SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wrzuta.pl: audio i foto w programie partnerskim

Należący do Grupy o2 serwis Wrzuta.pl w najbliższym czasie rozszerzy swój program partnerski o pliki audio i być może fotografie oraz podpisze umowę licencyjną z ZAiKS-em. Do końca br. na stronie odświeżone zostaną layout i funkcjonalności.

Wprowadzenie programu partnerskiego Wrzuta.pl ogłosiła dwa tygodnie temu (przeczytaj o tym więcej). W ramach programu serwis będzie się dzielił z twórcami autorskich materiałów wideo przychodami z wyemitowanych przy nich reklam. Przedstawiciele Wrzuty nie ujawniają, jaka konkretnie część tych wpływów trafi do twórców. - Każdą ofertę traktujemy indywidualnie i jak na nazwę programu przystało, staramy traktować każdego po partnersku. Oznacza to między innymi otwartość negocjacyjną i dopasowanie warunków do potencjału, jakie niosą ze sobą materiały konkretnego twórcy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Sokalski, członek zarządu wydającej Wrzutę spółki Free4Fresh, należącej do Grupy o2. - Jako że wszystkich obowiązuje tajemnica umowy, mogę tylko powiedzieć, że wielu z tych, którzy podpisali z nami umowę, potwierdza że stawki proponowane przez nas są o wiele korzystniejsze niż oferowane przez YouTube’a. Nasz model w przeciwieństwie do konkurencji jest oparty na liczbie odtworzeni - opisuje Sokalski.

Taką współpracę Wrzuta nawiązała już z pierwszymi vlogerami i producentami wideo obecnymi wcześniej w innych serwisach, m.in. Matura To Bzdura czy Playmakers TV. - Nie wymagamy wyłączności, ale za pierwszeństwo publikacji u nas premiujemy - zaznacza Rafał Sokalski. - Tworząc ten program, nie zakładaliśmy żadnych liczb, ale mogę powiedzieć, że rynek nas bardzo pozytywnie zaskoczył. W każdym tygodniu otrzymujemy około kilkunastu zapytań i zgłoszeń - dodaje.

Czy uczestnicy programu partnerskiego Wrzuty otrzymają, podobnie jak na YouTubie, zaawansowane narzędzia do wykrywania i blokowania należących do nich treści nielegalnie udostępnianych przez innych użytkowników? - Takie narzędzia zawsze były dostępne w serwisie dla wszystkich. Obecnie pracujemy nad zaawansowanymi mechanizmami ochrony wrzucanych plików - mówi Sokalski.

Udziałem w programie partnerskim Wrzuty nie są zainreresowane Wirtualna Polska i Agora, które na podobnych zasadach udostępniają swoje wideo na YouTubie. - W naszej opinii program Wrzuty nie oferuje, przynajmniej na razie, konkurencyjnych względem YouTube'a stawek, wymaga też budowy, od nowa, społeczności, którą niełatwo „ad hoc” zmigrować z baz subskrypcji twórców na YouTubie. Na dzień dzisiejszy, nakłady, jakie musielibyśmy ponieść, angażując się w projekt, byłyby niewspółmierne do korzyści, które moglibyśmy odnieść - uzasadnia Stanisław Ulicki, dyrektor programowy WP.pl. - Jesteśmy jednak otwarci na współpracę. Rozważamy obecność w innych serwisach tego typu, np. Dailymotion - zaznacza. Natomiast Iwona Spórna, dyrektor ds. produkcji multimediów w Agorze, podkreśla, że jej firma od dłuższego czasu realizuje własny program partnerski dla twórców zewnętrznych, którego początkiem było budowanie sieci partnerstw na YouTubie. - Można więc u nas oglądać premierowe odcinki takich gwiazd internetu jak Baśka Kwarc, Wardęga, Klejnuty, Kabaret Limo czy Niekryty Krytyk. Nawiązujemy także współprace z blogerami, którzy robią interesujące wideo tematyczne, np. z dziedziny lifestyle czy kulinaria - opisuje Spórna. - Forma współpracy jest różna, począwszy od publikacji wideo na zasadzie licencji po ścisłą współpracę produkcyjną - dodaje. Za to zainteresowanie programem partnerskim Wrzuty deklaruje Telewizja Polska, która też udostępnia część swoich programów na YouTubie. - Jesteśmy otwarci na współpracę z podmiotami zewnętrznymi, więc i w tym przypadku chętnie zaangażujemy się w negocjacje - informuje nas biuro prasowe TVP.

Z kolei przedstawiciele Wrzuty podkreślają, że wideo to tylko pierwszy element programu partnerskiego. W najbliższych miesiącach zostanie on rozciągnięty na pliki audio oraz być może na zdjęcia i grafiki. - Przy czym program traktujemy jako uzupełnienie naszej oferty. Wrzuta jest cały czas przede wszystkim serwisem hostingowym - zaznacza Rafał Sokalski.

Ponadto Wrzuta zakończyła już negocjacje z ZAiKS-em dotyczące dzielenia się z artystami zrzeszonymi w tej organizacji wpływami z reklam wyświetlanych przy piosenkach i teledyskach tych wykonawców. Niebawem serwis podpisze z ZAiKS-em odpowiednią umowę licencyjną. Takie porozumienie ze stowarzyszeniem YouTube zawarł już na początku ub.r (zobacz szczegóły).

Jednocześnie trwa przygotowywanie i wdrażanie różnego rodzaju zmian na Wrzuta.pl. Do końca br. serwis zyska odświeżony wygląd, który zapowiadają wprowadzone już zmiany, nowe funkcjonalności i sekcje (już pojawił się dział GryMMO) oraz kolejną wersję playera.

W czerwcu br. Wrzuta.pl miała 3,52 mln użytkowników i 60 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe dane). To o 160 tys. real users i 9 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej oraz aż o 1,08 mln real users i 68 mln odsłon mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Wrzuta.pl: audio i foto w programie partnerskim

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nobody
wrzuta to trup i wszyscy o tym wiedza. piracki kontent nie poplaca i jak google ich wycial to juz zostaje agonia: http://www.alexa.com/siteinfo/wrzuta.pl#
0 0
odpowiedź