Wzrost wydatków na reklamę online w USA
W pierwszej połowie bieżącego roku wydatki na reklamę internetową na rynku amerykańskim zwiększyły się o 15,2 procenta w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Z najnowszego raportu organizacji Internet Advertising Bureau (IAB) i firmy PricewaterhouseCoopers (PwC) wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach obecnego roku nakłady na reklamę online wyniosły za oceanem 11,5 miliarda dolarów. To jednocześnie nowy półroczny rekord pod tym względem - informuje serwis MediaPost Publications.
W samym II kwartale bieżącego roku wydatki na reklamę online w USA były wyższe o 12,8 procenta wobec tego samego okresu roku 2007, ale w porównaniu z I kwartałem były one mniejsze o 0,3 procenta.
Największy segment rynku w I połowie roku stanowiły reklamy w wyszukiwarkach, na które przeznaczono 5,1 miliarda dolarów. Następne pod tym względem były reklamy typu display (3,8 mld USD) oraz ogłoszenia (1,6 mld USD).
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Wzrost wydatków na reklamę online w USA