SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2,6 tys. wzmianek w mediach o Ben&Jerry's po przywróceniu Tęczy, zapewniły marce promocję za 1,9 mln zł

Wartość wzmianek o marce Ben&Jerry's (Unilever), która wraz ze stowarzyszeniem "Miłość Nie Wyklucza" oraz Fundacją Wolontariat Równości zorganizowała powrót tęczy na plac Zbawiciela to 1,9 mln zł, wynika z danych Newspoint. Liczba kontaktów z tymi publikacjami sięgnęła 14,8 mln.

Marka lodów Ben&Jerry's była tegorocznym partnerem Parady Równości w Warszawie. Wydarzenie odbyło się 9 czerwca i stanowiło część obchodów Tygodnia Równości. Barnd we współpracy z Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości na rzecz równości małżeńskiej rozpoczął tym samym kampanię na rzecz równouprawnienia małżeństw dwu- i jednopłciowych w Polsce.

Na jeden dzień (8 czerwca) Ben&Jerry's w symboliczny sposób przywróciło tęczę na plac Zbawiciela, w postaci wodno-świetlnego hologramu. Wcześniej przez parę lat tęcza była tam obecna jako kompozycja z kwiatów na metalowej konstrukcji. W 2013 roku została podpalona w czasie Marszu Niepodległości.

Jak podano w komunikacie, w 40 proc. publikacji medialnych na temat tej akcji pojawiła się nazwa marki.

Wydarzenie wygenerowało w mediach online, offline i kanałach społecznościowych ponad 2,6 tys. publikacji, a liczba kontaktów z tymi publikacjami osiągnęła 37,6 mln. Wartość wzmianek o tęczy to 4,5 mln zł. Najwięcej, bo ponad połowa tekstów ukazała się w mediach społecznościowych, 40 proc. w portalach, a pozostałe w mediach offline. Niemal wszystkie publikacje miały pozytywny lub neutralny wydźwięk.

O powrocie tęczy informowały media polskie i zagraniczne m.in. TVN 24, Polsat News, "Gazeta Wyborcza", "Newsweek", Radio Zet, Onet.pl, Polityka.pl, "The Washington Post", "The Telegraph", "China Post", "The Guardian", "Campaign", "Attitude", internetowe wydanie "Independent", "Metro UK", Fox News, MS NBC. Na Twitterze informacje o tęczy zamieszczali politycy i osobowości z świata show biznesu.

Od samego początku twórcy marki Ben&Jerry uważali, że prowadzenia własnego biznesu daje bardzo dużo możliwości, ale również niesie za sobą wielką odpowiedzialność - wyjaśnia zaangażowanie w powrót tęczy Martyna Kaczmarek, brand manager Ben & Jerry's.

Za koncept akcji odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Za planowanie i zakup mediów Ben&Jerry's odpowiada Mindshare.

Dane: Newspoint Media Monitoring – za okres 1. czerwca - 2. lipca 2018 (publikacje online i offline, które ukazały się w mediach, z wyjątkiem telewizji). Wartość wzmianek w TV – estymacje domu mediowego Mindshare. Wzmianki obejmują wszystkie typy publikacji (artykuły, komentarze, posty, opisy wideo, itp.)

Dołącz do dyskusji: 2,6 tys. wzmianek w mediach o Ben&Jerry's po przywróceniu Tęczy, zapewniły marce promocję za 1,9 mln zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Srsly?
Kto poważny używa jeszcze takiego wskaźnika jak ekwiwalent reklamowy? Policzcie jeszcze ile to będzie po rabatach
0 0
odpowiedź
User
społecznik
Czyli wiemy już, że skomercjalizowanie tęczy opłacało się korporacji. Biznes się kręci.
0 0
odpowiedź
User
t
bardzo fajnie
0 0
odpowiedź