Karolina Gilon – influencerka, prowadząca program „Druga Twarz” oraz Jakob Kosel – finalista 5 edycji „Top Model”, prowadzący program „Top Model Front Row”, zostali twarzami nowej, pełnej znanych osobistości, przełomowej kampanii, zachęcającej do tego, by „uprawiać seks i ratować życie” (‘Have Sex and Save Lives’).
13 listopada 2018 roku – Karolina Gilon i Jakob Kosel w polskiej odsłonie globalnej kampanii, zachęcają do tego, by „uprawiać seks i ratować życie” (Have Sex and Save Lives). Z okazji nadchodzącego Światowego Dnia Walki z AIDS, działają razem z marką Durex, która łączy siły z organizacją (RED)®, by wesprzeć jej program na rzecz eliminacji AIDS.
Począwszy od 5 listopada 2018 konsumenci na całym świecie mogą kupić (DUREX)RED. Zyski ze sprzedaży zostaną przekazane bezpośrednio na poczet jednego z programów w Południowej Afryce, gdzie żyje obecnie 7,1 miliona osób zakażonych wirusem HIV lub chorych na AIDS.[i]
Program, który otrzyma wsparcie to „Zatrzymać dziewczynki w szkole” (Keeping Girls in School). Ma on na celu zmniejszenie liczby nowych zakażeń HIV oraz ciąż wśród młodych kobiet, poprzez zachęcanie dziewczyn do kontynuowania edukacji, a także zwiększenie dostępu do usług i wiedzy związanej ze zdrowiem seksualnym, jak i współżyciem.
Karolina Gilon o akcji: „Możemy włączyć się do akcji na rzecz walki z AIDS, pomagając dziewczynom z Południowej Afryki, które naprawdę tej pomocy potrzebują. Co dwie minuty jakiś nastolatek gdzieś na świecie zostaje zakażony wirusem HIV [i]. Dlatego jest to niezwykle ważne, by moje pokolenie przemówiło, zachęcając innych do tego, aby temu zapobiec . Po raz pierwszy w historii możesz dosłownie „uprawiać seks i ratować życie”. To niezwykle budujące, że wszyscy możemy chronić samych siebie uprawiając bezpieczny seks”.
„Problem AIDS może wydawać się odległy, a przecież tak nie jest. W Polsce również żyje wiele osób chorych, które często nawet o tym nie wiedzą. Dlatego tak ważne jest by przypominać o problemie i badać się. Potrzebujemy otwartej dyskusji i uświadomienia sobie, że jeśli nie zrobimy z tym nic już dziś, to jutro, za miesiąc, za rok problem będzie większy. To jest choroba zakaźna, która się rozprzestrzenia, dlatego musimy z nią walczyć. W Polsce badanie na obecność wirusa HIV jest darmowe i ogólnodostępne. Dbajmy o bezpieczeństwo swoje, bliskich i innych: tu w Polsce, w Afryce i na całym świecie. Małymi krokami możemy coś z tym zrobić!” – komentuje Jakob Kosel.
Durex, poprzez współpracę z organizacją (RED)®, przeznaczy dotację w wysokości minimum 5 milionów dolarów w przeciągu 3 lat od startu kampanii, na rzecz Globalnego Funduszu na rzecz Walki z AIDS – organizacji partnerskiej, która współpracuje między rządami, społeczeństwami obywatelskimi, sektorem prywatnym a osobami dotkniętymi chorobą.
Całą akcję wspierają także: szwedzka piosenkarka Zara Larsson; brytyjski aktor Thandi Newton, gwiazda Broadwayu Javier Muñoz; komik, piosenkarz i aktor Phoebe Robinson; influencer i aktywista Tyler Oakley; piosenkarz, raper i aktor Jacob Lattimore oraz aktor Christian Navarro.
Wszyscy występują w krótkim, prowokującym filmie, który zachęca widzów do tego, by okazali swoje wsparcie, używając w sieci hashtaga #HaveSexSaveLives.
Justyna Dadał, Senior Brand Manager marki Durex, tak komentuje akcję:
Na świecie żyje 37 milionów osób zarażonych wirusem HIV[ii]. Statystycznie 69% ludzi na świecie co tydzień uprawia seks[iii]. Dzięki nowej, przełomowej kooperacji (DUREX)RED mamy szanse na pomoc jednym (potencjalnym nosicielom) i ochronę drugich (osób zdrowych i często nieświadomych problemu). Liczymy na znaczącą poprawę losu młodych kobiet, zwłaszcza w Południowej Afryce, gdzie ten problem jest szczególnie widoczny.
Durex dołącza do grupy najbardziej znaczących światowych marek, które odkąd w 2006 roku Bono i Bobby Shriver założyli organizację, połączyły już siły z (RED)® i tworzą wspólnie specjalne edycje produktów. Do dzisiaj (RED)® zdążyła już wygenerować ponad 500 milionów dolarów dla Globalnego Funduszu na rzecz Walki z AIDS, z czego 100% darowanych środków trafia do puli programów, aby ci najbardziej potrzebujący mogli skorzystać z pomocy.
Globalny Fundusz zapewnia, że z pomocy (RED)® skorzystało już ponad 110 milionów osób – w formie prewencji, leczenia, doradztwa, testów na HIV czy usług opieki.
Uprawiaj seks i ratuj życie z (DUREX)RED
Marka zachęca do podzielenia się ze światem przekazem w mediach społecznościowych.
#HaveSexSaveLives #DurexRed @durex_polska @RED
Wejdź na www.durex.com/red
Spot z udziałem Karoliny Gilon i Jakoba Kosela dla (DUREX)RED
>>> KLIK <<<
[i] Dane ze strony UNAIDS: Liczba osób żyjących z HIV/Mapa http://aidsinfo.unaids.org
[ii] Dane ze strony UNAIDS 2018: http://www.unaids.org/en/resources/fact-sheet, strona 1.
[iii] Durex Global Sex Survey, 2017