Przeprowadzona 28 października certyfikacja żywności była osiemnastą z kolei w historii Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedsięwzięcie promujące rodzime produkty spożywcze wysokiej jakości jest realizowane od 2011 roku i od samego początku istnienia odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. To jedna z niewielu takich inicjatyw ciesząca się wsparciem szefa tego resortu.
- Do XVIII atestacji żywności zakwalifikowano ponad 200 produktów z asortymentu niemal 70 przedsiębiorstw. Wyroby te posiadają tzw. polski akcent, wyrażający związek żywności z naszym krajem. Spełnienie tego kryterium jest warunkiem dopuszczającym do certyfikacji - podkreśla Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”. - W audycie udział wzięły produkty różnego typu, m.in. nabiał, pieczywo, wędliny, napoje, dania gotowe, słodycze, przekąski, warzywa, mąki, miody i przetwory. W gronie tym znalazły się także wyroby marek własnych. Warto podkreślić, że do atestacji zakwalifikowały się artykuły spożywcze producentów z całego kraju; z wszystkich 16 województw. O znak programu „Doceń polskie” starało się wiele produktów doskonale znanych, ogólnopolskich marek, ale także żywność z oferty małych firm o zasięgu lokalnym - dodaje.
Wszystkie produkty dopuszczone do audytu zostały indywidualnie sprawdzone przez Lożę Ekspertów. Każdy członek tego gremium przyznał żywności ocenę (w skali 1 do 10) za smak, wygląd i stosunek jej jakości do ceny. To właśnie noty przyznane przez ekspertów decydują o przyznaniu certyfikatu. - Godłem „Doceń polskie” wyróżniane są tylko artykuły, które uzyskały min. 7,5 punktu. Tytuł TOP PRODUKT jest z kolei zarezerwowany dla żywności z maksymalnymi ocenami; samymi „10” - wyjaśnia Marek Bielski, twórca programu „Doceń polskie”. Jak dodaje, Lożę tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży spożywczej, a każdy ekspert przyznaje oceny samodzielnie, nie konsultując się z pozostałymi jurorami. Przewodniczącym Loży jest Mirek Drewniak, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Certyfikat jest nadawany na 24 miesiące. Po upływie tego okresu producent zainteresowany dalszą możliwością korzystania z godła promocyjnego jest zobowiązany zgłosić nagrodzony wcześniej produkt do powtórnej oceny. W październikowym audycie także wzięły udział wyroby nagrodzone przed 2 laty. Wyroby ponownie biorące udział w audycie podlegają tym samym kryteriom, co pozostałe artykuły spożywcze; każdy jest sprawdzany przez Lożę Ekspertów decydującą czy wyrób nadal może być promowany znakiem „Doceń polskie”. - Powtórny udział nagrodzonej wcześniej żywności w certyfikacji jednoznacznie dowodzi skuteczności godła „Doceń polskie”. Rosnące zainteresowanie programem i organizowanymi w jego ramach przedsięwzięciami świadczy o tym jak potrzebne są inicjatywy promujące polską, dobrą żywność - kończy Marek Bielski.
Organizatorzy programu liczą jeszcze punkty, które eksperci przyznali żywności.
Charakterystyki artykułów spożywczych wyróżnionych podczas XVIII audytu będą dostępne na blogu programu, pod adresem www.blog.DocenPolskie.pl.
Kolejny audyt żywności odbędzie się w styczniu 2016 roku. Dokładną datę będzie można znaleźć na stronie www.DocenPolskie.pl. Witryna dostarcza najważniejszych informacji na temat programu, jego dotychczasowych laureatów i przedsięwzięć realizowanych przez jego twórców.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) - innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70