SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube przed Facebookiem i Messengerem wśród aplikacji androidowych, Onet i WP.pl na czele polskich serwisów (TOP 30)

Z androidowej aplikacji YouTube’a korzysta zdecydowanie więcej polskich użytkowników niż z Facebooka i Messengera, przy czym to Facebook zanotował najwięcej wywołań. Instagram i WhatsApp przy nieco niższym zasięgu od aplikacji Allegro i OLX.pl mają od nich zdecydowanie dłuższy czas korzystania. Wśród serwisów mobilnych WP.pl przy podobnym zasięgu co Onet zanotowała prawie dwa razy więcej odsłon.

Z badania Mobience wynika, że w lipcu br. z aplikacji YouTube’a skorzystało 65,07 proc. polskich użytkowników smartfonów i tabletów z Androidem. Wykonali oni łącznie 1,35 mln wywołań aplikacji i korzystali z niej przez 18 727 lat.

YouTube jest zdecydowanym liderem pod względem zasięgu i łącznego czasu korzystania. Zajmujące kolejną pozycję aplikacje Facebooka zanotowały 48,26 proc. zasięgu i 8 588 lat korzystania, a Messenger - 45,38 proc. i 2 220 lat. Przy czym aplikacje FB uruchomiono aż 2,12 mln razy, co oznacza, że średni czas uruchomienia był wielokrotnie krótszy niż w przypadku YouTube’a.

Najpopularniejszą aplikacją e-commerce było w zeszłym miesiącu Allegro z 16,25 proc. zasięgu, przy czym aplikacja OLX.pl przy nieco niższym zasięgu (15,79 proc.) miała więcej wywołań (110,57 mln wobec 84,47 mln) i dłuższy łączny czas korzystania (492 lat wobec 333 lat).

Instagram osiągnął wyższy zasięg (13,01 proc.) od Snapchata (10,89 proc.) i WhatsAppa (10,88 proc.) oraz więcej wywołań (233,38 mln wobec 176,08 mln i 200,45 mln), natomiast to w WhatsAppie użytkownicy spędzili najwięcej czasu - łącznie 801 lat.

Wśród gier „Pou” miało nieznacznie wyższy zasięg od „Pokemon Go” (9,89 proc. wobec 9,5 proc.), ale ta druga zanotowała zdecydowanie więcej wywołań (229,64 mln) i dłuższy czas korzystania (1 029 lat).

TOP30 aplikacji mobilnych w lipcu 2016 roku na urządzeniach z Androidem (wg badania Mobience)

Nazwa aplikacji

Zasięg wg korzystania

Liczba wywołań ogółem

Suma czasu korzystania z aplikacji przez użytkowników

YouTube

65,07%

1 353 274 871

18 727y

Facebook (+FB lite)

48,26%

2 124 620 363

8 588y

Messenger

45,38%

1 127 662 691

2 220y

Maps

43,07%

143 098 806

737y

Gmail

35,47%

256 509 508

456y

Allegro

16,25%

84 472 121

333y

OLX.pl - ogłoszenia lokalne

15,79%

110 566 760

492y

Instagram

13,01%

233 380 595

688y

Skype - free IM & video calls

12,62%

70 492 441

358y

Snapchat

10,89%

176 075 994

573y

WhatsApp Messenger

10,88%

200 445 681

801y

Hangouts

10,41%

19 344 949

89y

Pou

9,89%

86 527 107

696y

Pokémon GO

9,50%

229 645 915

1 029y

Mobile Security & Antivirus

9,05%

29 365 583

198y

Clean Master (Boost & AppLock)

7,37%

104 106 059

2 188y

Subway Surfers

7,00%

146 967 858

735y

Viber

6,95%

161 799 423

340y

360 Security - Antivirus Boost

6,92%

553 333 480

5 694y

Dropbox

6,78%

6 162 880

8y 118d

mBank PL

6,62%

24 486 716

49y

Adobe Acrobat Reader

6,43%

24 864 990

178y

AVG AntiVirus FREE for Android

5,63%

10 247 461

6y 28d

ES File Explorer File Manager

5,59%

14 770 574

24y

Blix Gazetki Kupony

5,40%

44 289 286

182y

slither.io

5,28%

28 715 450

272y

jakdojade.pl

5,14%

38 964 415

76y

My Talking Tom

4,99%

32 330 729

262y

Period Tracker, My Calendar

4,99%

10 835 460

18y

Endomondo (+PRO)

4,83%

24 528 772

94y

Stronę Google.pl w przeglądarkach na smartfonach i tabletach z Androidem odwiedziło w lipcu 72,37 proc. ich polskich użytkowników, wykonując 1,79 mln odsłon, a Google.com - 46,22 proc użytkowników, wykonując 251,87 mln odsłon. Natomiast Facebook przy 56,73 proc. zasięgu zanotował więcej odsłon niż obie witryny Google’a - 2,69 mln odsłon.

