SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przez błąd w kodzie aplikacji w Żabce można było robić darmowe zakupy

W ostatni weekend aplikacji sieci sklepów Żabka działała niepoprawnie przez błąd w kodzie. Klienci mogli nabijać sobie za darmo żappsy, czyli punkty w programie lojalnościowym, które można wymieniać na wybrane produkty. Sieć szybko zareagowała i naprawiła błąd w aplikacji.

Od ostatniego weekendu w sieci zaczęły pojawiać się informacje od klientów sieci Żabka, którzy chwalili się darmowymi zakupami. Jak doszło do tego, że mieli produkty za darmo? Takie "okienko" na darmowe zakupy otworzyło się dzięki błędowi w aplikacji mobilnej sieci o nazwie Żappka. To tam klienci mogli nabić sobie extra punkty, korzystając z błędu w kodzie aplikacji.

"Darmowe" zakupy dzięki generowanym żappsom

Jak opisuje serwis Niebezpiecznik, użytkownicy Żappki mogli nabić sobie darmowe żappsy, wysyłając żądanie do API (interfejsu programistycznego aplikacji). Dzięki tej operacji na wskazane konto użytkownika wpływały dodatkowe punkty programu lojalnościowego.

Według regulaminu aplikacji, żappsy są przyznawane za są za wydane w sklepie pieniądze, za każdą złotówkę można dostać cztery punkty. Tak więc ci, którzy nabili sobie darmowe żappsy, mogli oszukać sieć na tysiące złotych - w internecie niektórzy zresztą publikowali zdjęcia pełnych toreb zakupów zrobionych dzięki  pomyłce w kodzie aplikacji.

Niektórzy próbowali nawet handlować nielegalnie pozyskanymi żappsami na Allegro, ofert można było znaleźć na Discordzie.

Portal zaufanatrzeciastrona.pl podał, że Żabka zareagowała na proceder szybko - już w niedzielę niektórym użytkownikom zostały nałożone blokady na konta za podejrzaną aktywność. Sieć potwierdziła też, że dochodziło do niezgodnego z regulaminem nabijania żappsów. Nie wyjaśniono jednak, z czego wynikał błąd - jest to wyjaśniane z dostawcami rozwiązań technologicznych sieci.

"Incydent spowodowany błędem ludzkim"

W odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl  biuro prasowe Żabka Polska potwierdza, że w ostatnich dniach odnotowała przypadki doładowywania żappsami w nieuprawniony sposób wybranych kont użytkowników Żappki.

"W reakcji na naruszenia, zgodnie z regulaminem aplikacji oraz obowiązującymi procedurami, dokonaliśmy blokady kont, na których doszło do niedozwolonych aktywności. Zablokowani użytkownicy zostali poinformowani o tym fakcie. Powstały incydent spowodowany był błędem ludzkim i nie wynikał z zastosowanych przez nas platform technologicznych" - czytamy w komentarzu Żabki Polska dla Wirtulnemedia.pl.

Żabka przekazała nam też, że w firmie rozpoczęto już proces zbierania materiału dowodowego, który zostanie przekazany do organów ścigania.

Aplikacja Żappka ma już cztery lata. Pobrało ją dotąd ponad 10 milionów osób, z czego 6 milionów to bardzo aktywni użytkownicy.

Żabka ma ponad 9000 sklepów w Polsce, prowadzonych przez franczyzobiorców. Ponad 50 z nich działa w modelu autonomicznym.

Dołącz do dyskusji: Przez błąd w kodzie aplikacji w Żabce można było robić darmowe zakupy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl