SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyzwania 2022 roku według Patrycji Koteckiej, szefowej marketingu Link4

W cyklu naszych rocznych podsumowań swoimi spostrzeżeniami na temat sukcesu, porażki czy największego zaskoczenia 2021 roku oraz wyzwań, jakie stoją u progu 2022 roku dzieli się z Wirtualnemedia.pl Patrycja Kotecka, członkini zarządu i dyrektorka pionu marketingu firmy ubezpieczeniowej Link4.
 

Patrycja Kotecka, fot. materiały prasowe Patrycja Kotecka, fot. materiały prasowe


Sukces Roku

Vinted za udaną kampanię reklamową, skuteczne wypromowanie nowej marki na polskim rynku, a także za propagowanie postawy proekologicznej, co doskonale wpisuje się w aktualne światowe trendy zero waste i odpowiada oczekiwaniom świadomych, nowoczesnych konsumentów. Udało się stworzyć produkt praktyczny, użyteczny, a przy tym proekologiczny.

Polska Press za szybki rozwój po akwizycji. Zakup przez PKN Orlen spółki Polska Press zapewnił wydawnictwu dużego i stabilnego finansowo właściciela.


Porażka/Kryzys Roku

Publiczny konflikt pomiędzy zarządem Agory a redakcją „Gazety Wyborczej". Otwarta, kompromitująca wojna władz spółki, która trwa już od czerwca, ma bardzo negatywny wpływ na wizerunek tego medium. Takie zachowanie to swego rodzaju novum na naszej scenie publicznej odbierane przez licznych obserwatorów ze zdumieniem. Pogłębiający się kryzys wpływa w oczywisty sposób na spadek zaufania do całej marki. Mocno osłabia również postrzeganie jej przez inwestorów i z pewnością przyczynia się do dalszego spadku cen akcji Agory, których wartość w ciągu ostatniego pół roku znacząco się obniżyła.

Trend Roku

Pozyskiwanie klientów w internecie. Nie ulega wątpliwości, że sprzedaż online na całym świecie rozwija się jak nigdy dotąd. Wystarczy spojrzeć na zestawienie 100 najbardziej wartościowych marek świata. W pierwszej szóstce są firmy technologiczne, których naturalnym środowiskiem jest rzeczywistość wirtualna. Niekwestionowany lider – Amazon Jeffa Bezosa z 64-procentowym wzrostem wartości rok do roku musi robić wrażenie, a tuż za nim Google, Apple, Microsoft, Tencent czy Facebook. Niewiele dalej Instagram, YouTube czy TikTok. To jasny sygnał od konsumentów, także polskich, że szukają w internecie nie tylko relaksu, rozrywki czy newsów, ale to właśnie tu chcą robić zakupy, wyszukiwać spersonalizowanych treści i zasięgać opinii innych użytkowników na temat produktu, który ich interesuje. Te trendy zintensyfikowała pandemia skłaniająca do częstszych zakupów przez internet.

Zaskoczenie Roku

Bardzo szybki rozwój branży paczkomatowej. Było jasne, że pandemia wpłynie pozytywnie na rozwój paczkomatów, jednak w Polsce ta branża rozwija się w zaskakującym tempie. Do gry poza Inpostem wkroczył Orlen, Allegro i Alliexpress oraz Poczta Polska. Z raportu „E-commerce in Europe in 2020" przygotowanego przez PostNord możemy się dowiedzieć, że wysyłkę do paczkomatu preferuje 38 proc. Polaków, co jest najwyższym rezultatem z pośród wszystkich badanych krajów.

Jaki wpływ miała na Państwa branżę pandemia COVID-19?

Przedłużająca się pandemia spowodowała wzrost kosztów pozyskania klienta w internecie oraz kosztu napraw samochodów. Pojawiły się kłopoty z płynnością dostaw części do aut, a także z zakupem, a co za tym idzie z ubezpieczeniem nowych samochodów.

Trzy najważniejsze wyzwania stojące przed Państwa branżą w 2022 roku

- optymalizacja kosztów pozyskania klienta w internecie,

- projektowanie spersonalizowanych produktów ubezpieczeniowych,

- zaangażowanie sztucznej inteligencji i big data do procesów operacyjnych w ubezpieczeniach: od pozyskania klienta, poprzez konstrukcję składki ubezpieczeniowej, na procesie odnowienia polisy kończąc.