015 roku wyniosła 123 907 egz. Było to jednak o 3,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8,18 proc. do 118 326 egz.
Podium uzupełnia tygodnik „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu br. zmniejszyła się o 4,20 proc. i wyniosła 117 341 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria), który przed rokiem był piąty. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 681 egz., po jednak stracie o 5,16 proc.
Pierwszą piątkę (po awansie z miejsca szóstego) uzupełnia tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik jednak zmalał o 3,52 proc. do 59 771 egz.
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 55,04 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lipcu br. wyniósł zaledwie 37 427 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca czwartego na szóste.
Wysoki wynik „Wprost” w lipcu br. wiązał się z dobrą passą tygodnika po tym jak w czerwcu ub.r. opublikował on taśmy z podsłuchów, co zapewniło mu rekordową sprzedaż (dowiedz się więcej). Natomiast w marcu br. zmieniła się część redakcji pisma na czele z redaktorem naczelnym, którym został Tomasz Wróblewski, a sam tygodnik zyskał nieco inny charakter (więcej na ten temat).
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 1,21 proc. zanotował „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 17 961 egz.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 199 735 | 123 907 | 123 907 | 199 595 | 128 389 | 128 389 |
Newsweek Polska | 189 678 | 118 398 | 118 326 | 202 141 | 128 869 | 128 869 |
Polityka | 170 000 | 117 381 | 117 341 | 180 000 | 122 480 | 122 480 |
W Sieci | 147 954 | 74 681 | 74 681 | 159 916 | 78 746 | 78 746 |
Tygodnik Do Rzeczy | 118 493 | 68 696 | 59 771 | 139 791 | 70 874 | 61 949 |
Wprost | 106 728 | 105 976 | 37 427 | 173 743 | 153 704 | 83 243 |
Gazeta Polska | 101 708 | 34 639 | 34 211 | 118 698 | 43 743 | 43 105 |
Przegląd | 51 000 | 17 961 | 17 961 | 51 000 | 17 747 | 17 747 |
Tygodnik Powszechny | 38 625 | 18 100 | 17 700 | 38 500 | 18 748 | 18 348 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 464 446 | 294 031 | 294 031 | 488 880 | 314 559 | 314 559 |
Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
1 2
Dołącz do dyskusji: „Wprost” o 55 proc. w dół. Spada sprzedaż „Newsweeka” i „Polityki”