SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zalando przed Bonprix i eObuwie na czele e-sklepów odzieżowych, w mobile’u liderem aplikacja AliExpress (TOP15)

Najpopularniejszym odzieżowym sklepem internetowym w Polsce jest niezmiennie Zalando.pl, a kolejne miejsca zajmują Bonprix.pl i eObuwie.com.pl, natomiast na smartfonach i tabletach największy zasięg ma aplikacja AliExpress Shopping App. W skali roku duże wzrosty osiągnęły serwisy Orsay.com, 50style.pl i Sklepmartes.pl.

W sierpniu br. Zalando.pl odwiedziło 3,33 mln realnych użytkowników, czyli 12,58 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 95,28 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zalando.pl jest liderem wśród odzieżowych sklepach internetowych w każdej z tych statystyk. Na kolejnych pozycjach pod względem zasięgu znalazły się Bonprix.pl (z 2,25 mln użytkowników i 28,31 mln odsłon), eObuwie.com.pl (1,8 mln użytkowników i 21,54 mln odsłon) oraz HM.com (1,46 mln użytkowników i 41,37 mln odsłon).

Po ponad milion odwiedzających zanotowały też aplikacja mobilna AliExpress Shopping App (1,39 mln), Deichmann.com (1,38 mln), Answear.com (1,04 mln), Orsay.com (1,04 mln) i 50style.pl (1,03 mln). Z HM.com każdy użytkownik korzystał średnio przez 17 minut i 21 sekund, a z Born2be.pl - przez 13 minut i 57 sekund.

W rankingu znalazło się osiem witryn stacjonarnych sieci sklepów odzieżowych: eObuwie.com.pl (na początku 2015 roku został kupiony przez CCC, który za 75 proc. akcji zapłacił 130 mln zł), HM.com, Deichmann.com, Orsay.com, 50style.pl, 4f.com.pl, Sklepmartes.pl i Sizeer.com. Pozostałe to typowe sklepy internetowe, przy czym Answear.com ma też sieć stacjonarnych punktów odbioru zakupów, a Zalando uruchamia regularnie tymczasowe sklepy stacjonarne.

Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

zalando.pl

3 329 136

95 281 867

0:20:29

12,58%

bonprix.pl

2 254 147

28 313 233

0:10:26

8,52%

eobuwie.com.pl

1 801 453

21 542 604

0:11:48

6,81%

hm.com

1 457 008

41 366 905

0:17:21

5,51%

AliExpress Shopping App

1 395 902

-

-

5,28%

deichmann.com

1 380 621

12 535 610

0:05:00

5,22%

answear.com

1 041 836

7 022 820

0:05:58

3,94%

orsay.com

1 038 128

12 903 043

0:10:00

3,92%

50style.pl

1 026 007

11 681 920

0:06:12

3,88%

4f.com.pl

956 729

5 020 983

0:02:18

3,62%

sklepmartes.pl

868 540

7 213 269

0:05:36

3,28%

born2be.pl

793 441

15 085 292

0:13:57

3,00%

sizeer.com

737 223

4 006 620

0:03:49

2,79%

czasnabuty.pl

713 203

4 742 353

0:05:23

2,70%

zoio.pl

639 142

3 629 990

0:05:29

2,42%

Na komputerach czołowa piątka jest prawie taka sama jak ogółem, brakuje jedynie AliExpress Shopping App funkcjonującej wyłącznie jako aplikacja mobilna.

Zalando.pl zanotowało 2,26 mln użytkowników, 83,32 mln odsłon oraz 27 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Po ponad milion internautów odwiedziło też Bonprix.pl, eObuwie.com.pl i HM.com.

Na ponad 17 minut przeciętnego użytkownika przyciągały natomiast Born2be.pl i HM.com.

Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

zalando.pl

2 261 352

83 325 149

0:27:18

8,55%

bonprix.pl

1 503 527

23 342 232

0:13:57

5,68%

eobuwie.com.pl

1 197 770

17 537 626

0:13:22

4,53%

hm.com

1 015 981

22 219 623

0:17:21

3,84%

deichmann.com

838 095

5 142 663

0:04:12

3,17%

answear.com

695 477

5 816 466

0:08:38

2,63%

orsay.com

629 132

10 270 347

0:14:24

2,38%

born2be.pl

625 066

14 811 138

0:17:39

2,36%

sklepmartes.pl

578 609

6 655 461

0:08:23

2,19%

50style.pl

560 629

4 946 839

0:09:08

2,12%

4f.com.pl

540 726

3 611 889

0:03:46

2,04%

puccini.pl

412 139

801 736

0:00:57

1,56%

czasnabuty.pl

400 311

3 095 342

0:08:06

1,51%

zara.com

373 356

2 557 546

0:11:21

1,41%

wojas.pl

373 184

2 543 374

0:04:10

1,41%

Z kolei na urządzeniach mobilnych liderem zasięgowym jest AliExpress Shopping App z 1,39 mln użytkowników.

