Olivia Business Centre to wielofunkcyjne centrum biznesowe z dominującą funkcją biurową, zlokalizowane przy al. Grunwaldzkiej 472. Kawiarnia Starbucks znajduje się w budynku Olivia Gate, który został oddany do użytku listopadzie 2011 roku i jest już w 100% wynajęty. Lokal zajmuje powierzchnię 177 m2 i oferuje klientom łącznie 49 miejsc siedzących, w których mogą się wygodnie rozsiąść z kubkiem aromatycznej kawy. Ponadto kawiarnia dysponuje dużym patio o powierzchni 175 m2 z dodatkowymi 65 miejscami. Z myślą o pracownikach sąsiednich biur, wydzielona została specjalna strefa VIP, która z czterech stron może być osłonięta specjalnymi kotarami na potrzeby organizacji spotkania biznesowego. Kawiarnia działa w godzinach od 7:00 do 21:00 od poniedziałku do piątku oraz od 8.30 do 20.00 w soboty i niedziele. Goście mają dostęp do bezprzewodowego Internetu (Wi-Fi). Lokal jest także dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nowa kawiarnia Starbucks idealnie wpisuje się w otoczenie poprzez swój industrialny wystrój. Posadzka na bazie cementu nadaje pomieszczeniu nowoczesny, a jednocześnie awangardowy wygląd. Drewniane ściany zostały ozdobione grafikami przedstawiającymi uprawę kawy oraz jej drogę z różnych zakątków świata do kubków naszych gości. Autorką prac jest młoda wrocławska artystka Patrycja Sap. Przy dużym stole na 12 osób ustawione zostały duńskie, palisandrowe krzesła z lat 60. Drewniane elementy wykończeniowe oraz blaty stołów zostały wykonane przez polskich stolarzy z rodzimych materiałów.
Obecność marki Starbucks w Olivia Business Centre świetnie koresponduje też z filozofią ożywiania centrum po godzinach pracy. „Bardzo się cieszymy, że Starbucks jest z nami. Jest to marka – legenda, która wpisuje się w powszechne marzenia o zawodowym i biznesowym sukcesie, przyciągając z dużą siłą tych, którzy taki sukces osiągnęli lub do niego dążą. Jesteśmy dumni, że udało nam się pozyskać markę o takim statusie jako najemcę naszego obiektu. Chcemy, by Olivia Business Centre była nie tylko komfortowym miejscem pracy, ale stała się też miejscem chętnie odwiedzanym «po godzinach» i służącym również mieszkańcom całej dzielnicy oraz pracownikom i studentom sąsiadujących z nami uczelni: Uniwersytetu Gdańskiego czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu” – powiedziała Agnieszka Popławska z Olivia Business Centre.
„Serdecznie zapraszamy pracowników sąsiednich biur, tutejszych mieszkańców oraz studentów pobliskich uniwersytetów do odwiedzania naszej kawiarni. Starbucks to świetne miejsce, zarówno gdy poszukujemy kreatywnych pomysłów i zastrzyku energii, jaki i odprężenia, chwili zapomnienia przy kubku aromatycznej kawy. Podobnie nasze kawy, zawsze 100% arabica – są dobre na różne okazje i pory dnia. Jestem przekonana, że każdy znajdzie u nas coś dla siebie” – powiedziała Ewa Bałys, koordynator ds. marketingu Starbucks Polska.
Z okazji otwarcia kawiarni w Olivia Business Centre, przy Uniwersytecie Gdańskim został rozstawiony specjalny namiot, w którym bariści Starbucks serwowali studentom pyszną kawę oraz rozdawali zaproszenia do nowego lokalu. W przyszłości planowane są seminaria kawowe zarówno dla studentów uniwersytetu, jak i dla pracowników Olivia Business Centre.
________________________________________
Informacje o kawiarniach Starbucks w Polsce i rejonie Europy Środkowo-Wschodniej
Nowa kawiarnia Starbucks w gdańskim centrum biznesowym Olivia Business Centre to czwarty lokal firmy w Trójmieście i zarazem 30. w Polsce. Firma zarządza ponadto dwunastoma kawiarniami w Warszawie, sześcioma we Wrocławiu (w tym jedną w Bielanach Wrocławskich), trzema w Poznaniu, dwiema w Szczecinie i Katowicach oraz jedną w Krakowie. Pierwsza lokalizacja przy ul. Nowy Świat w Warszawie została otwarta 8 kwietnia 2009 roku. Do końca 2011 roku w Polsce funkcjonowało dwadzieścia kawiarni Starbucks.
Kawiarnie Starbucks oferują szeroki wybór popularnych napojów kawowych na bazie espresso, takich jak Caffè Latte, Caffè Mocha czy Cappuccino. Dostępne są także napoje miksowane z lodem Frappuccino® w rozmiarach tall, grande oraz venti. Oprócz świeżo parzonej kawy, klienci Starbucks mogą wybierać spośród kilkunastu rodzajów najwyższej jakości kaw ziarnistych 100% arabica o różnym profilu palenia (kawy lekko, średnio i mocno palone), pochodzących z Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz regionu Azji i Pacyfiku. W europejskich kawiarniach Starbucks wszystkie napoje na bazie espresso przygotowywane są z ziaren z certyfikatem Fairtrade.
Menu Starbucks obejmuje również napoje nie zawierające kawy, szereg wypieków i ciastek, a także przekąsek przygotowanych specjalnie na śniadanie, lunch czy deser. Są wśród nich kanapki, wrapy, quiche, sałatki, bajgle, ciasta, muffiny oraz inne smakołyki. Dzięki tak bogatej i różnorodnej ofercie każdy znajdzie tu coś dla siebie. Wszystkie potrawy doskonale smakują w połączeniu z każdą z oferowanych przez Starbucks kaw.
Starbucks pragnie także zapewnić swoim partnerom (tak właśnie w Starbucks nazywani są pracownicy) oraz klientom miejsce dające im poczucie przynależności. Goście kawiarni mogą oderwać się tu od codziennych zajęć oraz spotkać z przyjaciółmi, aby wspólnie wypić kubek pysznej kawy. Dla partnerów jest to miejsce, gdzie mogą dzielić się z klientami swoją pasją do kawy i życia sprawiając, że goście będą chętnie wracali do kawiarni Starbucks. We wszystkich kawiarniach w Polsce partnerzy organizują degustacje kaw oraz seminaria kawowe, spotkania tematyczne oraz różnorodne wydarzenia angażujące lokalne społeczności.
AmRest, który otworzył pierwszą kawiarnię Starbucks w Czechach w 2008 roku, obecnie zarządza trzynastoma lokalami na tamtym rynku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim, gdzie funkcjonuje siedem kawiarni. W 32 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się około 1 800 kawiarni Starbucks.
Informacja o Starbucks
W 1971 roku firma Starbucks Coffee Company zobowiązała się do pozyskiwania i palenia najwyższej jakości kawy arabica. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.
Informacja o AmRest
AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Hiszpanii restauracjami La Tagliatella. AmRest jest również operatorem kawiarni Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech. Dodatkowe informacje na stronie www.amrest.eu.