Wydatki reklamowe 5,6 proc. w górę. Radio z największym wzrostem - w dół telewizja, gazety i outdoor
W lutym br. cennikowe nakłady reklamowe w mediach pozinternetowych były o 5,6 proc. większe niż rok wcześniej. Największy wzrost nastąpił w radiu, spadki zanotowały natomiast telewizja, gazety i outdoor.
Wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych wyniosły w lutym br. nieco ponad 2 mld zł - wynika z danych cennikowych przygotowanych przez Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl. Było to 5,6 proc. więcej niż w lutym ub.r.
Największy wzrost wpływów z reklam zanotowało radio - o 30,7 proc., do 390,6 mln zł. Więcej na reklamach zarobiły też magazyny - 195,6 mln zł (18,1 proc. w górę) i kina - 164,2 mln zł (wzrost o 16,2 proc.)
Spadły natomiast cennikowe nakłady reklamowe w telewizji, gazetach i na outdoorze. W telewizji zmalały o 3,2 proc. w skali roku (do 1,04 mld zł), w gazetach - o 2,9 proc. (do 109,2 mln zł), a na outdoorze - o 3,4 proc. mniej (do 98,2 mln zł).
Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
II 2014 |
II 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
1 073 228 750 zł |
1 039 069 783 zł |
-3,2 |
Radio |
298 840 174 zł |
390 571 652 zł |
30,7 |
Gazety |
112 493 470 zł |
109 215 088 zł |
-2,9 |
Magazyny |
165 536 242 zł |
195 572 762 zł |
18,1 |
Outdoor |
101 637 517 zł |
98 190 841 zł |
-3,4 |
Kina |
141 354 644 zł |
164 242 670 zł |
16,2 |
Indoor |
1 610 080 zł |
3 168 400 zł |
96,8 |
Razem |
1 894 700 877 zł |
2 000 031 196 zł |
5,6 |
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe 5,6 proc. w górę. Radio z największym wzrostem - w dół telewizja, gazety i outdoor