Zalando.pl przy 1,32 mln odwiedzających miało 11,95 mln odsłon oraz cztery minuty i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika, natomiast HM.com przy 481,4 tys. użytkowników zanotował 19,15 mln odsłon oraz 15 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania.

Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r. na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

AliExpress Shopping App

1 395 902

-

-

5,28%

zalando.pl

1 322 992

11 956 718

0:04:54

5,00%

bonprix.pl

893 007

4 971 002

0:02:51

3,38%

eobuwie.com.pl

657 320

4 004 978

0:07:57

2,48%

deichmann.com

637 351

7 392 946

0:05:19

2,41%

50style.pl

536 867

6 735 082

0:02:19

2,03%

orsay.com

504 060

2 632 695

0:02:38

1,91%

4f.com.pl

491 267

1 409 093

0:00:20

1,86%

hm.com

481 366

19 147 282

0:15:55

1,82%

answear.com

417 777

1 206 354

0:00:31

1,58%

sizeer.com

389 144

1 768 542

0:02:02

1,47%

czasnabuty.pl

384 758

1 647 010

0:01:34

1,45%

Aplikacja H&M

369 949

-

-

1,40%

sklepmartes.pl

336 505

557 808

0:00:01

1,27%

zoio.pl

320 064

1 740 898

0:04:38

1,21%

Jak statystyki e-sklepów odzieżowych wyglądają w sezonie przed Bożym Narodzeniem, najintensywniejszym okresie w handlu internetowym?

Zalando.pl zanotowało 4,49 mln użytkowników i 78,06 mln odsłon, Bonprix.pl - 3,03 mln użytkowników i 57,82 mln odsłon, eObuwie.com.pl - 1,76 mln użytkowników i 20,53 mln odsłon, a Deichmann.com - 1,01 mln użytkowników i 16,45 mln odsłon.

Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w listopadzie 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

zalando.pl

4 493 391

78 058 687

0:13:06

16,94%

bonprix.pl

3 029 282

57 825 666

0:19:09

11,42%

eobuwie.com.pl

1 764 455

20 527 177

0:10:11

6,65%

deichmann.com

1 010 108

16 456 830

0:07:15

3,81%

answear.com

940 592

5 310 543

0:05:13

3,55%

szafa.pl

831 029

3 959 147

0:03:37

3,13%

goodlookin.pl

824 040

7 879 489

0:06:28

3,11%

simple-cp.com

780 642

4 349 237

0:03:27

2,94%

born2be.pl

770 044

6 515 360

0:07:08

2,90%

zara.com

768 057

6 749 709

0:11:40

2,90%

topsecret.pl

734 440

9 563 488

0:10:19

2,77%

czasnabuty.pl

711 500

5 402 537

0:06:33

2,68%

gino-rossi.com

700 022

2 750 240

0:01:40

2,64%

4f.com.pl

653 510

5 229 167

0:03:18

2,46%

orsay.com

625 441

10 843 293

0:16:11

2,36%

Zalando.pl zanotowało w ciągu roku spadek zasięgu o 0,98 pkt proc. (czyli 7,23 proc.). Jednocześnie liczba odsłon serwisu zwiększyła się o 27,92 mln, a średni czas spędzany przez odwiedzającego - o trzy minuty i 46 sekund (to 41,4 i 22,5 proc. w górę).

Zasięg Bonprix.pl wzrósł o 0,45 pkt proc. (czyli o 5,58 proc.), a eObuwie.com.pl - o 1,29 pkt proc. (23,37 proc.). Pierwszy serwis stracił przy tym 9,52 mln odsłon oraz 6 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania (to 25,2 i 40 proc. w dół), a drugi przy wzroście liczby odsłon o 1,6 mln (8 proc. w górę) miał spadek przeciętnego czasu korzystania o 53 sekundy (czyli 7 proc.).

Mocno zwiększyły się zasięgi serwisów Deichmann.com (o 66,2 proc.) i 50style.pl (o 86,5 proc.). Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Orsay.com (o 99 proc.) i Sklepmartens.pl (o 123,1 proc.). Wszystkie te serwisy zanotowały też podobnie duże wzrosty liczby odsłon.

Dołącz do dyskusji: Zalando przed Bonprix i eObuwie na czele e-sklepów odzieżowych, w mobile’u liderem aplikacja AliExpress (TOP15)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamio
Znalazłem nową stronke z a,ukcjami gdzie można kupic np Laptopa za 50zl.

--> www.rmo.li/hauwey

---------
Polecam, póki co mało użytkowników i łatwo się wygrywa :)
====================================================
Ja wylicytowałem Tablet APPLE iPad 128GB za 500zł
0 0
odpowiedź
User
bobo
Szok, realnych userów na aliexpress półtora miliona, W 100% polskiego sklepu nie ma w top 20 smutne, ale przyznaje że sam często kupuję na http://alitopbrand.pl/kategorie/www-aliexpress-pl-elektronika/golarki-elektryczne-z-chin/
0 0
odpowiedź
User
bambo
odwieź chińskie allegro i
0 0
odpowiedź