Wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych
Firma eMarketer skorygowała swoją prognozę odnośnie tegorocznych wydatków na reklamę w serwisach społecznościowych na rynku amerykańskim.
W grudniu zeszłego roku eMarketer przewidywał, ze wydatki te wyniosą 1,6 miliarda dolarów. Teraz prognoza została obniżona do 1,4 miliarda dolarów.
Z kolei w 2012 roku amerykańskie wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych mają według eMarketera wynieść 2,6 miliarda dolarów. Wcześniej firma szacowała, że już w 2011 roku będą one wyższe i wyniosą 2,7 miliarda dolarów, a obecna prognoza zakłada w tym roku wydatki rzędu 2,4 miliarda dolarów.
eMarketer tłumaczy obniżenie swojej prognozy w omawianym sektorze zawirowaniami na rynkach finansowych oraz faktem, że serwisy społecznościowe wciąż próbują wypracować skuteczny model reklamowy.
Z danych firmy wynika również, że reklamodawcy najwięcej swoich pieniędzy wydadzą w bieżącym roku na reklamę w serwisach MySpace i Facebook (odpowiednio 755 i 265 milionów dolarów). Łącznie obie strony zgarną 72 procent wszystkich tegorocznych wydatków na reklamy w społecznościowych serwisach za oceanem.
Skorygowana prognoza dla rynku amerykańskiego poskutkowała również obniżeniem szacunków odnośnie wydatków na reklamę w serwisach społecznościowych na całym świecie. W bieżącym roku mają one wynieść 2 miliardy dolarów. Do 2011 roku wartość ta ma wzrosnąć do 3,8 mld USD wobec 4,1 mld USD zakładanych wcześniej.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych