Złote Spinacze 2019: Big Picture najlepszą agencją trzeci rok z rzędu, Piotr Czarnowski z tytułem Gwiazdy PR
W siedemnastej edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w 31 kategoriach. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” po raz trzeci z rzędu otrzymała agencja Big Picture. Tytułem Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży uhonorowano Piotra Czarnowskiego, założyciela i prezesa First PR. Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym wydarzenia.
W kategoriach głównych oraz sektorowych Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.
W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.
Tytanowy Spinacz dla Big Picture, Piotr Czarnowski Gwiazdą PR
Na podstawie przygotowanego przez ZFPR rankingu firm nagrodzonych w tej edycji konkursu, przyznano Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” - po raz trzeci z rzędu powędrował do agencji Big Picture. Na drugim miejscu był Santander Bank Polska, na trzecim agencja MSL.
Po raz trzeci zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski - prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).
Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!
Łącznie jury pod przewodnictwem Magdaleny Brzezińskiej z Grupy Żywiec przyznało 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w 31 kategoriach konkursowych. Jedenaście statuetek, najwięcej w konkursie, trafiło do agencji Big Picture. Sześć Spinaczy otrzymała agencja MSL.
Złote Spinacze organizuje Związek Firm Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.
Wyniki konkursu Złote Spinacze 2019 - pełna lista
Kategorie główne
PR korporacyjny
SREBRO:
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
SREBRO:
Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska
BRĄZ:
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum
PR produktu
ZŁOTO:
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO:
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
BRĄZ:
Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
BRĄZ
Ekipa Orange / Leo Burnett
BRĄZ
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
Advocacy i Public Affairs
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
SREBRO
Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
SREBRO
Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW
BRĄZ
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
Kampania społeczna
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,
Agencja 2012
BRĄZ
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
BRĄZ
„Jeden dzień - wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw
Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska
SREBRO
Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
BRĄZ
Stranger e-learnings – thriller językowy 😛 / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
Event komercyjny
BRĄZ
Event Creators by Nite / LABCON, adidas
BRĄZ
(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication
Event społeczny
ZŁOTO
#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group
SREBRO
Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie "Czysta Polska", Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
BRĄZ
Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska
BRĄZ
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
BRĄZ
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland
PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting,
Manufaktura
SREBRO
„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits
BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu / MSL
Social media
ZŁOTO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
SREBRO
Ekipa Orange / Leo Burnett
SREBRO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
Business-to-Business PR
SREBRO
Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski
SREBRO
Pies na służbie / Testa Communications
SREBRO
#GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations
Media Relations
ZŁOTO
Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
SREBRO
Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport
BRĄZ
List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
Employer Branding
ZŁOTO
McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska
SREBRO
Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center
Poland we Wrocławiu
BRĄZ
Kierunek Toyota / 24/7Communication
Content marketing-branded content
ZŁOTO
TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
SREBRO
„Jak TO Robić?” / Abstra, Reckitt Benckiser
SREBRO
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS
BRĄZ
#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication
Custom Publishing
ZŁOTO
„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon
SREBRO
Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu/ MSL
Kategorie sektorowe
Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek
BRĄZ
Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria
Finanse
ZŁOTO
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
SREBRO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
SREBRO
Stranger e-learnings – thriller językowy 😛 / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
Uroda, higiena i wellness
SREBRO
CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska
BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)
Sektor spożywczy
ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO
Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa - Pernod Ricard, IQ Marketing
BRĄZ
POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants
BRĄZ
McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska
Kultura i media
ZŁOTO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
SREBRO
KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK
BRĄZ
Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
SREBRO
List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
BRĄZ
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
Sport
BRĄZ
MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
SREBRO
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
BRĄZ
Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom
Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland
BRĄZ
XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS
BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum
Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe
BRĄZ
Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
„Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw
SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
Kategorie specjalne
Kreatywność
ZŁOTO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
Efektywność
ZŁOTO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
Research&Insight
ZŁOTO
Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2019: Big Picture najlepszą agencją trzeci rok z rzędu, Piotr Czarnowski z tytułem Gwiazdy PR