ZenithOptimedia znów obniża prognozę dla globalnego rynku reklamy
Globalne nakłady na reklamę zmniejszą się w bieżącym roku o 8,5 procenta.
Taką prognozę przedstawił należący do Publicis Groupe dom mediowy ZenithOptimedia, który jeszcze w kwietniu szacował, że tegoroczne wydatki na reklamę spadną w porównaniu z rokiem 2008 o 6,9 procenta.
Jednocześnie agencja podkreśla, że spośród 79 analizowanych przez nią państw, 25 wciąż notuje wzrost. Co prawda większość z nich to małe i młode rynki, ale są wśród nich również Chiny i Indie.
Z kolei na przyszły rok ZenithOptimedia zakłada niewielkie odbicie na światowym rynku reklamy i wzrost na poziomie 1,6 procenta. głównie dzięki zimowym igrzyskom olimpijskim i mistrzostwom świata w piłce nożnej.
Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia znów obniża prognozę dla globalnego rynku reklamy