Zalando przed Bonprix i eObuwie na czele e-sklepów odzieżowych, w mobile’u liderem aplikacja AliExpress (TOP15)
Najpopularniejszym odzieżowym sklepem internetowym w Polsce jest niezmiennie Zalando.pl, a kolejne miejsca zajmują Bonprix.pl i eObuwie.com.pl, natomiast na smartfonach i tabletach największy zasięg ma aplikacja AliExpress Shopping App. W skali roku duże wzrosty osiągnęły serwisy Orsay.com, 50style.pl i Sklepmartes.pl.
W sierpniu br. Zalando.pl odwiedziło 3,33 mln realnych użytkowników, czyli 12,58 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 95,28 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Zalando.pl jest liderem wśród odzieżowych sklepach internetowych w każdej z tych statystyk. Na kolejnych pozycjach pod względem zasięgu znalazły się Bonprix.pl (z 2,25 mln użytkowników i 28,31 mln odsłon), eObuwie.com.pl (1,8 mln użytkowników i 21,54 mln odsłon) oraz HM.com (1,46 mln użytkowników i 41,37 mln odsłon).
Po ponad milion odwiedzających zanotowały też aplikacja mobilna AliExpress Shopping App (1,39 mln), Deichmann.com (1,38 mln), Answear.com (1,04 mln), Orsay.com (1,04 mln) i 50style.pl (1,03 mln). Z HM.com każdy użytkownik korzystał średnio przez 17 minut i 21 sekund, a z Born2be.pl - przez 13 minut i 57 sekund.
W rankingu znalazło się osiem witryn stacjonarnych sieci sklepów odzieżowych: eObuwie.com.pl (na początku 2015 roku został kupiony przez CCC, który za 75 proc. akcji zapłacił 130 mln zł), HM.com, Deichmann.com, Orsay.com, 50style.pl, 4f.com.pl, Sklepmartes.pl i Sizeer.com. Pozostałe to typowe sklepy internetowe, przy czym Answear.com ma też sieć stacjonarnych punktów odbioru zakupów, a Zalando uruchamia regularnie tymczasowe sklepy stacjonarne.
Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
zalando.pl |
3 329 136 |
95 281 867 |
0:20:29 |
12,58% |
bonprix.pl |
2 254 147 |
28 313 233 |
0:10:26 |
8,52% |
eobuwie.com.pl |
1 801 453 |
21 542 604 |
0:11:48 |
6,81% |
hm.com |
1 457 008 |
41 366 905 |
0:17:21 |
5,51% |
AliExpress Shopping App |
1 395 902 |
- |
- |
5,28% |
deichmann.com |
1 380 621 |
12 535 610 |
0:05:00 |
5,22% |
answear.com |
1 041 836 |
7 022 820 |
0:05:58 |
3,94% |
orsay.com |
1 038 128 |
12 903 043 |
0:10:00 |
3,92% |
50style.pl |
1 026 007 |
11 681 920 |
0:06:12 |
3,88% |
4f.com.pl |
956 729 |
5 020 983 |
0:02:18 |
3,62% |
sklepmartes.pl |
868 540 |
7 213 269 |
0:05:36 |
3,28% |
born2be.pl |
793 441 |
15 085 292 |
0:13:57 |
3,00% |
sizeer.com |
737 223 |
4 006 620 |
0:03:49 |
2,79% |
czasnabuty.pl |
713 203 |
4 742 353 |
0:05:23 |
2,70% |
zoio.pl |
639 142 |
3 629 990 |
0:05:29 |
2,42% |
Na komputerach czołowa piątka jest prawie taka sama jak ogółem, brakuje jedynie AliExpress Shopping App funkcjonującej wyłącznie jako aplikacja mobilna.
Zalando.pl zanotowało 2,26 mln użytkowników, 83,32 mln odsłon oraz 27 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Po ponad milion internautów odwiedziło też Bonprix.pl, eObuwie.com.pl i HM.com.
Na ponad 17 minut przeciętnego użytkownika przyciągały natomiast Born2be.pl i HM.com.
Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r. na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
zalando.pl |
2 261 352 |
83 325 149 |
0:27:18 |
8,55% |
bonprix.pl |
1 503 527 |
23 342 232 |
0:13:57 |
5,68% |
eobuwie.com.pl |
1 197 770 |
17 537 626 |
0:13:22 |
4,53% |
hm.com |
1 015 981 |
22 219 623 |
0:17:21 |
3,84% |
deichmann.com |
838 095 |
5 142 663 |
0:04:12 |
3,17% |
answear.com |
695 477 |
5 816 466 |
0:08:38 |
2,63% |
orsay.com |
629 132 |
10 270 347 |
0:14:24 |
2,38% |
born2be.pl |
625 066 |
14 811 138 |
0:17:39 |
2,36% |
sklepmartes.pl |
578 609 |
6 655 461 |
0:08:23 |
2,19% |
50style.pl |
560 629 |
4 946 839 |
0:09:08 |
2,12% |
4f.com.pl |
540 726 |
3 611 889 |
0:03:46 |
2,04% |
puccini.pl |
412 139 |
801 736 |
0:00:57 |
1,56% |
czasnabuty.pl |
400 311 |
3 095 342 |
0:08:06 |
1,51% |
zara.com |
373 356 |
2 557 546 |
0:11:21 |
1,41% |
wojas.pl |
373 184 |
2 543 374 |
0:04:10 |
1,41% |
Z kolei na urządzeniach mobilnych liderem zasięgowym jest AliExpress Shopping App z 1,39 mln użytkowników.
Zalando.pl przy 1,32 mln odwiedzających miało 11,95 mln odsłon oraz cztery minuty i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika, natomiast HM.com przy 481,4 tys. użytkowników zanotował 19,15 mln odsłon oraz 15 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania.
Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r. na smartfonach i tabletach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
AliExpress Shopping App |
1 395 902 |
- |
- |
5,28% |
zalando.pl |
1 322 992 |
11 956 718 |
0:04:54 |
5,00% |
bonprix.pl |
893 007 |
4 971 002 |
0:02:51 |
3,38% |
eobuwie.com.pl |
657 320 |
4 004 978 |
0:07:57 |
2,48% |
deichmann.com |
637 351 |
7 392 946 |
0:05:19 |
2,41% |
50style.pl |
536 867 |
6 735 082 |
0:02:19 |
2,03% |
orsay.com |
504 060 |
2 632 695 |
0:02:38 |
1,91% |
4f.com.pl |
491 267 |
1 409 093 |
0:00:20 |
1,86% |
hm.com |
481 366 |
19 147 282 |
0:15:55 |
1,82% |
answear.com |
417 777 |
1 206 354 |
0:00:31 |
1,58% |
sizeer.com |
389 144 |
1 768 542 |
0:02:02 |
1,47% |
czasnabuty.pl |
384 758 |
1 647 010 |
0:01:34 |
1,45% |
Aplikacja H&M |
369 949 |
- |
- |
1,40% |
sklepmartes.pl |
336 505 |
557 808 |
0:00:01 |
1,27% |
zoio.pl |
320 064 |
1 740 898 |
0:04:38 |
1,21% |
Jak statystyki e-sklepów odzieżowych wyglądają w sezonie przed Bożym Narodzeniem, najintensywniejszym okresie w handlu internetowym?
Zalando.pl zanotowało 4,49 mln użytkowników i 78,06 mln odsłon, Bonprix.pl - 3,03 mln użytkowników i 57,82 mln odsłon, eObuwie.com.pl - 1,76 mln użytkowników i 20,53 mln odsłon, a Deichmann.com - 1,01 mln użytkowników i 16,45 mln odsłon.
Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w listopadzie 2016 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
zalando.pl |
4 493 391 |
78 058 687 |
0:13:06 |
16,94% |
bonprix.pl |
3 029 282 |
57 825 666 |
0:19:09 |
11,42% |
eobuwie.com.pl |
1 764 455 |
20 527 177 |
0:10:11 |
6,65% |
deichmann.com |
1 010 108 |
16 456 830 |
0:07:15 |
3,81% |
answear.com |
940 592 |
5 310 543 |
0:05:13 |
3,55% |
szafa.pl |
831 029 |
3 959 147 |
0:03:37 |
3,13% |
goodlookin.pl |
824 040 |
7 879 489 |
0:06:28 |
3,11% |
simple-cp.com |
780 642 |
4 349 237 |
0:03:27 |
2,94% |
born2be.pl |
770 044 |
6 515 360 |
0:07:08 |
2,90% |
zara.com |
768 057 |
6 749 709 |
0:11:40 |
2,90% |
topsecret.pl |
734 440 |
9 563 488 |
0:10:19 |
2,77% |
czasnabuty.pl |
711 500 |
5 402 537 |
0:06:33 |
2,68% |
gino-rossi.com |
700 022 |
2 750 240 |
0:01:40 |
2,64% |
4f.com.pl |
653 510 |
5 229 167 |
0:03:18 |
2,46% |
orsay.com |
625 441 |
10 843 293 |
0:16:11 |
2,36% |
Zalando.pl zanotowało w ciągu roku spadek zasięgu o 0,98 pkt proc. (czyli 7,23 proc.). Jednocześnie liczba odsłon serwisu zwiększyła się o 27,92 mln, a średni czas spędzany przez odwiedzającego - o trzy minuty i 46 sekund (to 41,4 i 22,5 proc. w górę).
Zasięg Bonprix.pl wzrósł o 0,45 pkt proc. (czyli o 5,58 proc.), a eObuwie.com.pl - o 1,29 pkt proc. (23,37 proc.). Pierwszy serwis stracił przy tym 9,52 mln odsłon oraz 6 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania (to 25,2 i 40 proc. w dół), a drugi przy wzroście liczby odsłon o 1,6 mln (8 proc. w górę) miał spadek przeciętnego czasu korzystania o 53 sekundy (czyli 7 proc.).
Mocno zwiększyły się zasięgi serwisów Deichmann.com (o 66,2 proc.) i 50style.pl (o 86,5 proc.). Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Orsay.com (o 99 proc.) i Sklepmartens.pl (o 123,1 proc.). Wszystkie te serwisy zanotowały też podobnie duże wzrosty liczby odsłon.
Dołącz do dyskusji: Zalando przed Bonprix i eObuwie na czele e-sklepów odzieżowych, w mobile’u liderem aplikacja AliExpress (TOP15)
--> www.rmo.li/hauwey
---------
Polecam, póki co mało użytkowników i łatwo się wygrywa :)
====================================================
Ja wylicytowałem Tablet APPLE iPad 128GB za 500zł