ZenithOptimedia obniża prognozę dla światowego rynku reklamy
Globalne wydatki na reklamę zmniejszą się w bieżącym roku o 6,9 procenta, do poziomu 453 miliardów dolarów - taką prognozę przedstawił dom mediowy ZenithOptimedia.
W grudniu ubiegłego roku szacował on, że tegoroczne nakłady na reklamę spadną w porównaniu z rokiem 2008 tylko o 0,2 procenta.
"Od naszych ostatnich grudniowych prognoz globalny rynek reklamy zanotował solidny zwrot na gorsze" - czytamy w oświadczeniu należącego do Publicis Groupe domu mediowego.
Złą sytuację najbardziej odczuje segment prasy codziennej, w przypadku której wydatki na reklamę będą niższe o 12 procent. Czasopisma odnotują tutaj spadek o 11 procent, a radio o 10 procent. Wzrost (o 8,6 procenta) zanotuje jedynie internet, który w tym roku wyprzedzi czasopisma i stanie się trzecim największym medium reklamowym na świecie.
Natomiast najpopularniejszym wśród reklamodawców medium pozostanie telewizja, która zwiększy swój udział w całkowitych wydatkach reklamowych z 38,1 do 38,6 procenta. Jednocześnie wydatki na telewizyjną reklamę mają jednak zmaleć o 5,5 procenta.
Z kolei w ujęciu geograficznym najwyższy spadek nakładów na reklamę (o 13,9 procenta) ma być odnotowany w regionie środkowej i wschodniej Europy, a najniższy (o 2 procent) w Ameryce Łacińskiej.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia obniża prognozę dla światowego rynku reklamy