SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy”: wpływy 40 proc. w górę, 1,2 mln zł kwartalnego zysku

W zeszłym kwartale grupa PMPG Polskie Media, wydająca m.in. tygodnik „Do Rzeczy” i „Wprost” osiągnęła wzrost przychodów o 39,6 proc. do 10,32 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 692 tys. zł do 1,18 mln zł.

Koszt własny sprzedaży grupy PMPG Polskie Media w zeszłym kwartale wzrósł rok do roku z 3,69 do 4,38 mln zł, koszty sprzedaży - z 1,97 do 3,41 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 1,61 do 2,11 mln zł.

Zysk operacyjny firmy zwiększył się ze 172 do 332 tys. zł, a przy wzroście przychodów finansowych z 582 do 945 tys. zł zysk netto poszedł w górę z 692 tys. zł do 1,18 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W ujęciu trzech kwartałów br. przychody grupy PMPG zwiększyły się o 58 proc. do 32,17 mln zł, zysk EBITDA zmalał z 4,12 do 3,24 mln zł, a zysk netto - z 5,21 do 3,43 mln zł.

W br. na plus dla firmy zadziałało odwrócenie odpisu na aktywa finansowe w kwocie 1,9 mln zł, a rok wcześniej - 3 mln zł umorzenia pożyczek otrzymanych w ramach tzw. tarczy finansowej i 2,1 mln zł z odwrócenia odpisów.

Firma w br. wróciła do realizacji projektów (m.in. eventów), przyniosło 2,8 mln zł dodatkowych przychodów i 2,9 mln zł kosztów ogólnego zarządu.

- Dobre wyniki to rezultat zrównoważonej strategii, w której z jednakowym zaangażowaniem dbamy o czytelnika i reklamodawcę. Dynamicznie rozwijana siatka reklamowa i ciągle udoskonalany system polecania treści budują pozytywne doświadczenia naszych użytkowników i klientów. Naszym atutem jest elastyczna struktura i umiejętność szybkiego wdrażania zmian - podkreśla Robert Pstrokoński, dyrektor zarządzający PMPG Polskie Media odpowiadający za marki „Do Rzeczy” i „Wprost”.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. średnia sprzedaż „Do Rzeczy” wynosiła 29 830 egz., z czego 22 908 egz. wersji papierowej i 6 992 egz. elektronicznej. „Wprost” od wiosny 2020 roku ukazuje się jedynie w wersji cyfrowej, jego sprzedaż nie jest audytowana przez PBC.

Pod koniec lipca spółka PMPG Polskie Media ogłosiła przegląd opcji strategicznych, wśród których jest współpraca z potencjalnymi inwestorami.

Jej większościowym akcjonariuszem jest Michał Lisiecki, ma walory stanowiące 58,44 proc. kapitału i 58,28 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Przy kursie 2,62 zł z zamknięcia czwartkowej sesji kapitalizacja spółki wynosi 27,2 mln zł.

Od początku br. akcje spółki staniały o 36,4 proc.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy”: wpływy 40 proc. w górę, 1,2 mln zł kwartalnego zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl