Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-08-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

Frisco.pl najtańszym supermarketem w sieci. „Ranking internetowych sklepów spożywczych 2016” TotalMoney.pl

Ranking internetowych sklepów spożywczych przygotowany przez portal TotalMoney.pl jednoznacznie wyłonił laureata. Pierwsze miejsce wśród największych supermarketów online zajęło Frisco.pl, w którym za koszyk 35 najpopularniejszych produktów zapłacimy od 23 do 80 zł mniej niż w innych sklepach. W ogólnej ocenie zestawienia uwzględniono 3 główne czynniki: całkowity koszt zakupów, jakość dostawy oraz elastyczność płatności.

Sklepy online cieszą się rosnącą popularnością wśród użytkowników Internetu ze względu na idące za tym korzyści: oszczędność czasu na dojazdach czy staniu w kolejkach oraz wygodę w użytkowaniu, która wcale nie wiąże się z większymi kosztami. Coraz więcej konsumentów decyduje się na tę formę robienia zakupów spożywczych, dlatego portal TotalMoney.pl sprawdził, w którym z dostępnych sklepów internetowych najbardziej się to opłaca. W badaniu uwzględniono sześciu największych graczy na rynku: Almę (alma24.pl), Auchan (auchandirect.pl), E.Leclerc (leclerc24.pl), Frisco.pl (Frisco.pl), Piotra i Pawła (e-piotripawel.pl) oraz Tesco (ezakupy.tesco.pl), w których zakupiono 35 najbardziej popularnych artykułów spożywczych. W koszyku znalazły się m.in.: pieczywo, cukier, jabłka, pomidory, ser, mleko i lody.

Frisco.pl, przez niektórych klientów postrzegane dotąd jako droższe delikatesy, znalazło się na czele klasyfikacji generalnej zdobywając 23 punkty na 24 możliwych i zwyciężając w dwóch kategoriach: za najniższą wartość koszyka oraz największą elastyczność płatności za zakupy. Dodatkowo, zwyciężyło w podkategorii dostaw za najwyższą jakość.

Cena

Wartość koszyka zakupowego stanowi jeden z najważniejszych czynników, który zdecydował o wygranej Frisco.pl w rankingu. Między badanymi sklepami online powstały istotne różnice w cenie przy zamówieniu identycznego koszyka z 35 produktami. W tej kategorii Frisco.pl zdecydowanie wyprzedziło inne sklepy zdobywając najwyższą notę w skali. Drugie miejsce zajęło Tesco, a różnica w cenie za zakupy między nimi wyniosła ponad 23 zł. Najwyższy rachunek musielibyśmy zapłacić w sklepie Piotr i Paweł, gdzie wartość koszyka w porównaniu z Frisco.pl byłaby o 80 zł wyższa. Wynik ten jest efektem zmian w polityce cenowej, jakie Frisco.pl wprowadziło w ostatnich miesiącach, tym samym plasując się cenowo na poziomie hipermarketów czy dyskontów.

Dostawa

Elastyczność i cała logistyka związana z dostawą jest kluczowym aspektem funkcjonowania sklepów online i utrzymania zadowolenia klientów. W badaniu zwrócono uwagę na wiele czynników wpływających na poprawę komfortu podczas odbioru zamówienia. Na ich podstawie pierwsze miejsce zajął Piotr i Paweł zdobywając maksymalną liczbę punktów. Wynika to ze zwolnienia z opłaty dwóch dni w tygodniu oraz najniższych kosztów dostarczenia w pozostałe dni tygodnia, a także możliwości realizacji zamówienia codziennie w godz. 8-22. Na drugim miejscu znalazło się Frisco.pl, w którym dostawa jest darmowa dla zamówień powyżej 200 zł, a przy pierwszym zamówieniu już od 100 zł, natomiast dowóz zakupów odbywa się codziennie w godz. 6-23. Przewagę nad innymi sklepami online stanowi także możliwość precyzyjnego wyboru godziny dostarczenia towarów (np. 11-12), podczas gdy w innych sklepach te przedziały są 2-godzinne (np. 11-13). Na trzecim miejscu uplasowała się Alma, oferująca dostawy od poniedziałku do niedzieli w godz. 10-22.

Sklep online

Kryterium oceny

Piotr i Paweł

Frisco.pl

Alma

Koszty dostawy

4,99 zł – 9,99 zł

Darmowa we wtorki i środy, od 200 zł w pozostałe dni tygodnia

4,99 zł – 24,99 zł

Darmowa od 200 zł

4,90 zł – 14,90 zł

Darmowa od 50, 100 lub 150 zł w zależności od godz. zamówienia

Godziny dostarczenia zamówienia

8.00 – 22.00

6.00 – 23.00

10.00 – 22.00

Przedział czasowy dostawy

Dwugodzinny

Jednogodzinny

Dwugodzinny

Opracowane na podstawie „Rankingu internetowych sklepów spożywczych 2016” TotalMoney.pl.

Ponadto, wyróżniono liderów wysokiej jakości dostawy, w której najlepsze okazało się Frisco.pl. Staranne grupowanie produktów ze szczególnym uwzględnieniem mrożonek (samochody posiadają specjalne chłodnie) oraz precyzyjne zabezpieczanie najbardziej delikatnych produktów zdecydowało o przyznaniu mu maksymalnej liczby punktów. Zakupy z Frisco.pl są starannie sortowane, co oznacza, że poszczególne grupy produktów takie jak owoce i warzywa, chemia czy mrożonki są pakowane osobno i dokładnie oddzielane od siebie, tak aby zachowały najwyższą jakość i świeżość. Portal TotalMoney.pl docenił również wysoką estetykę pakowania oraz dokładne oznaczenia na torbach. Frisco.pl to supermarket działający wyłącznie w postaci sklepu internetowego, dlatego też wszystkie swoje wysiłki poświęca na doskonalenie serwisu online, logistyki i terminowości dostaw, a co za tym idzie na dostarczanie swoim klientom możliwie najlepszego doświadczenia płynącego z zakupów w sieci.

Płatność

W ostatniej kategorii oceniano elastyczność płatności za zakupy. Zwycięzcą również zostało Frisco.pl, które umożliwia największą różnorodność zapłaty w porównaniu do pozostałych badanych sklepów. Oprócz standardowych metod płatności, takich jak karta płatnicza czy przelew online, dopuszcza możliwość zwykłego przelewu oraz przelewu z odroczonym terminem płatności, honorując w ten sposób stałych klientów. Dodatkowo umożliwia także płatność gotówką przy odbiorze.

Rynek sklepów spożywczych online rośnie w siłę, a rankingi porównujące ich działanie pozwalają przyszłym klientom wybrać dla siebie najlepszą, najwygodniejszą i najbardziej opłacalną opcję. Frisco.pl jest pierwszym wyborem TotalMoney.pl ze względu na najniższą cenę za zakupy, profesjonalną dostawę i wygodę w płatności.

 

Misją Frisco.pl jest zapewnienie klientom wygodniejszej alternatywy dla dużych i uciążliwych zakupów spożywczych, zapewniając przy tym ceny na poziomie hipermarketów oraz zawsze świeże produkty najwyższej jakości – mówi Tomasz Dębowski, Dyrektor marketingu Frisco.pl – Tym bardziej jest nam miło, że nasze nieustanne starania w celu udoskonalenia serwisu i poprawy komfortu z zakupów online mają swoje realne odzwierciedlenie w porównaniu z innymi e-supermarketami. Cieszy nas również to, że coraz więcej osób zauważa korzyści płynące z zakupów spożywczych z dostawą do domu i nie postrzega już tej czynności jako fanaberii, za którą muszą płacić więcej, a sprytną oszczędność czasu, który zamiast chodzenia na zakupy i stanie w kolejkach, mogą poświęcać na to, co naprawdę ważne, jak rodzina, czy własne pasje.





Słowa kluczowe:Frisco.pl

Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS