Oznacza to, że w razie problemów z dokonaniem rezerwacji, czy realizacją zamówienia usługobiorca zazwyczaj powinien skontaktować się bezpośrednio z usługodawcą.
Taki stan rzeczy może powodować dezorientacje konsumentów. Poniżej ECK Polska przedstawia kilka przydatnych wskazówek dla tych, którzy korzystają z usług internetowych pośredników.
Znajdź informacje na stronie internetowej pośrednika dotyczące podmiotu, z którym zawierasz umowę. W wielu przypadkach (lot, zapewnienie zakwaterowania, wynajem samochodu itp.) stosunek zobowiązaniowy tworzy się bezpośrednio pomiędzy konsumentem, a dostawcą usług. Informacje te powinny być jasno określone w serwisie. Przeczytaj warunki umowy z pośrednikiem, odnoszące się do samej rezerwacji. Konsumenci powinni zwrócić szczególną uwagę na informacje dotyczące płatności oraz na wszelkie zastrzeżenia dotyczące rezygnacji z rezerwacji (czy istnieje możliwość bezpłatnego jej anulowania, a wpłacone pieniądze podlegają zwrotowi). Ostrożnie przestudiuj stronę internetową. Zawsze upewnij się, aby sprawdzić pełne dane kontaktowe, w tym adres pocztowy. Zweryfikuj też przez dodatkowe wyszukaniem w Internecie. Takie postępowanie może ujawnić negatywne opinie pozostawione przez innych konsumentów. Sprawdź nazwę i adres URL witryny w pasku adresu przeglądarki. ECK Polska otrzymuje zapytania od konsumentów, którzy byli przekonani, że dokonują rezerwacji bezpośrednio u dostawcy usług. Natomiast później zdali sobie sprawę, że do rezerwacji użyli strony internetowej wyglądającej podobnie do tej, z której chcieli skorzystać. Niektóre strony pośredniczące mogą być pozycjonowane wyżej w przeglądarce z powodu sponsorowania, dlatego istotne jest, aby upewnić się czy strona jest tą, której szukamy. Uważaj na prośby związane z przekierowaniem i dokończeniem procesu rezerwacji poza platformą pośrednika. Czasem może to być znak potencjalnego oszustwa, które zostawia konsumentów bez ochrony, jeśli coś pójdzie nie tak.