YouTube przed Facebookiem i Messengerem wśród aplikacji androidowych, Onet i WP.pl na czele polskich serwisów (TOP 30)
Z androidowej aplikacji YouTube’a korzysta zdecydowanie więcej polskich użytkowników niż z Facebooka i Messengera, przy czym to Facebook zanotował najwięcej wywołań. Instagram i WhatsApp przy nieco niższym zasięgu od aplikacji Allegro i OLX.pl mają od nich zdecydowanie dłuższy czas korzystania. Wśród serwisów mobilnych WP.pl przy podobnym zasięgu co Onet zanotowała prawie dwa razy więcej odsłon.
Z badania Mobience wynika, że w lipcu br. z aplikacji YouTube’a skorzystało 65,07 proc. polskich użytkowników smartfonów i tabletów z Androidem. Wykonali oni łącznie 1,35 mln wywołań aplikacji i korzystali z niej przez 18 727 lat.
YouTube jest zdecydowanym liderem pod względem zasięgu i łącznego czasu korzystania. Zajmujące kolejną pozycję aplikacje Facebooka zanotowały 48,26 proc. zasięgu i 8 588 lat korzystania, a Messenger - 45,38 proc. i 2 220 lat. Przy czym aplikacje FB uruchomiono aż 2,12 mln razy, co oznacza, że średni czas uruchomienia był wielokrotnie krótszy niż w przypadku YouTube’a.
Najpopularniejszą aplikacją e-commerce było w zeszłym miesiącu Allegro z 16,25 proc. zasięgu, przy czym aplikacja OLX.pl przy nieco niższym zasięgu (15,79 proc.) miała więcej wywołań (110,57 mln wobec 84,47 mln) i dłuższy łączny czas korzystania (492 lat wobec 333 lat).
Instagram osiągnął wyższy zasięg (13,01 proc.) od Snapchata (10,89 proc.) i WhatsAppa (10,88 proc.) oraz więcej wywołań (233,38 mln wobec 176,08 mln i 200,45 mln), natomiast to w WhatsAppie użytkownicy spędzili najwięcej czasu - łącznie 801 lat.
Wśród gier „Pou” miało nieznacznie wyższy zasięg od „Pokemon Go” (9,89 proc. wobec 9,5 proc.), ale ta druga zanotowała zdecydowanie więcej wywołań (229,64 mln) i dłuższy czas korzystania (1 029 lat).
TOP30 aplikacji mobilnych w lipcu 2016 roku na urządzeniach z Androidem (wg badania Mobience) |
|||
Nazwa aplikacji |
Zasięg wg korzystania |
Liczba wywołań ogółem |
Suma czasu korzystania z aplikacji przez użytkowników |
YouTube |
65,07% |
1 353 274 871 |
18 727y |
Facebook (+FB lite) |
48,26% |
2 124 620 363 |
8 588y |
Messenger |
45,38% |
1 127 662 691 |
2 220y |
Maps |
43,07% |
143 098 806 |
737y |
Gmail |
35,47% |
256 509 508 |
456y |
Allegro |
16,25% |
84 472 121 |
333y |
OLX.pl - ogłoszenia lokalne |
15,79% |
110 566 760 |
492y |
|
13,01% |
233 380 595 |
688y |
Skype - free IM & video calls |
12,62% |
70 492 441 |
358y |
Snapchat |
10,89% |
176 075 994 |
573y |
WhatsApp Messenger |
10,88% |
200 445 681 |
801y |
Hangouts |
10,41% |
19 344 949 |
89y |
Pou |
9,89% |
86 527 107 |
696y |
Pokémon GO |
9,50% |
229 645 915 |
1 029y |
Mobile Security & Antivirus |
9,05% |
29 365 583 |
198y |
Clean Master (Boost & AppLock) |
7,37% |
104 106 059 |
2 188y |
Subway Surfers |
7,00% |
146 967 858 |
735y |
Viber |
6,95% |
161 799 423 |
340y |
360 Security - Antivirus Boost |
6,92% |
553 333 480 |
5 694y |
Dropbox |
6,78% |
6 162 880 |
8y 118d |
mBank PL |
6,62% |
24 486 716 |
49y |
Adobe Acrobat Reader |
6,43% |
24 864 990 |
178y |
AVG AntiVirus FREE for Android |
5,63% |
10 247 461 |
6y 28d |
ES File Explorer File Manager |
5,59% |
14 770 574 |
24y |
Blix Gazetki Kupony |
5,40% |
44 289 286 |
182y |
slither.io |
5,28% |
28 715 450 |
272y |
jakdojade.pl |
5,14% |
38 964 415 |
76y |
My Talking Tom |
4,99% |
32 330 729 |
262y |
Period Tracker, My Calendar |
4,99% |
10 835 460 |
18y |
Endomondo (+PRO) |
4,83% |
24 528 772 |
94y |
Stronę Google.pl w przeglądarkach na smartfonach i tabletach z Androidem odwiedziło w lipcu 72,37 proc. ich polskich użytkowników, wykonując 1,79 mln odsłon, a Google.com - 46,22 proc użytkowników, wykonując 251,87 mln odsłon. Natomiast Facebook przy 56,73 proc. zasięgu zanotował więcej odsłon niż obie witryny Google’a - 2,69 mln odsłon.
