Wraz z początkiem października 2021 roku Związek POiD, razem z Partnerami, rusza z nową kampanią społeczną „DOBRY MONTAŻ – BUDUJESZ DLA POKOLEŃ”. Akcja będzie kładła duży nacisk na edukację proekologiczną Polaków w zakresie inwestycji budowlanych oraz inspirowała ich do wyboru energooszczędnych rozwiązań i technik montażowych przy budowie czy remoncie domu. Realizacji celów inicjatywy posłużą wielokanałowe działania.
Dzięki kampanii „DOBRY MONTAŻ – BUDUJESZ DLA POKOLEŃ”, która potrwa do końca sierpnia 2022 roku, konsumenci poznają zalety rozwiązań produkowanych z recyklingu czy wykorzystujących energooszczędne technologie. Dodatkowo, przekonają się o korzyściach dla ekologii, budżetu domowego i własnego komfortu, płynących z dobrego montażu wyrobów stolarki budowlanej. Co więcej, zyskają wiedzę na temat gospodarki o obiegu zamkniętym oraz możliwości dofinansowania inwestycji w termomodernizację domu, m.in. z programów rządowych. – W ostatnim czasie świadomość ekologiczna Polaków wzrosła. Z badań Ministerstwa Klimatu i Środowiska wynika bowiem, że dla 94% rodaków zmiany klimatu to ważny problem. Co istotne, aż 73% badanych dba o środowisko w trosce o przyszłe pokolenia. Dlatego, za pośrednictwem kampanii „DOBRY MONTAŻ – BUDUJESZ DLA POKOLEŃ”, chcielibyśmy ich uświadamiać, że mogą zatroszczyć się o przyszłość swoich dzieci i wnuków, budując, remontując i eksploatując swoje domy w sposób zrównoważony – tłumaczy Paweł Wróblewski, Dyrektor Zarządzający Związku POiD.
W ramach akcji zaplanowano szereg różnorodnych aktywności. Przewidziana jest kampania Public Relations przy wsparciu patronów medialnych inicjatywy. Realizowane będą również materiały video w przystępny sposób wyjaśniające odbiorcom m.in. korzyści płynące z wykorzystania rozwiązań z recyklingu. Osią działań kampanii będzie zaś strona internetowa z galerią rekomendowanych produktów Partnerów, blogiem pełnym wiedzy, inspiracji i praktycznych porad ekspertów, wyszukiwarką rekomendowanych punktów sprzedaży i montażu produktów stolarki budowlanej, a także mapą punktów zbiórki zużytej stolarki. Nie zabraknie również komunikacji na popularnych kanałach social media, czemu posłuży fanpage „DOBRY MONTAŻ-BUDUJESZ DLA POKOLEŃ” na Facebooku, gdzie na bieżąco publikowane będą treści dotyczące ekologicznych rozwiązań w budownictwie. Dla uczniów i nauczycieli szkół branżowych przygotowano zaś kontynuację szkoleń online w ramach grupy na Facebooku „Porozmawiajmy o dobrym montażu”. Co więcej, idea akcji promowana będzie również za pośrednictwem ogólnopolskiej kampanii radiowej w kilkunastu wybranych stacjach radiowych, wiosną 2022 roku.
Partnerami kampanii „DOBRY MONTAŻ-BUDUJESZ DLA POKOLEŃ” są prekursorzy ekologicznego budownictwa, wiodące firmy z polskiej branży stolarki budowlanej: Anwis, BFT, Deceuninck, FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, Krispol, Pol-Skone, PORTA, Profix, Selena, Soudal, WIŚNIOWSKI.
Patronat honorowy na kampania objęły: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Patronat merytoryczny sprawują: Instytut Techniki Budowlanej, EPPA (European Trade Association of PVC Window System Suppliers), Fundacja na Rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii, Narodowa Agencja Poszanowania Energii, Polskie Stowarzyszenie Dekarzy.
Patronat medialny objęły zaś następujące redakcje: Budnet.pl, Budownictwo.co, „Buduj Energooszczędnie”, „Budujemy Dom”, „Dom Idealny”, „Dom szyty na miarę”, Drzwi21.pl, Ekobudowanie, „Ekspert Budowlany”, Kupdom.com.pl, „Kwartalnik OKNO”, „Ładny Dom”, Ładnydom.pl, „Manager Report”, „Monter Stolarki”, „Murator”, „Najciekawsze Projekty”, Obud.pl, Oknonet.pl, Pasywny-budynek.pl, Receptynadom.pl, „Świat Szkła”, „Teraz Środowisko”.