Zużycie nawozów mineralnych w Polsce utrzymuje się na stałym poziomie, który jest jednak dużo niższy niż w rozwiniętych rolniczo krajach zachodniej Europy. W dużej mierze jest to wynik niepełnej wiedzy na temat zalet korzystania z tej metody produkcji roślin oraz mitów, które wokół niej narosły. Celem programu Tropiciele Mitów jest obalenie tych błędnych przekonań oraz przekazanie dobrych praktyk związanych z nawożeniem.
- Inicjatywa Tropiciele Mitów spotkała się z dużym zainteresowaniem szkół rolniczych, które przyznały, że nasze przedsięwzięcie stanowi doskonałe uzupełnienie programu nauczania przyszłych rolników. Jest to dla nas powód do zadowolenia. Jednak najważniejszą miarą sukcesu „Tropicieli Mitów” było pozytywne przyjęcie go przez uczniów, którzy aktywnie uczestniczyli w zajęciach, a także bardzo dobrze ocenili ich formę i treść w ankietach ewaluacyjnych. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na kontynuowania projektu. - podkreśla Mirosław Kwiatkowski, członek zarządu ANWIL.
Program Tropiciele Mitów został uznany także za dobrą praktykę CSR, dzięki czemu został uwzględniony w Raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w kategorii „Edukacja” - http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2015/.
W drugiej edycji Tropicieli Mitów ponownie weźmie udział ponad 1000 uczniów z kolejnych 45 szkół. Tym razem jednak formułę zajęć edutainment uzupełni także konkurs edukacyjny „CANWIL bohaterem”, który utrwali zdobytą w ramach programu wiedzę. Uczniowie będą mieli za zadanie przygotowanie zabawnych memów z CANWIL-em – saletrzakiem z Włocławka w roli głównej. Produkt ANWIL-u cieszy się popularnością, ponieważ jego kluczową cechą jest uniwersalność. Może być wykorzystywany w uprawie wszystkich roślin uprawnych, na wszystkich rodzajach gleb, szczególnie na glebach kwaśnych. Zawarty w nim wapń zmniejsza zapotrzebowanie gleby na wapnowanie, a 50 proc. zawartość azotu w formie azotanowej sprawia, że jest lepiej przyswajalny przez rośliny. Na zwycięzców konkursu „CANWIL bohaterem” czekają drony oraz wizyta edukacyjna w spółce.
ANWIL planuje, że docelowo w przedsięwzięciu wezmą uczniowie wszystkich szkół ponadgimnazjalnych o profilu rolniczym w Polsce, dzięki czemu początkujący rolnicy będą mogli bardziej efektywnie wykorzystywać nawozy azotowe na swoich polach.
Więcej informacji o programie Tropiciele Mitów oraz konkursie na stronie www.tropicielemitow.pl.
Tropiciele Mitów to autorski program edukacyjny ANWIL.
ANWIL to wiodąca spółka sektora Wielkiej Syntezy Chemicznej w Polsce. Jedyny producent polichlorku winylu w kraju oraz znaczący wytwórca nawozów azotowych, stosowanych przez 95 proc. rolników w Europie.
Swoją silną pozycję rynkową ANWIL zawdzięcza najwyższej jakości produktom oraz nowoczesnym standardom obsługi klientów. Spółka należy do PKN ORLEN – lidera listy największych przedsiębiorstw w Europie Centralnej.