WP.pl miała nieznacznie niższy zasięg od Onetu (37,19 proc. wobec 37,58), za to prawie dwa razy więcej odsłon (905,15 mln wobec 467,67 mln). Natomiast Interia.pl przy wyższy zasięgu niż Gazeta.pl (23,47 proc. wobec 21,6 proc.) miała ponad trzy razy więcej odsłon od tego konkurenta (255,27 mln wobec 69,37 mln).
Allegro.pl zanotowało zdecydowanie wyższy zasięg od OLX.pl (31,53 proc. wobec 19,14 proc.) i więcej odsłon (479,86 mln wobec 312,57 mln).
TOP30 domen w lipcu 2016 roku na urządzeniach z Androidem (wg badania Mobience) |
|||
Nazwa domeny |
Zasięg |
Liczba odsłon |
Liczba odsłon na użytkownika |
google.pl |
72,37% |
1 789 872 478 |
164 |
facebook.com |
56,73% |
2 694 885 602 |
316 |
google.com |
46,22% |
251 875 940 |
36 |
onet.pl |
37,58% |
467 675 813 |
83 |
wp.pl |
37,19% |
905 147 605 |
162 |
allegro.pl |
31,53% |
479 862 312 |
101 |
wikipedia.org |
29,72% |
144 297 309 |
32 |
youtube.com |
25,88% |
301 121 628 |
77 |
interia.pl |
23,47% |
255 266 756 |
72 |
gazeta.pl |
21,60% |
69 370 944 |
21 |
blogspot.com |
19,99% |
28 722 976 |
10 |
olx.pl |
19,14% |
312 567 929 |
109 |
ceneo.pl |
14,40% |
21 832 150 |
10 |
poradnikzdrowie.pl |
14,31% |
10 101 286 |
5 |
orange.pl |
13,60% |
75 648 095 |
37 |
tvn24.pl |
12,74% |
23 351 827 |
12 |
polki.pl |
12,69% |
30 713 151 |
16 |
play.pl |
12,55% |
32 572 144 |
17 |
naszemiasto.pl |
12,27% |
13 976 373 |
8 |
mobsfun.com |
12,03% |
10 790 684 |
6 |
filmweb.pl |
11,12% |
20 365 599 |
12 |
fakt.pl |
10,88% |
32 187 572 |
20 |
wyborcza.pl |
10,88% |
17 240 968 |
11 |
plus.pl |
9,75% |
47 197 071 |
32 |
kafeteria.pl |
9,57% |
6 050 423 |
4 |
sport.pl |
9,31% |
188 403 598 |
135 |
cda.pl |
9,13% |
49 241 565 |
36 |
money.pl |
8,99% |
8 206 327 |
6 |
doz.pl |
8,61% |
15 192 135 |
12 |
wizaz.pl |
8,45% |
4 492 745 |
4 |
YouTube jest absolutnym liderem wśród androidowych aplikacji wideo. W zeszłym miesiącu miał 65,07 proc. zasięgu, a zajmujące kolejną pozycję aplikacje Player i Player HD - 4,35 proc.
Aplikacja nc+ Go przy ponad dwa razy niższym zasięgu od Ipli (1,34 proc. wobec 3,13 proc.) zanotowała więcej wywołań (3,74 mln wobec 3,01 mln) i dłuższy łączny czas korzystania (130 lat wobec 97 lat).
TOP30 aplikacji wideo w lipcu 2016 roku na urządzeniach z Androidem (wg badania Mobience) |
|||
Nazwa aplikacji |
Zasięg wg korzystania |
Liczba wywołań ogółem |
Suma czasu korzystania z aplikacji przez użytkowników |
YouTube |
65,07% |
1 353 274 871 |
18 727y |
Player + Player HD |
4,35% |
15 715 387 |
428y |
ipla |
3,13% |
3 011 392 |
97y |
Videostar Plus |
1,78% |
2 771 758 |
14y |
eskaGO - radio | tv | vod |
0,91% |
1 161 830 |
1y 333d |
nc+ GO (+tablet) |
1,34% |
3 740 156 |
130y |
TVP Stream + tvp.pl |
0,81% |
696 061 |
4y 292d |
Onet VoD - filmy i seriale |
0,64% |
498 497 |
1y 226d |
SuperFilm.pl - filmy i seriale |
0,43% |
112 659 |
38d 9h 25m 41s |
cda player |
0,35% |
815 850 |
1y 133d |
Dołącz do dyskusji: YouTube przed Facebookiem i Messengerem wśród aplikacji androidowych, Onet i WP.pl na czele polskich serwisów (TOP 30)