Najnowsze badania wykazały, że chociaż tylko jedna trzecia europejskich ubezpieczycieli uważa się za bardzo innowacyjnych, 70% uważa, że brak innowacji ograniczy możliwości rozwoju lub będzie miało wpływ na pozostanie w tyle za konkurencją.
Sektor ubezpieczeniowy od dawna uznawany jest za konserwatywny, ale istnieją wyraźne oznaki, że najważniejsi europejscy ubezpieczyciele postrzegają innowacje, bardziej niż fuzje i przejęcia, jako kluczowe dla ich przyszłego sukcesu.
PAC, niezależna europejska firma badawczo-konsultingowa przeprowadziła wywiady pogłębione pod kątem tego, w jaki sposób duże i średnie firmy ubezpieczeniowe wprowadzają innowacje w swoich firmach, a także jak od drobnych inicjatyw na całym świecie przechodzą do tworzenia strategii obejmujących całą organizację.
Raport "Wykorzystanie innowacji wśród europejskich ubezpieczycieli" opiera się na rozmowach z 200 pracownikami wyższego szczebla i IT w dużych firmach z sektora ubezpieczeń życiowych i majątkowych z Europy Zachodniej. Siedmiu na dziesięciu największych europejskich ubezpieczycieli, którzy zatrudnili nowych dyrektorów generalnych w ciągu ostatnich 18 miesięcy, kładzie fundamenty pod innowacje.
84% firm ubezpieczeniowych twierdzi, że ma sformalizowaną strategię innowacyjności, wspieraną przez dedykowane zespoły, procesy i budżety. Około 60% uważa, że zwiększenie zaangażowania klientów jest głównym celem strategii innowacyjnej. To podkreśla, w jaki sposób ubezpieczyciele w okresie stagnacji wzrostu, szukają nowych sposobów zwiększania lojalności swoich klientów i możliwości przejęć nowych od konkurencji.
Regulacje są postrzegane przez ubezpieczycieli jako największa bariera dla innowacji, ale jedna trzecia wskazuje na starzenie się technologii i infrastruktury jako najpoważniejszą przeszkodę. Co ciekawe, dwie trzecie ubezpieczycieli przyznaje, że mniej niż połowa ich aplikacji biznesowych jest w dobrej kondycji i jest w stanie wspierać ich przyszłą strategię cyfrową.
Nick Mayes, główny analityk w PAC, powiedział: "Istnieje nowa potrzeba wprowadzania innowacji wśród firm ubezpieczeniowych. Niskie stopy procentowe, utrzymująca się trudna sytuacja ekonomiczna i zmieniające się zachowania klientów wywierają nacisk na wszystkie tradycyjne formy ubezpieczeń. Tymczasem 80% firm ubezpieczeniowych dotkliwie odczuwa wpływ swoich nowych konkurentów.".
"Sektor ubezpieczeniowy doświadcza obecnie silnego nacisku ze strony ubezpieczycieli internetowych, witryn agregujących i zmieniającego się zapotrzebowania na produkty. Innowacja ma kluczowe znaczenie dla określenia właściwej reakcji na szybko zmieniający się rynek, a tylko takie innowacyjne firmy ubezpieczeniowe, będą przyszłymi liderami na tym rynku” - powiedział Kraig Rutland, szef działu ubezpieczeń, BAE Systems Applied Intelligence. "Ubezpieczyciele muszą skoncentrować się na umiejętności szybkiego dostosowywania się do nowych warunków, w tym na strategiach wykraczania poza tradycyjne technologie informacyjne i znacznie inteligentniejszym wykorzystaniu danych oraz kanałów cyfrowych. Ta transformacja musi być przeprowadzona szybko, ale jednocześnie nie naruszając integralności, dostępności ani bezpieczeństwa systemów i danych, których dotyczy." – dodaje.
Streszczenie raportu można pobrać bezpłatnie na stronie:
https://www.pac-online.com/download/22191/172203/?ct=0
Informacje o spółce TIA Technology
Założona w Kopenhadze spółka TIA Technology oferuje firmom ubezpieczeniowym na całym świecie otwartą, skalowalną platformę oprogramowania zgodną ze standardami branżowymi. TIA ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej (w tym w świadczeniu usług i produkcji oprogramowania) oraz ponad 54 klientów na całym świecie. Od wielu lat pomaga ubezpieczycielom w realizacji strategii biznesowych, transformacji cyfrowej oraz tworzeniu produktów dostosowanych do potrzeb klientów. TIA oferuje pełen zakres specjalistycznych wdrożeń, usługi zarządzania aplikacjami oraz usługi hostingowe. Ponadto pomaga klientom kontrolować koszty, szybciej wprowadzać produkty na rynek i uzyskiwać większe korzyści biznesowe. www.tiatechnology.com
Informacje o PAC
Pierre Audoin Consultants (PAC) powstała w 1976 r. i obecnie jest częścią CXP Group — czołowej niezależnej europejskiej firmy badawczej i konsultingowej działającej w segmentach oprogramowania, usług informatycznych i cyfrowej transformacji.
CXP Group oferuje klientom kompleksowe usługi oceny, wyboru i optymalizacji oprogramowania oraz oceny i wyboru dostawców usług informatycznych. Pomaga też w optymalizacji strategii zaopatrzenia i inwestycji. W ten sposób CXP Group wspiera osoby decyzyjne w branży teleinformatycznej w realizowaniu projektów cyfrowej transformacji.
Ponadto CXP Group pomaga producentom oprogramowania i dostawcom usług informatycznych optymalizować strategie i techniki wprowadzania produktów na rynek poprzez wykonywanie szczegółowych analiz jakościowych i ilościowych oraz świadczenie usług konsultingowych. Nasze raporty są wykorzystywane do opracowywania strategii informatycznych również przez organizacje i instytucje publiczne.
CXP Group to obecnie ponad 40 lat doświadczenia, 17 biur w 8 krajach na całym świecie i 140 pracowników. Z naszych specjalistycznych opracowań korzysta co roku ponad 1500 najważniejszych osób w branży teleinformatycznej, działy operacyjne dużych przedsiębiorstw, średnie firmy i ich poddostawcy. W CXP Group funkcjonują trzy piony: Le CXP, BARC (centrum badań nad aplikacjami biznesowymi) i Pierre Audoin Consultants (PAC). Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.pac-online.com