WP.pl miała nieznacznie niższy zasięg od Onetu (37,19 proc. wobec 37,58), za to prawie dwa razy więcej odsłon (905,15 mln wobec 467,67 mln). Natomiast Interia.pl przy wyższy zasięgu niż Gazeta.pl (23,47 proc. wobec 21,6 proc.) miała ponad trzy razy więcej odsłon od tego konkurenta (255,27 mln wobec 69,37 mln).

Allegro.pl zanotowało zdecydowanie wyższy zasięg od OLX.pl (31,53 proc. wobec 19,14 proc.) i więcej odsłon (479,86 mln wobec 312,57 mln).

TOP30 domen w lipcu 2016 roku na urządzeniach z Androidem (wg badania Mobience)

Nazwa domeny

Zasięg

Liczba odsłon

Liczba odsłon na użytkownika

google.pl

72,37%

1 789 872 478

164

facebook.com

56,73%

2 694 885 602

316

google.com

46,22%

251 875 940

36

onet.pl

37,58%

467 675 813

83

wp.pl

37,19%

905 147 605

162

allegro.pl

31,53%

479 862 312

101

wikipedia.org

29,72%

144 297 309

32

youtube.com

25,88%

301 121 628

77

interia.pl

23,47%

255 266 756

72

gazeta.pl

21,60%

69 370 944

21

blogspot.com

19,99%

28 722 976

10

olx.pl

19,14%

312 567 929

109

ceneo.pl

14,40%

21 832 150

10

poradnikzdrowie.pl

14,31%

10 101 286

5

orange.pl

13,60%

75 648 095

37

tvn24.pl

12,74%

23 351 827

12

polki.pl

12,69%

30 713 151

16

play.pl

12,55%

32 572 144

17

naszemiasto.pl

12,27%

13 976 373

8

mobsfun.com

12,03%

10 790 684

6

filmweb.pl

11,12%

20 365 599

12

fakt.pl

10,88%

32 187 572

20

wyborcza.pl

10,88%

17 240 968

11

plus.pl

9,75%

47 197 071

32

kafeteria.pl

9,57%

6 050 423

4

sport.pl

9,31%

188 403 598

135

cda.pl

9,13%

49 241 565

36

money.pl

8,99%

8 206 327

6

doz.pl

8,61%

15 192 135

12

wizaz.pl

8,45%

4 492 745

4

YouTube jest absolutnym liderem wśród androidowych aplikacji wideo. W zeszłym miesiącu miał 65,07 proc. zasięgu, a zajmujące kolejną pozycję aplikacje Player i Player HD - 4,35 proc.

Aplikacja nc+ Go przy ponad dwa razy niższym zasięgu od Ipli (1,34 proc. wobec 3,13 proc.) zanotowała więcej wywołań (3,74 mln wobec 3,01 mln) i dłuższy łączny czas korzystania (130 lat wobec 97 lat).

TOP30 aplikacji wideo w lipcu 2016 roku na urządzeniach z Androidem (wg badania Mobience)

Nazwa aplikacji

Zasięg wg korzystania

Liczba wywołań ogółem

Suma czasu korzystania z aplikacji przez użytkowników

YouTube

65,07%

1 353 274 871

18 727y

Player + Player HD

4,35%

15 715 387

428y

ipla

3,13%

3 011 392

97y

Videostar Plus

1,78%

2 771 758

14y

eskaGO - radio | tv | vod

0,91%

1 161 830

1y 333d

nc+ GO (+tablet)

1,34%

3 740 156

130y

TVP Stream + tvp.pl

0,81%

696 061

4y 292d

Onet VoD - filmy i seriale

0,64%

498 497

1y 226d

SuperFilm.pl - filmy i seriale

0,43%

112 659

38d 9h 25m 41s

cda player

0,35%

815 850

1y 133d

Dołącz do dyskusji: YouTube przed Facebookiem i Messengerem wśród aplikacji androidowych, Onet i WP.pl na czele polskich serwisów (TOP 30)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Hej... eksperci... a jak tam sprzedaż gwoździ w porównaniu do sprzedaży bułek?
0 0
odpowiedź
User
KB
Jest gdzieś opis tego badania? Próba, czas, metodologia, itp? Warto byłoby dodać.

0 0
odpowiedź
User
hehe
wp cały czas za onetem ;-) Michałek B. musi płakać w poduszkę, że sen o potędze garażowej myśli upada
0 0
odpowiedź