Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-02-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

E.Leclerc promuje lokalnych producentów

150x110
14 lutego w Warszawie, w E.Leclerc Aleje Jerozolimskie, odbyła się konferencja prasowa Stowarzyszenia E.Leclerc, podczas której ogłoszono zasady działania nowatorskiego projektu jakim jest program „Producenci Lokalni” oraz przedstawiono wyniki finansowe podsumowujące działanie sieci po przeprowadzeniu akcji rebrandingowej sklepów marki Billa.

Producenci oraz biorący udział w  spotkaniu dziennikarze mogli dowiedzieć się o głównych założeniach i korzyściach płynących z programu „Producenci Lokalni”. Prezentując program dyrektor Gajewski powiedział „jest to wyjątkowy projekt skierowany do konsumentów, którym E.Leclerc oferuje wyjątkowe produkty producentów lokalnych. Korzyści są obopólne bowiem producenci, że stają się widoczni na rynku, mogą dynamicznie rozwijać swoja działalność. Dla konsumenta też jest w tym programie coś, co powoduje, że wygrywa. Są to: promocyjna cena, ekologiczne i zawsze świeże produkty, a jednocześnie element odpowiedzialności społecznej, jako że wspierani są lokalni producenci małej bądź średniej wielkości.”.

Główne kryteria wyboru 23 regionalnych producentów do programu były proste. Miały to być małe bądź średnie firmy z województwa mazowieckiego (wyjątkiem jest tutaj jeden producent z województwa łódzkiego), z polskim kapitałem, najlepiej rodzinne, produkujące towary według tradycyjnych, autorskich receptur dbające zarówno o jakość jak i o środowisko, a także nagradzane w konkursach regionalnych i ogólnopolskich.

W programie producenci, czy też właściciele firm, przestają być dla konsumentów anonimowi – w katalogu oprócz prezentacji wytwarzanych produktów, przedstawione są ich sylwetki i poświęcone im krótkie noty.

Po prezentacji programu prezes zarządu E.Leclerc Polska, Jean-Philippe Magre, zaprezentował wyniki finansowe sieci po przeprowadzonym rebrandingu sklepów sieci Billa.

„Sieć E.Leclerc nie jest największą, ale za to najdłużej działającą w Polsce siecią sklepów. Notuje regularny wzrost obrotów od początku działania na polskim rynku, czyli aż od 16 lat. Na te wyniki ma wpływ polityka handlowa sieci E.Leclerc opierającą się na niskich cenach i dużym wyborze, nie tylko producentów masowych, ale także lokalnych, jak pokazuje program „Producenci Lokalni”. Obecnie duży wzrost ma też związek z przekształcaniem sklepów marki Billa.”. Dyrektor Gajewski dodał, że markety E.Leclerc to „liderzy na lokalnych rynkach, tańsi od konkurencji i to na całym asortymencie.”.

Za dwa tygodnie ma zakończyć się finalnie proces rebrandingu i reorganizacji ostatnich pięciu sklepów. Wejdą one do marki E.Leclerc, która, jak zwrócił uwagę dyrektor Gajewski, jest siecią specyficzną. „Każdy sklep jest lokalnym przedsiębiorstwem, niezależną spółką”. Jest to hybrydowy model zarządzania, ponieważ centrala stanowi centrum outsourcingowe, dające know-how, markę, rozwiązania IT. Idealnym przykładem, który przedstawił dyrektor E.Leclerc Ostrołęka Marek Grądalski, jest właśnie jego market. Poprzednio pod marką Billa, po rebrandingu osiągnął o kilkadziesiąt procent większe obroty z metra kwadratowego sklepu, także powiększyła się wartość przeciętnego koszyka. „Nie było lekko, nastąpiło mnóstwo zmian. Po reorganizacji ustawienia regałów sklepu, bo sama powierzchnia się nie zmieniła, na podstawie wyników finansowych możemy jednak powiedzieć, że nasz market jest przykładem pozytywnej odmiany” powiedział dyrektor Grądalski.



E.Leclerc  liderem lokalnych rynków

Hipermarkety E.Leclerc są nie tylko siecią promująca regionalnych producentów i ich unikalne produkty. Są też najdłużej działająca siecią super i hipermarketów w Polsce.

Od 1995 roku sieć rozrosła się do 40 marketów w 15 województwach. W 2011 roku zakończyła akcję rebrandingową związana z przejęciem supermarketów sieci Billa. Sklepy zyskały nie tylko nowy wystrój, zgodny z marką E.Leclerc, ale też znacznie powiększył się w nich asortyment (do 23000 artykułów) przy jednoczesnym obniżeniu cen o około 10%. Obecnie są one wydzielane ze zintegrowanej struktury zarządzania sieci i przekazywane do eksploatacji samodzielnym przedsiębiorstwom, zgodnie z modelem zarządzania praktykowanym przez Stowarzyszenie E.Leclerc. Dzięki temu markety zarządzane przez indywidualnych przedsiębiorców są bardziej elastyczne względem rynku lokalnego i jego potrzeb, potrafią się przystosować do wymagań stawianych przez lokalnych klientów oraz uczestniczą efektywniej w życiu społeczności.

Najlepszym przykładem tych działań jest market E.Leclerc w Ostrołęce. Kierownik marketu Billa po akcji rebrandingowej został kierownikiem E.Leclerc. Po oddaniu mu sklepu do indywidualnej eksploatacji w ramach Stowarzyszenia E.Leclerc w dniu 16.11.2010 roku, w podsumowaniu finansowym 2011 roku odnotowano wzrost liczby klientów o 32,33%, a obrotów aż o 37,8%.

W ujęciu całościowym, taki mechanizm działania spowodował wzrost obrotów nowych marketów w sieci E.Leclerc w 2011 roku o ponad 12% w stosunku do roku 2010. Stanowi to kwotę 456 milionów złotych. Cała sieć osiągnęła w 2011 roku obroty na poziomie 2,648 miliarda złotych, co stanowi wzrost o ponad 5,2% w stosunku do poprzedniego roku i udowadnia sukcesywny wzrost znaczenia sieci w poszczególnych regionach Polski.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS