YouTube współpracuje z mniejszymi partnerami
Google może być niezadowolone z prób zawarcia dużych umów z czołowymi firmami medialnymi takimi jak NBC czy Viacom w sprawie zamieszczania ich treści w serwisie YouTube, ale osiąga porozumienia z setkami mniejszych partnerów.
Według przedstawicieli YouTube do serwisu dodawane są co kwartał klipy autoryzowane przez ponad 200 mniejszych firm medialnych czy stron internetowych.
Niektóre z takich umów ogłoszone zostały publicznie. Na przykład w ubiegły poniedziałek YouTube połączył siły z zawodową ligą koszykówki NBA. Stworzony został specjalny kanał, na którym liga może zamieszczać autoryzowane klipy, a kibice amatorskie nagrania ze swoimi najlepszymi akcjami. Dzień później YouTube poinformowało o zawarciu porozumienia na przekaz w serwisie muzycznych klipów wideo z niezależną wytwórnią muzyczną Wind-up Records. Internauci będą także mogli dołączać należące do wytwórni utwory muzyczne do swoich własnych klipów.
Przedstawiciele YouTube poinformowali, że większość licencyjnych umów zostało zawartych bez rozgłosu. Podpisano ponad 1000 porozumień z właścicielami praw, od Sundance Channel po małych niezależnych producentów wideo.
Według analityków serwisowi YouTube łatwiej jest przekonać mniejsze firmy na zamieszczanie swoich treści niż takich gigantów jak NBC czy Viacom, którzy nie chcą dzielić się kontrolą nad swoimi najcenniejszymi materiałami i związanymi z nimi zyskami reklamowymi.
Dołącz do dyskusji: YouTube współpracuje z mniejszymi partnerami